حباب مراقبت سلامت از راه دور ترکیده است. وقت آن است که بفهمیم حرکت بعدی چیست؟

هنگامی که ایالات متحده برای قفل کردن کشور در مواجهه با یک بیماری جدید به سرعت در حال گسترش بود، مراقبت سلامت از راه دور  راه نجاتی را فراهم کرد. با استفاده از فناوری‌هایی مانند تماس‌های ویدیویی، سازمان‌های مراقبت‌های بهداشتی توانستند افراد را از نظر COVID-19 قبل از ایجاد زیرساخت‌های آزمایشی غربالگری کنند. اما اکنون در این مرحله بعدی از همه‌گیری، آمریکایی‌ها از خانه‌های خود بیرون می‌آیند و به مطب دکتر بازمی‌گردند. سهام شرکت های بزرگ بهداشت از راه دور کاهش یافته است.

در حالی که مراقبت سلامت از راه دور  ابزار مهمی برای پزشکان باقی مانده است، به نظر می رسد دیگر محتمل نیست - همانطور که اندرو دودام، مدیر عامل داروخانه آنلاین Hims یک بار مطرح کرد - که اکثریت قریب به اتفاق مراقبت های بهداشتی قرار است به صورت آنلاین انجام شود. و با رفتن به سال 2022، به نظر می رسد که پیشرفت های هیجان انگیزتر، مراقبت های بهداشتی روی زمین باشد.

در فوریه 2021، Teladoc، یک پلت فرم بزرگ بهداشت از راه دور با تمرکز بر مراقبت های مزمن، سهام به 293.66 دلار به ازای هر سهم رسید. از آن زمان به بعد، به 89 دلار به ازای هر سهم بازگشته است. سهام شرکت Telehealth Amwell در ماه فوریه 35 دلار به ازای هر سهم بود و اکنون حدود 5 دلار در هر سهم در نوسان است. سهام هیمز در ابتدای سال جاری به 23.99 دلار برای هر سهم افزایش یافت و اکنون زیر 6 دلار به ازای هر سهم است. حتی زوم نیز نسبت به اوج خود در سال 2020 کاهش یافته است .

در همین حال، بودجه برای استارت‌آپ‌های مراقبت‌های بهداشتی افزایش یافته است، اگرچه این پول روی مراقبت مراقبت سلامت از راه دور  متمرکز نشده است. داده های CB Insights نشان می دهد که در سال 2021، بودجه مراقبت های بهداشتی به 97.1 میلیارد دلار در سه ماهه سوم رسید که نشان دهنده 22٪ از سرمایه جمع آوری شده در کل سال است. بخش عمده ای از این پول صرف شرکت های بیوتکنولوژی و توسعه داروهای جدید می شود. یکی از استثناهای این روند، Cityblock Health است که امسال 400 میلیون دلار با ارزش گذاری 5 میلیارد دلاری جمع آوری کرد و به دریافت کنندگان Medicaid مراقبت می کند.

چه چیزی بازار مراقبت سلامت از راه دور  را به زمین بازگردانده است؟ در اوج همه گیری، ارزش پیشنهادی مراقبت از راه دور آشکار بود. اما اکنون، همه در تلاشند تا دریابند که مراقبت سلامت از راه دور  در چشم‌انداز کلی مراقبت‌های بهداشتی کجا قرار می‌گیرد.

آدام گیل، مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران Klas، سازمانی که شرکت‌های فناوری اطلاعات سلامت را رتبه‌بندی می‌کند، در پادکست Healthcare Is Hard که توسط شرکت سرمایه‌گذاری LRVHealth میزبانی می‌شود، گفت: مراقبت سلامت از راه دور  در تیررس قرار گرفته است. همه یک یا دو راه حل داشتند که با آن به سوی کووید رفتند و با پنج یا شش یا هفت راه حل بیرون آمدند.

اکنون، او می‌گوید، شرکت‌ها در تلاش هستند تا استراتژی‌های مراقبت مراقبت سلامت از راه دور  خود را برای بلندمدت پیکربندی مجدد کنند. این ممکن است به معنای کنار گذاشتن تمام محصولاتی باشد که این شرکت‌ها در طول همه‌گیری خریداری کردند، زیرا دیگر مناسب نیستند. به گفته مک کینزی، جایی که در آوریل 2020، مراقبت های بهداشتی عمدتاً به صورت آنلاین انجام می شد، طبق گفته مک کینزی، اکنون تقریباً 13 تا 17 درصد از مراقبت ها به صورت آنلاین انجام می شود، و روانپزشکی اکثریت را تشکیل می دهد.

کریستینا فار، سرمایه‌گذار در OMERS Ventures، می‌گوید: روند کلان بزرگ‌تر در اینجا این است که مراقبت مراقبت سلامت از راه دور  شروع به کاهش نسبت به اوج خود در طول همه‌گیری می‌کند، جایی که ما انتخاب زیادی جز دیدن ارائه‌دهندگان خود به صورت مجازی نداشتیم.

فار اضافه می کند که فرصتی برای یک فناوری اصلی برای یک سیستم مراقبت بهداشتی در حال تکامل وجود دارد: به نظر می رسد سلامت دیجیتال اکنون بالغ تر شده است و کتاب های بازی در حال نوشتن هستند." سال آینده - و احتمالاً دهه آینده - همه چیز در مورد این است که چگونه مراقبت سلامت از راه دور  به بهترین شکل استقرار، ادغام و استفاده شود.

