پزشکی از راه دور در بخش اطفال

جغرافیا نه تنها تعیین کننده سلامتی است ، بلکه کیفیت و دسترسی به مراقبت های بهداشتی را نیز می توان با کد پستی مشخص کرد.بیمارستانهای کودکان مجموعه هایی از ارائه دهندگان هستند که در پزشکی اطفال تخصص دارند و سپس مجدداً در زمینه اختلالات خاص کودکان و نوجوان دارای تخصص شده اند. این افراد حرفه ای استثنایی، بسیار نادر و بسیار پرتحرک هستند که فقط در مناطق بسیار بزرگ کلان شهرها قرار دارند.

زمانی که امکانات صوتی و تصویری ، فن آوری و شبکه های دیجیتال به سطح کیفی و مقرون به صرفه رسیدند تا امکان ارائه مراقبت های ویژه از راه دور و بدون قربانی کردن استاندارد مراقبت فراهم شد ، تله مدیسین به برترین بخش خود رسید.

در حالی که آکادمی اطفال آمریکا (AAP) معتقد است بهترین مکان برای مراقبت از کودکان در مطب پزشک متخصص کودکان است ، خدمات پزشکی از راه دور  نیز ، مزایای بسیاری دارد.

 

Telehealth و اطفال

Telehealth ابزاری است که می تواند کودک شما را با استفاده از انواع مختلف فن آوری تماس ویدیویی ، صوتی و ابزارهای تشخیصی ویژه ، به فرزند شما در ارتباط با انواع مختلف خدمات درمانی یاری دهد. این خدمات می توانند جایگزین ویزیت حضوری و یا به اضافه یک ویزیت حضوری  با پزشک متخصص اطفال یا متخصص کودکان استفاده شود.

Telehealth همچنین خدمات درمانی را در بعضی مواقع و در مکانهایی که کودکان معمولاً قادر به دریافت آن خدمات نیستند ارائه می دهد. به عنوان مثال ، متخصصان اطفال که در شهرهای بزرگ مشغول به کار هستند می توانند از راه دور برای دیدن کودکانی که صدها مایل دورتر بخش های اورژانس کوچک جامعه زندگی می کنند استفاده کنند. برخی از متخصصان اطفال همچنین می توانند فرزند شما را از طریق رایانه در منزل یا رایانه ای در مدرسه یا در محیط مراقبت کودک معاینه کنند.

 

سوالات متداول در مورد خدمات Telehealth برای کودکان:

در حالی که مثلا سرماخوردگی یک شاخصه عالی برای کمک به کودکان است که بتوانند مراقبت های مورد نیاز خود را دریافت کنند ، والدین باید درک کنند که چه چیزی باعث ایجاد خدمات مناسب از راه دور می شود.

 

چه مواردی باعث ایجاد خدمات مناسب از راه دور برای کودکان می شود؟

برای ارائه خدمات به فرزندان باید آموزش دهندگان آموزش ببینند. کودکان بزرگسال نیستند. ارائه دهندگان خدمات مشاوره از راه دور باید تجربه و آموزش لازم را بدست آورند تا بدانند چگونه با اطمینان و صحیح بتوانند وضعیت فرزند شما را تشخیص داده و درمان کنند.

Telehealth جایگزین پزشک متخصص اطفال شما نمی شود. خدمات بهداشت و درمان خوب با پزشک متخصص اطفال شما کار می کند. ممکن است پزشک متخصص اطفال شما کسی باشد که فرزند شما را از راه دور میتواند درمان کند ، یا ممکن است کودک شما را برای انجام خدمات از راه دور انتقال دهد. اما ، هیچ خدمات از راه دور نمی تواند جای خود را به پزشک متخصص اطفال – در مطب یا منزل شما - که واقعاً فرزند شما را می شناسد ، بگیرد.

سفر از راه دور باید مطمئن و اختصاصی باشد. هنگام اتصال با ارائه دهنده خود ، اتصال باید ایمن باشد. هم بیمار و هم پزشک از راه دور باید در یک منطقه خصوصی باشند ، به طوری که افرادی که قرار نیست جزئی از این بازدید باشند ، نتوانند موردی را دیده یا بشنوند.

یک فرد بالغ مسؤول باید در طول مراجعه حضوری با فرزندتان حضور داشته باشد. به جز در موقعیت های خاص که فرزند شما می تواند به طور قانونی از مراقبت های خود رضایت داشته باشد ، یک فرد بالغ مسئول مانند والدین ، ​​سرپرست قانونی ، پرستار مدرسه ، پزشک متخصص اطفال یا سایر ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی باید همیشه در طول خدمات از راه دور با فرزند شما باشد.

ارائه دهندگان خدمات بهداشتی و درمانی باید شمارا و پزشک متخصص اطفال را پیگیری کنند. پس از اتمام بازدید از راه دور ، ارائه دهنده مراقبت از راه دور باید اطلاعات پزشکی در مورد ویزیت ، از جمله هرگونه پیگیری لازم را برای شما ارسال کند. اگر مطمئن نیستید که ارائه دهنده خدمات  از راه دور،تلفن -شماره فکس پزشک متخصص اطفال یا سایر اطلاعات تماس با شما را ندارد ، باید آن اطلاعات را در دسترس داشته باشید و درخواست کنید اسناد مربوط به این ویزیت به سرعت به پزشک متخصص اطفال شما ارسال شود.

ابزار مورد استفاده باید برای کودکان کار کند. برخی از سرویس های بهداشتی و درمانی از دوربین های ویژه و سایر وسایل مانند دکمه های فشار خون ، استتوسکوپ ها و پالس اکسیمتر برای کمک به معاینه فرزند خود استفاده می کنند. این ابزارها باید برای کودک شما اندازه مناسب باشند و برای معاینه کودکان اثبات شود.

ارائه دهندگان Telhealth باید تست ها و معاینات لازم را انجام دهند. بسیاری از وسایل ارتباطات از راه دور در دسترس هستند تا امکان بررسی دقیق از کودک شما از راه دور را فراهم شود. این ابزارها ، مانند اتوسکوپها برای نگاه کردن در گوش فرزند شما ، فشار خون و پالس اکسی متر ، می توانند در تنظیمات مختلفی از جمله در منزل مورد استفاده قرار گیرند ، اما استفاده مناسب از آنها نیاز به آموزش و تمرین دارد.

قبل از ارائه دهنده خدمات بهداشتی و درمانی که هرگز فرزند شما را معاینه نکرده است ، به کودک شما آنتی بیوتیک را برای عفونت گوش اختصاص می دهد ، باید از یک واتسکوپ برای یافتن گوش کودک خود استفاده کند - دقیقاً همانطور که ارائه دهنده در یک بازدید حضوری است.

ارائه دهندگان Telehealth باید راهنمایی روشنی در مورد تبدیل یک ویزیت مجازی به یک ویزیت حضوری داشته باشند. گاهی اوقات یک ارائه دهنده خدمات از راه دور می تواند تشخیص دهد که فرزند شما بعد از شروع ویزیت از راه دور ، ممکن است معاینه دقیق تری داشته باشد یا خیلی بیمار است. در این حالت ، ارائه دهندگان خدمات بهداشتی و درمانی باید بدانند چه موقع و چگونه فرزند شما را به مناسب ترین مرکز مراقبت های بهداشتی ارجاع دهند.

 

منبع: healthychildren

 

همچنین بخوانید:

مروری بر مشاوره و مشاوره از راه دور

مروری بر مزایای تله مدیسین

تاریخچه مشاوره از راه دور

بالا