مراقبت بهداشتی Telemental، یک جایگزین موثر برای مراقبت های بهداشت روان

با توجه به هزینه های بالای مراقبت های بهداشت روان متداول، در سال های اخیر، استفاده از فناوری های مبتنی بر وب افزایش یافته است، یعنی مراقبت های بهداشتی Telemental. ما ترکیبی از کلمات کلیدی مربوط به جستجو در چهار پایگاه داده اصلی مانند " Web of Sciences، Embase، PubMed و Science Direct" استفاده کردیم که از میان 156 مقاله که از سال 2000 منتشر شده است.

یافته ها نشان می دهد که مراقبت های بهداشتی Telemental یک دامنه گسترده ای است که از خدمات بهداشت روان معمولی حمایت می کند. در حال حاضر، مراقبت های بهداشتی Telemental دارای قابلیت های متعدد و فن آوری های مختلف برای ارائه خدمات موثر برای بیماران مبتلا به بیماری های مختلف روحی اس که برای پزشکان شرایطی را با طیف گسترده ای از گزینه های نوآورانه و راهبردهای مداخلات روانی، علاوه بر پتانسیل های قابل توجه آینده، فراهم می کند.

در دهه های اخیر، اختلالات روانی و رفتاری در رده پنجم هزینه های درمانی در ایالات متحده بوده است . ارائه خدمات بهداشتی درمانی به بیماران روانی با توجه به دسترسی محدود به خدمات پرهزینه چالش برانگیز است .مناطق دوردست با ارائه دهندگان خدمات بهداشتی ناکافی مشکلاتی را برای ارائه خدمات اساسی به بیماران روانی ایجاد می کنند. با استفاده از فن آوری های اطلاعاتی مانند تله مدیسین در مدیریت بیماران روانی آنها دسترسی آسان به خدمات بهداشتی مدرن و کارآمد و تشخیص قابل اعتماد را در حالی که مقرون به صرفه می باشند، فراهم می کند.

Telemedicine یک سیستم اطلاعاتی و ارتباطی محبوب برای ارائه و پشتیبانی از خدمات مراقبت از سلامت دور است که مراقبت های ذهنی یک حوزه تحت شعاع است. با استفاده از تلفن، ویدئو کنفرانس و اینترنت، تله مدیسین انواع خدمات بهداشتی را به مناطق محروم ارائه می دهد. مطالعات نشان داده اند که پزشکی تله مدیسین یک راه حل مقرون به صرفه برای مراقبت های بهداشتی است که در آن دسترسی به چنین خدمات و هزینه ها بسیار زیاد است . به همین ترتیب، تله مدیسین می تواند به طور موثر مراقبت روانی از طریق تعامل مبتنی بر کامپیوتر بیماران مبتال به روانپزشکان را تسهیل کند.

صنعت مراقبت بهداشتی در حال حرکت به سمت سیستم های نظارت، مراقبت از بیمار، کامپیوتر تحت درمان و فیلم های آموزشی است. نتایج نظرسنجی های ساکنان بسیاری از ایالت ها نشان می دهد که 80 درصد از آمریکایی ها برای دسترسی به اطلاعات سلامت روان از اینترنت استفاده می کنند. علاوه بر این، بیماران به طور فزاینده ای از اینترنت برای دیدار با نیازهای احساسی و روحی خود استفاده می کنند. مراقبت های بهداشتی Telemental یک رویکرد جدید چند رشته ای است که بر مبنای فن آوری های اطلاعاتی و علوم رایانه ای است و خدمات روانپزشکی را به بیماران ارائه می دهد. همچنین در جستجوی خدمات بهداشت روانی در سایت های بالینی راه دور است. مزایای عمده مراقبت های سلامت Telemental عبارتند از تله روان درمانی، روانشناسی آنلاین و شبکه سازی .

مراقبت های بهداشتی Telemental می تواند راه حل های موثر و سازگار برای مراقبت از بیماری های روحی را در سراسر جهان ارائه دهد. در حالی که با خدمات شخصیتی قابل مقایسه است، مراقبت های بهداشتی Telemental به ویژه از طریق استفاده از تکنولوژی های جاری و طرح های قابل انعطاف، به ویژه در جوامع جدا شده، سودمند و ارزان هستند. این بررسی به شدت نشان می دهد که استفاده از مراقبت های بهداشتی Telemental برای روان درمانی و سایر خدمات ذهنی رضایت بیمار را بهبود می بخشد و هزینه های مراقبت را کاهش می دهد. تقریبا تمام فن آوری های مرتبط می توانند به طور موثر برای ارزیابی و تحلیل اختلالات روانی در حین نظارت بر کیفیت خدمات مورد استفاده قرار گیرند. در حال حاضر، مراقبت های بهداشتی Telemental امکاناتی برای تصویربرداری، روان درمانی همزمان و غیر همزمان و ارائه مشاوره به پزشکان در تنظیمات مختلف ارائه می دهد.

 

منبع:PubMed

 

همچنین بخوانید:

چگونه سنسورها و پوشیدنی‌ها نظارت از راه دور بر بیماران را ممکن می‌سازند؟

ده روش پزشکی از راه دور که با کمک آن ها دنیای بهداشت و درمان تغییر پیدا کرده است

تله مدیسین و موارد وابسته به آن

بالا