پزشکی از راه دور باعث ایجاد تحولی در چشم پزشکی می شود

بیماری همه گیر COVID-19 روش تحقق طب در سراسر کشورها و جهان را تغییر می دهد. در این مواقع نامشخص ، گزینه های جدیدی برای modus operandi خدمات درمانی سنتی ارائه شده است.یکی از جایگزین های تحول آمیز استفاده از ویزیت پزشکی آنلاین و ویزیت های مجازی است. جدیدترین رهنمودهای آکادمی چشم پزشکی آمریکا برای همه مراقبت های معمول و غیر معمول چشم پزشکی به صورت آنلاین ارایه شده است.

اگرچه در حال حاضر پزشکی از راه دور در درجه اول برای ارائه خدمات درمانی طراحی شده است ، اما ما معتقدیم که پزشکی از راه دور می تواند در آموزش و یادگیری برای دانشجویان پزشکی نیز به عنوان گزینه ای برای الگوی سنتی کارآموزی ، به صورت مستقیم چهره به چهره اما آنلاین ، بستری برای آموزش پزشکی و فارغ التحصیل شدن دانشجویان بشود. (GME)

انجمن دانشکده های پزشکی آمریکا توصیه ها و دستورالعمل هایی در مورد چگونگی توسعه آموزش آنلاین ، از جمله منابع یادگیری مجازی ، ماژول های مبتنی بر وب و شبیه سازی را در اختیار مدارس قرار داده است.با این حال ، دانشجویان پزشکی نیز به طور سنتی از مشاهده و شرکت در وظایف بالینی در بیمارستان یا کلینیک در کنار پزشکان ، ساکنین و همراهان یاد می گیرند.

در بیمارستان متدویستون هوستون ،  جلسات آموزشی خود را به صورت کنفرانس آنلاین منتقل کرده اند و برای مراقبت بیمار از راه دور، از سیستم عامل های سازگار با HIPAA استفاده می کنند.اگرچه از چندین سیستم عامل (به عنوان مثال ، WebEx ، زوم ، اسکایپ ، (FaceTime) استفاده شده است ، دورهای بالینی ممکن است اجرای آن با دانشجویان چالش برانگیزتر باشد.

همه گیری فعلی COVID-19 مطمئناً یک زمان چالش برانگیز برای همه است ، با تغییر مداوم در هر جنبه از زندگی ، از جمله ارائه خدمات درمانی در مدتی که عمدتا از تاریکی تشکیل شده است ، در آموزش پزشکی نوری وجود دارد. این امکان وجود دارد که دانشجویان با وجود عدم توانایی در مشارکت در فعالیت های بالینی ، یادگیری سخت و پرتحرکی را انجام دهند

 

نتیجه

بیماری همه گیر COVID-19 باعث ایجاد هرج و مرج و اختلال در مراقبت های بالینی و همچنین آموزش و یادگیری می شود. این اختلال فرصتی منحصر به فرد برای نوآوری و پذیرش سریعتر چشم پزشکی ایجاد کرده است.

 

منبع: ophthalmologytimes

 

 

همچنین بخوانید:

تله مدیسین و ویزیت آنلاین

كاربرد تله مدیسین و ارتباطات از راه دور در پزشكی حوادث غیر مترقبه

شاخه زنان و زایمان و تله مدیسین

بالا