آشنایی با TELE ENT

در TELE ENT متخصص پزشکی از راه دور از تجهیزات جانبی و فن آوری استفاده می کند که توانایی متخصصان گوش و حلق و بینی را در تشخیص و درمان بیماری گوش و حلق و بینی از راه دور بسیار افزایش می دهد. در رشته گوش و حلق و بینی ، پزشکی از راه دور می تواند مشاوره تخصصی و فوق تخصصی را در مکان های دور ارائه دهد. مشاوره ها می توانند در قالب "زنده" (در زمان واقعی) یا با تاخیر انجام شود.

ویزیت های زمان واقعی با تماس ویدیویی ، برای ایجاد تعامل در زمان واقعی بین بیمار ، ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی و متخصص گوش و حلق و بینی است. این ویزیت می تواند بسیار غنی از اطلاعات باشد و شامل تصاویر دیجیتالی از هر روش تصویربرداری است که در گوش و حلق و بینی استفاده می شود.

ویزیت های با تاخیر اغلب برای بیماران به اینگونه است که بیمار به مرکز پزشکی از راه دور مراجعه کرده و پس از ارائه شرح حال و دریافت خدمات توسط متخصص پزشکی از راه دور ،مرکز راترک کرده و اطلاعات او توسط متخصص پزشکی از راه دور برای متخصص گوش و حلق و بینی از طریق پورتال امن فرستاده میشود و سپس چندی بعد اطلاعات از متخصص به مرکز فرستاده میشود.اینگونه ویزیت ها در همه موارد نیازی به مراجعه بیمار به پزشک متخصص به صورت مستقیم نخواهد داشت ، اما تصویری که با داده های دیگر از نتایج آزمایش بیمار تهیه شده است (به عنوان مثال ، یک دستگاه شنوایی سنجی و تمپانوگرام)  مشاور را قادر می سازد تا تعیین کند که آیا ویزیت هم زمان یا حضوری با متخصص لازم است یا اگر می توان مراقبت های اولیه را شروع کرد.

اخیراً ، بسیاری از مجلات مقالاتی را برای تبلیغ پزشکی از راه دور منتشر می کنند. این روش به عنوان راهی برای کاهش هزینه های مراقبت های بهداشتی ، افزایش دسترسی به مراقبت ها و بهبود تجارب بیمار مورد ستایش قرار گرفته است. برای رشته هایی مانند روانپزشکی ، مشاوره دیابت و مراقبت های اولیه ، تصور یکپارچه سازی پزشکی از راه دور بسیار آسان است. با این حال ، به دلیل ماهیت رویه ای تخصص ها ، می توان تصور کرد که چگونه می توان پزشکی از راه دور را با خیال راحت در رشته گوش و حلق و بینی و دیگر تخصص ها گنجاند ، کمی دشوار است و نیازمند تلاش متخصصان است.

TELE ENT گامی به جلو در ارائه خدمات تخصصی در مناطق دور دست

این روزها با توجه به تخصص های خاص برای برخی از بیمارستان های اداره بهداشت جانبازان در اکثر نقاط دنیا ، ویزیت های پزشکی از راه دور توسط متخصصان سر و گردن ،گوش و حلق و بینی، در همکاری با پزشکان محلی ، پس انداز هزینه های سفر را برای برنامه ریزی های جراحی ، ویزیت و درمان و حتی مراقبت های سرطان سر و گردن،بیماری های گوش و حلق و بینی مفید واقع شده است.

در ابتدا ممکن است به نظر برسد که پزشکی از راه دور فقط در مراکز دانشگاهی یا مناطق روستایی قابل استفاده است. با این حال ، تعدادی از پزشکان خصوصی در حال حاضر پزشکی از راه دور را نیز در کارهای خود گنجانده اند. برخی از آنها از پزشکی از راه دور برای بررسی زخم پس از عمل برای بیماران خود در فاصله مکانی بسیار زیاد استفاده می کنند. دیگران از این فناوری برای افزودن اطلاعات بصری برای سوالات بیمار استفاده می کنند ،یا برای مدیریت دارو یا مشاوره. بسته به خدمات مورد استفاده ، بیماران می توانند از طریق لپ تاپ یا تلفن خود با پزشکان ارتباط برقرار کنند.

در حال حاضر ، پزشکی از راه دور برای انواع موارد خاص در گوش و حلق و بینی اثبات شده و قابل اعتماد است. برای سیستم های بهداشتی بزرگ ، می تواند صرفه جویی در هزینه ایجاد کند  و برای بیماران ، دسترسی راحت تر را فراهم می کند. در حالی که ویزیت مجازی هرگز جای معاینه عملی را نخواهد گرفت  زیرا بیماران به طور روزافزونی با پزشکی از راه دور راحت می شوند ، به احتمال زیاد توسط متخصصان گوش و حلق و بینی ، پذیرش بیشتری خواهد داشت.

 

 منبع:TeleVisit24

 

همچنین بخوانید:

پرستاری از راه دور در مراقبت بیماری های مزمن

جراحی زیبایی از راه دور , Tele Cosmetic Surgery

عصب شناسی از راه دور

بالا