نرم افزار مدیریت مطب و کلینیک دندانپزشکی چه کاربردی دارد؟

با موبایل، برنامۀ درمانی بیماران و کلینیک دندانپزشکی خود را مدیریت کنید

با پرونده‌های دیجیتال دیگر نیازی به قفسه‌های پُر از کاغذ ندارید

بیماران با رضایت بیشتری درمان را می‌پذیرند و سؤالات مالی کمتری دارند

اطلاعات بیماران و جزئیات معالجات را سریع و در یک مکان امن ذخیره کنید

 

نرم افزار مدیریت مطب و کلینیک دندانپزشکی و مراکز بهداشت دهان و دندان

دندانپزشکان یک چالش منحصربه‌فرد در جامعۀ پزشکی دارند. اکثر قرار ملاقات‌ها چند ماه پیش از زمان ویزیت، برنامه‌ریزی می‌شود و نیاز به هماهنگ‌کردن برنامه‌های بیمار و اطلاعات مورد نیاز دارد.

همچنین مراکز دندانپزشکی با حجم بالایی از اطلاعات بیمار در ارتباط هستند؛ هم بالینی و هم اداری. توانایی مدیریت این فرآیند و اطلاعات مربوطه، تأثیر زیادی بر زمان مراقبت از بیمار و کیفیت مراقبت دارد. دندانپزشکان و مدیران کلینیک‌ها به دنبال راه‌هایی برای بهبود دسترسی به اطلاعات به منظور کارایی بهتر در مستندسازی و مدیریت اطلاعات هستند. این چالش ها باعث می‌شود که استفاده از یک نرم افزار مدیریت مطب و کلینیک دندانپزشکی برای مدیریت اطلاعات، تصاویر و روند درمانی بیمار بسیار مهم و کاربردی باشد. این نرم افزار جریان‌های عملیات دندانپزشکی را ساده کرده و به بهبود کارایی و همچنین مراقبت از بیمار کمک می‌کند.

 

قابلیت‌های عمومی نرم افزار

قابلیت کار در انواع مطب و کلینیک

قابلیت استفادۀ همزمان به‌صورت چند کاربره و نامحدود

محیط کاری ساده و هوشمند

سرعت و دقت بالا در انجام محاسبات و ثبت اطلاعات

پشتیبانی کامل

امکان مشاهدۀ گزارش‌ها به‌صورت آنلاین و در خارج از محیط مطب و یا کلینیک

 

ویژگی‌ها و امکانات پایه

 

برنامه‌ریزی

روند کاری در مطب یا کلینیک شما به برنامه‌ریزی وابسته است. هنگامی‌که سیستم برنامه‌ریزی شما به‌راحتی اجرا شود، سایر فرآیندهای کاری شما نیز به‌راحتی پیش می‌روند.

در محیط این نرم افزار، شما می‌توانید ببینید چه کسی مراقبت را انجام می‌دهد، چه معالجه‌هایی در چه زمانی انجام می‌شوند و وضعیت هر بیمار و اطلاعات بیشتر در مورد برنامۀ روزانه.

 

طرح درمان

نرم افزار به شما در برقراری ارتباط، برنامه‌ریزی و مدیریت اسناد مربوط به درمان هر بیمار کمک می‌کند. هرچه شما و تیم‌تان در مورد تاریخچۀ درمان یک بیمار نیاز دارید که بدانید، با ورود به سیستم، به‌راحتی و در هر زمانی قابل دسترس است. به‌جای اینکه قفسه‌های مملو از پرونده‌های کاغذی را بگردید، با پروندۀ دیجیتال ساخته‌شده در نرم افزار مدیریت مطب و کلینیک دندانپزشکی ، به‌سرعت به بیماران، تاریخچۀ درمان و برنامۀ درمان‌های آینده را نشان دهید.

بهره‌مندی از نوآوری و امکانات دیجیتال، منجر به محاسبات سریع‌تر درمان می‌شود و برآورد دقیق‌تری از بخش‌های قابل پرداخت بیمه‌های درمانی و تکمیلی ارائه می‌دهد. همچنین بیماران با آسودگی بیشتری درمان را می‌پذیرند و رضایت بیشتری دارند وقتی‌که برنامۀ درمان‌شان به‌خوبی سازمان‌دهی می‌شود و سوالات مالی کمتری خواهند داشت.

 

یادداشت برداشتن

راه‌حل‌های نرم افزاری با ویژگی یادداشت‌برداری؛ ایجاد، پیگیری و مکان‌یابی یادداشت‌های بالینی را سریع و آسان می‌کند. به‌علاوه، این نرم افزار تمام یادداشت‌های شما را در یک مکان امن، خوانا و سازمان‌یافته نگه می‌دارد.

به‌طور خلاصه، بهره‌گیری کامل از نرم افزار مدیریت دندانپزشکی، برای شما امکان بهبود بخشیدن فرآیندهای ساده و ارتباطات درون‌سازمانی، دسترسی راحت به اطلاعات از طریق هر دستگاه آنلاین، نگه‌داری پرونده‌ها، حذف کردن خطاهای دست‌نویس و پرونده‌سازی، صرفه‌جویی در وقت و هزینه و تعیین اهداف و افزایش کارایی و بهبود تجربۀ بیمار را فراهم می‌کند.