 

فناوری

بازپرداخت کلید است

برخی از این موارد توسط مرکز خدمات Medicaid و Medicare (CMS) و بیمه‌گران به طور کلی، هزینه بیماران را بازپرداخت خواهند کرد. طبق نظرسنجی اخیر The Primary Care Collaborative و The Larry A. Green، حدود 40 درصد از پزشکان اولیه گفتند اگر CMS به قوانین قبل از همه گیری خود بازگردد و بازپرداخت ویزیت های تلفنی و پزشکی از راه دور را متوقف کند، نمی توانند از پزشکی از راه دور پشتیبانی کنند. مرکز. در دستورالعمل به روز شده خود برای سال 2022، CMS موافقت کرد که خدمات سلامت رفتاری فقط صوتی، درمان اعتیاد از راه دور و بازدیدهای بهداشتی در خانه را پوشش دهد. این بدان معناست که فرصت‌هایی برای شرکت‌ها وجود دارد تا مراقبت‌های بهداشتی را به دو صورت از راه دور و در خانه ارائه دهند.

برخی در حال حاضر در این مسیر حرکت می کنند. به عنوان مثال، اوایل سال جاری، تله داروخانه Ro شرکتی به نام Workpath را خریداری کرد که خون‌گیری در خانه را انجام می‌دهد و یک پایلوت کوچک واکسیناسیون در خانه برای سالمندان راه اندازی کرد. مشخص نیست که آیا فلبوتومی در سمت نیمکت تبدیل به یک روش ساده می‌شود یا خیر، اما این موضوع بر نیاز شرکت‌های بهداشت از راه دور برای حرکت آفلاین برای رفع کامل نیازهای بیمار تاکید دارد.

علاوه بر خدمات در خانه، تعداد فزاینده‌ای از تست‌های خانگی نیز وجود دارد. تست‌های سریع کووید-۱۹ بدون نسخه در داروخانه‌ها و به‌صورت آنلاین به فروش می‌رسند (اگرچه در حال حاضر یافتن آن‌ها سخت است) و تعداد زیادی آزمایش خانگی برای باروری، عفونت‌های دستگاه ادراری و بیماری کلیوی وجود دارد. همچنین طیف رو به رشدی از دستگاه‌های خانگی مانند دماسنج‌های هوشمند، تشک‌هایی که عوارض پای دیابتی را تشخیص می‌دهند، و پالس اکسی‌مترها وجود دارد - اساساً هر چیزی که به پزشکان کمک می‌کند پس از ویزیت منظم به مراقبت‌های خود ادامه دهند. ما می توانیم انتظار داشته باشیم که در آینده مراقبت های بیشتری در خانه اتفاق بیفتد.

 

روی زمین

شرکت‌های هوشمند می‌دانند که مراقبت سلامت از راه دور  تنها بخشی از یک کل بسیار بزرگ‌تر است. Carbon Health، یک ارائه دهنده مراقبت های مجازی اولیه، اکنون دارای مکان های فیزیکی در 17 منطقه در سراسر کشور است و در حال انجام تحقیقات کارآزمایی بالینی است. Amazon Care که پلتفرم مراقبت مجازی خود را در سال 2019 راه اندازی کرد، 17 کلینیک حضوری را برای کارمندان آمازون با Crossover Health افتتاح کرده است. شرکت‌هایی مانند Rezilient Health نیز در حال فکر کردن به روش‌هایی هستند که فضاهایی مانند پارکینگ‌ها را می‌توان برای خانه‌سازی کلینیک‌های بهداشتی تغییر کاربری داد.

این حرکت بخشی از موج آتی کلینیک های سلامت خرده فروشی است. امسال، Walgreens موافقت کرد که 5.2 میلیارد دلار در VillageMD سرمایه گذاری کند تا 1000 دفتر مراقبت های اولیه خود را در کنار داروخانه های Walgreens قرار دهد. CVS سرمایه گذاری های مشابهی انجام می دهد. کارن اس. لینچ، مدیر عامل CVS Health در روز سرمایه‌گذار اخیر خود گفت که این شرکت خدمات خود را گسترش خواهد داد تا مراقبت‌های اولیه را هم به صورت حضوری و هم به صورت مجازی شامل شود. حتی دلار جنرال خود را به عنوان یک مقصد مراقبت های بهداشتی بازاریابی می کند.

در مورد سرنوشت مراقبت سلامت از راه دور ، مقایسه ای که من اغلب شنیده ام این است که وضعیت فعلی آن مانند روزهای اولیه تجارت الکترونیک در دهه 1990 است. مراقبت های دیجیتالی مشابه خرده فروشی در اینترنت است. الکس مورگان، سرمایه‌گذار در Khosla Ventures، می‌گوید: این زمین بازی را هموار می‌کند تا افراد در هر جایی بتوانند به بهترین مراقبت دسترسی داشته باشند. همه گیری استفاده از فناوری در مراقبت های بهداشتی را تسریع کرد. اکنون شرکت های مراقبت های بهداشتی باید نحوه استفاده از ابزارهایی را که در اختیار دارند برای ایجاد تجربه نهایی بیمار استفاده کنند، دقیقاً مانند آمازون در تجارت الکترونیک. مورگان می‌گوید، مراقبت سلامت از راه دور  یک شکست نیست، بلکه در ابتدای راه است.

 

منبع:fastcompany

 

همچنین بخوانید:

نقش متاورس در انقلابی کردن آموزش پزشکی

پیش بینی سال 2022: سرمایه گذاران در این بازارهای داغ سلامت دیجیتال دو برابر خواهند شد

رشد متاورس در حوزه مراقبت از سلامت

بالا