دسته‌بندی کاربران ابزارهای سلامت هوشمند

ابزارهای سلامت هوشمند قابلیت استفاده توسط کاربران مختلف را دارد. جهت سهولت در مطالعه رویکردهای مختلف دستگاه‌ها می‌توان کاربران سلامت هوشمند را به صورت زیر دسته بندی کرد:

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر فاطمه نعمت اللهی  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

• کاربران عمومی

کاربران عمومی را می‌توان به‌طور خلاصه به دو دسته تقسیم کرد:

 کاربران تحت مراقبت ویژه: از کاربران این دسته می‌توان به زنان باردار، نوزادان و سالمندان اشاره کرد. هدف عمده این کاربران، رصد علائم حیاتی است. استفاده این دسته کاربران برای مراقبت بیشتر و کمک به آنها قبل از رسیدن به شرایط حاد است.

  کاربران عمومی که به حفظ سلامت و تناسب‌اندام خود اهمیت ویژه می‌دهند: امروزه بسیاری از مردم به تناسب‌اندام خود اهمیت می‌دهند. به همین استفاده از وسایل ورزشی در میان مردم بسیار رایج شده است. از جمله وسایل ورزشی می‌توان به دستگاه دراز نشست، تردمیل، کمربند لاغری، کفش پیاده‌روی و دستبندهای کنترل کالری و شمارنده قدم اشاره کرد. با استفاده از نرم‌افزارهای قابل نصب بر روی تلفن‌های هوشمند و همچنین قابلیت اتصال دستگاه‌ها به شبکه، تمامی فعالیت‌های فیزیکی قابل پیگیری و رصد کردن است.

• کاربران ورزشکار

استفاده از ابزارهای سلامت هوشمند در میان کاربران ورزشکار عموما به دو دلیل می‌باشد:

  کنترل حرکات ورزشی: مربیان ورزشی تمایل دارند بتوانند به صورت دقیق حرکات ورزشکاران را کنترل کنند. این به دلیل کنترل انجام دقیق حرکات و همچنین جلوگیری از آسیب ورزشکاران است.

  رصد کردن علائم حیاتی یک بیمار علاقمند به ورزش       

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر سیروس مومن زاده  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

• کاربران بیمار

یکی از مهم‌ترین کاربردهای استفاده از "اینترنت اشیا" در بخش سلامت، رصد کردن علائم حیاتی و همچنین پارامترهای خاص افراد مبتلا به بیماری‌های مزمن و شایع است. از بیماری‌های شایع می‌توان به بیماری‌های قلبی، بیماری‌های دستگاه تنفس و دیابت اشاره کرد.

به‌منظور کاهش هزینه‌ها و افزایش مراقبت بیماران روزبه‌روز بر میزان استفاده از دستگاه‌های سلامت هوشمند اضافه می‌شود. تمایل انسان‌ها به گذران زندگی روزمره بدون نگرانی و اطمینان از داشتن نظارت و همچنین عدم تمایل برای گذران روزهای طولانی در بیمارستان و حتی تمایل تعدادی از بیماران برای زندگی در شهرهای کوچک و یا روستاهای بدون داشتن امکانات پزشکی پیشرفته نیز از جمله عوامل استفاده از ابزارهای هوشمند سلامت می‌باشد.

 

همچنین بخوانید:

اکنون چرا پزشکی از راه دور ؟

آشنایی با بهداشت از راه دور، پزشکی از راه دور و مراقبت از راه دور

بلاکچین خصوصی در حوضه سلامت

بالا