 

 پذیرش، یادآوری صورت‌حساب و نوبت دهی آنلاین

قابلیت‌های اتوماسیون در نرم افزار مدیریت مطب و کلینیک دندانپزشکی چندین فرآیند را ساده‌تر می‌کند و در زمان شما و تیم‌تان به‌منظور تمرکز روی درمان بیمار صرفه‌جویی می‌کند. رایج‌ترین آن‌ها یادآوری صورت‌حساب و وقت ملاقات، پذیرش و نوبت دهی به‌صورت آنلاین است. این ویژگی‌ها باعث ساعت‌ها صرفه‌جویی در زمان شما و بیماران‌تان می‌شود.

گسترش فزایندۀ نفوذ وب در سال‌های اخیر، فرصت‌های بی‌نظیری درخصوص ارائۀ خدمات به مراجعین، بدون محدودیت‌های زمانی و مکانی فراهم کرده است. پذیرش بیمار نقطۀ آغاز خدمات دندانپزشکی به بیماران است و به‌دلیل خدمات تخصصی که در مراکز دندانپزشکی ارائه می‌شود، پذیرش صحیح و به‌موقع بیمار اهمیت زیادی دارد. با طراحی ساده و هوشمند این قسمت از نرم افزار، می‌توانید در سریع‌ترین زمان و با دقت بیشتر، بیماران را پذیرش کنید. در این بخش، اطلاعات بیمار وارد می‌شود و سیستم برحسب قیمت‌های از پیش‌تعریف‌شده، هزینۀ کل خدمات را برحسب نوع بیمه، محاسبه کرده و جمع کل هزینه را اعلام می‌کند.

 

سیستم پیامکی

ارسال و دریافت پیامک یک قابلیت فوق‌العاده برای برقراری تعامل میان شما و بیماران است. با سیستم ارسال پیامک؛ مدیریت ارتباط با بیمار یا مراجعه‌کننده مانند اعلام و یا یادآوری زمان مراجعه، لغو زمان مراجعۀ بیمار درصورت عوض شدن برنامۀ پزشک، ارسال و دریافت اطلاعات مالی بیمار، امکان ارسال پیامک‌های گروهی به‌عنوان مثال جهت مناسبت‌های مختلف و ارسال پیامک‌های تبلیغاتی و … فراهم می‌شود. همزمان با ثبت نوبت دهی، سیستم به‌صورت اتوماتیک برای بیمار پیام تاریخ، روز و ساعت مراجعه را ارسال می‌کند. جهت یادآوری مجدد، نرم افزار مدیریت مطب و کلینیک دندانپزشکی چند روز قبل از زمان مراجعه، یک پیامک مبنی بر یادآوری برای بیمار ارسال می‌کند تا درصورت عدم مراجعۀ بیمار (لغو نوبت)، نوبت بیمار حذف شود.

 

 اهداف اصلی سیستم نرم افزاری

مدیریت تمامی فرآیندهای کلینیک

کاهش حجم کاری و افزایش کیفیت و دقت عملکرد کاربران سیستم

مکانیزاسیون کامل کلینیک

افزایش درجۀ رضایتمندی و رفاه حال بیماران و مراجعین

افزایش درجۀ رضایتمندی کاربران سیستم

ارائۀ گزارش‌های آماری و سود و زیان جهت تسهیل امر مدیریت

هیچ راهی بهتر از استفادۀ تمام ویژگی‌های ارائه‌شده توسط نرم افزار مدیریت مطب و کلینیک دندانپزشکی برای بهینه‌کردن امور مرکز درمانی شما، وجود ندارد.

 

پشتیبانی فنی و نقاط قوت نرم افزار

جهت برطرف کردن مشکلات فنی نرم افزار مدیریت مطب و کلینیک دندانپزشکی، پشتیبانی فنی از ملزومات طراحی و راه‌اندازی آن است. در صورت بروز مشکل، متخصصین ما در کوتاه‌ترین زمان ممکن اقدام به عیب‌یابی و برطرف کردن آن نموده و شما را از دلایل بروز و نحوۀ پیشگیری از آن مطلع می‌سازند. این سرویس نوعی تضمین جهت کارکرد همیشگی و سالم ماندن سیستم نرم افزاری است.

همچنین یکی از نقاط قوت نرم افزار آن به‌صورت آنلاین و تحت وب است که این امکان را به دندانپزشکان می‌دهد تا در هر زمان و هر مکان (هر جایی از دنیا) با اتصال به نرم افزار، کلیۀ اطلاعات بیماران را مشاهده کنند و یا ثبت و تغییر دهند.

 

پرونده های الکترونیک

از دیگر مزایای استفاده از نرم افزار مطب و کلینیک دندانپزشکی نگهداری پرونده ها و دسترسی به آنان به صورت آنلاین در فضای ابر است.اینگونه دیگر بیماران نگران گم شدن پرونده و اطلاعات پزشکی خود نیستند و همینطور پزشک و بیمار از طریق آنلاین و برخط با دسترسی به پرونده ها میتوانند از هرکجای دنیا با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و اگر بیمار نیاز به پرونده پزشکی خود داشت،برایش ارسال شود و حتی درگزینه های بعدی پزشک میتواند ویزیت انلاین را در نظر بگیرد تا بیماران عکس دندان های خود را برای پزشک بفرستند تا به صورت آنلاین به ویزیت بپردازند و تنها در صورت لزوم ویزیت و درمان حضوری را تجربه کنند.اینگونه در راستای اهداف تله مدیسین گام های بزرگی برداشته خواهد شد.

 

منبع: donyaeweb

 

همچنین بخوانید:

نرم افزار مدیریت رادیولوژی و تصویربرداری پزشکی چه کاربردی دارد؟

نرم افزار مدیریت آزمایشگاه چه کاربردی دارد؟

ویزیت آنلاین پزشکی چیست؟

بالا