پزشکی از راه دور و مراقبت های مجازی: تعریف ها و تفاوت ها

یافتن اصطلاح مناسب برای بهداشت و درمان مدرن و دیجیتال

صنعت مراقبت های بهداشتی با سرعت زیادی در حال پیشرفت است زیرا متخصصان و امکانات در حالی که کاهش هزینه های کل مراقبت های بهداشتی را جستجو می کنند ، به دنبال راه هایی برای افزایش دسترسی بیماران به مراقبت های خود هستند. خوشبختانه ، فناوری دیجیتال ارتباط با بیماران خود را آسان تر کرده و موانعی را که مانع دسترسی یک بیمار به مراقبت های پزشکی می شود ، فراهم می کند.

با کمک ویدیو ، پیام صوتی و پیام رسانی فوری ، بیماران اکنون می توانند با آسایش از خانه خود با ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی ارتباط برقرار کنند. این امر به ویژه برای کسانی که در جوامع روستایی زندگی می کنند ، که غالباً نیاز به مسافت های طولانی را به مطب پزشک محلی خود یا مراجعه به یک متخصص دارند ، سودمند است.

با اصطلاحات جدید مانند پزشکی از راه دور و مراقبت مجازی که صنعت را در طوفان قرار داده است ، متخصصان مراقبت های بهداشتی باید اطمینان حاصل کنند که در هنگام آموزش بیماران از مزایای این ابزارهای دیجیتال جدید ، از زبان صحیح استفاده می کنند. درباره تفاوت بین این شرایط و نحوه ارتباط آنها با دیجیتالی شدن مراقبت های بهداشتی بیشتر بدانید.

 

تعریف Telemedicine

اصطلاح پزشکی از راه دور به طور خاص به معالجه شرایط مختلف پزشکی اطلاق می شود بدون اینکه شخصاً بیمار را ببینیم. ارائه دهندگان خدمات بهداشتی ممکن است از سیستم عامل های ارتباطات از راه دور مانند فیلم زنده ، صوتی یا پیام رسانی فوری استفاده کنند تا نگرانی های یک بیمار را برطرف کرده و وضعیت آنها را از راه دور تشخیص دهند. این ممکن است شامل ارائه مشاوره پزشکی ، پیاده روی آنها در تمرینات در خانه یا توصیه آنها به یک ارائه دهنده محلی یا امکانات باشد. حتی جالب تر ظهور برنامه های پزشکی از راه دور ، که به بیماران امکان دسترسی مستقیم از طریق تلفن یا رایانه های لوحی خود را می دهد.

البته ، درمان برخی شرایط از راه دور می تواند چالش برانگیز باشد. از راه دور اغلب برای معالجه بیماریهای شایع ، مدیریت شرایط مزمن یا ارائه خدمات تخصصی استفاده می شود. اگر بیمار با یک وضعیت اضطراری یا جدی روبرو باشد ، ارائه دهنده از راه دور به آنها توصیه می کند که به دنبال مراقبت های پزشکی حضوری باشند.

 

تعریف مراقبت مجازی

مراقبت مجازی یک اصطلاح گسترده است که شامل تمام راه های ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی از راه دور با بیماران خود است. علاوه بر معالجه بیماران از طریق تله مدیسین ، ارائه دهندگان ممکن است برای برقراری ارتباط از راه دور با بیماران خود از فیلم زنده ، پیام صوتی و پیام رسانی فوری استفاده کنند.این ممکن است شامل بررسی بعد از ویزیت حضوری ، نظارت بر ویتامین ها بعد از عمل یا پاسخ به هرگونه سؤالی درباره تشخیص ، وضعیت بیمار یا برنامه درمانی آنها باشد. به عبارت ساده تر ، اصطلاح مراقبت مجازی راهی است برای صحبت کردن در مورد تمام راه هایی که بیماران و پزشکان می توانند از ابزارهای دیجیتالی برای برقراری ارتباط در زمان واقعی استفاده کنند. در حالی که از راه دور به مراقبت از بیمار از راه دور مراجعه می کند ، مراقبت مجازی یک اصطلاح بسیار گسترده تر است که به انواع خدمات مراقبت های بهداشتی دیجیتال اشاره دارد.

 

یافتن اصطلاح مناسب برای منظر فعلی بهداشت

از آنجا که پزشکان و بیمارانشان سعی می کنند از این ابزارهای دیجیتالی به نفع خود استفاده کنند ، همه باید بدانند که این اصطلاحات به چه معنی است و ارتباط آنها با یکدیگر چیست. به راحتی قابل مشاهده است که چگونه برخی از بیماران می توانند این شرایط و خدمات را گیج کننده جلوه دهند ، به ویژه اگر فرصتی برای ملاقات حضوری با ارائه دهنده خدمات درمانی خود نداشته باشند. ارائه دهندگان خدمات بهداشتی باید به بیماران خود کمک کنند تا بین این اصطلاحات تمایز قایل شوند تا اطمینان حاصل کنند که همه درک درستی از ابزارهای بهداشتی دیجیتال مورد استفاده دارند.

هنگام صحبت در مورد دیجیتال سازی مراقبت های بهداشتی ، معمولاً بهتر است از اصطلاح مراقبت مجازی به جای تله مدیسین استفاده کنید. مورد دوم تعریف محدود تری دارد ، در حالی که مراقبت های مجازی تصویری جامع تر از منظر مراقبت های بهداشتی مدرن را به تصویر می کشد ، که شامل مواردی غیر از جمله پزشکی از راه دور است.

 

منبع: intouchhealth

 

همچنین بخوانید:

تله مدیسین و بحران ویروس کرونا: بررسی موضوعات حقوقی اصلی برای ارائه دهندگان

نقش پزشکی از راه دور، در زمان شیوع بیماری‌های فراگیر

سیستم نظارت از راه دور بیمار

بالا