8 رسانه اجتماعی ضروری که دکتر ها باید استفاده کنند

پزشکان دیگر نمی توانند به تبلیغات دوستان و آشنایان برای معرفی خود اتکا کنن حضور آنلاین در فضاهای مجازی نه تنها لازم بلکه برای شکوفایی آن ها ضروری است

1.LinkedIn

دکتر ها نباید ارتباطات خود را محدود به مخاطبین حرفه ای  خود کنند.در عوض پزشکان می توانند یک صفحه برای مطب خود ایجاد کنند که بازتابی از عملکرد آن ها باشد و راهی برای ارتباط با بیماران باز شود.

2.FaceBook

فیسبوک غول عرصه رسانه های اجتماعی است.این سایت دارای محیط ساده ای است که از ان می توان بر ای به اشتراک گذاشتن شرح حال بیمار,یادآوری و یا هر نوع اطلاعات عمومی دیگر استفاده کرد.با به اشتراک گذاری مداوم و همیشگی این اطلاعات نام پزشکان و عملکرد آن ها در خاطر بیماران می مانند.

3.YP

کتاب هاب مرجع زرد دیگر به صورت چاپی موجود نیست و از طریق ایمیل ارسال می شود.در عوض این برند تجاری به یک موتور جستجو آنلاین برای مشاغل تبدیل شد.پزشکان می توانند از مزایای این سایت استفاده و  تخصص خود را در کاتالوگ توضیح دهند.

4.Yelp

مشابه سایت قبلی پروفایل و مشخصات تجاری مشاغل را دارد .تفاوت این سایت در بر داشتن تعداد زیادی کاربر است  که به دنبال بررسی و رتبه بندی مکان ها و مشاغل هستند.پزشکان باید یک یک پروفایل ایجاد و نظرات پست شده را نظارت کنند.در صورت رتبه بندی منفی از طرف بیمار , پزشک می تواند عملکرد خود را بهبود بخشد و یا به طور آنلاین برای حل مشکل به بیمار پاسخ دهد.

5.twitter

این سایت بسته به توع پزشک می تواند استفاده شود.بسیار شخصی تر از فیسبوک است. توییتر به پزشک اجازه می دهد که شخصیتش را در محیط حرفه ای به اشتراک بگذارد.پزشکان می توانند تعاریف اصطلاحات پزشکی نقل قول هایی مربوط به سلامتی و یا اخبار در حوزه مراقبت از سلامتی به اشتراک بگذارند.

6.YouTube

درست همانطور که کاربران عادی ویدیو ها را با دوستان در یوتیوب به اشتراک می گذارند, پزشکان و سایر متخصصان در حوزه های سلامتی می توانند ویدیو های کوتاه پزشکی برای مطلع کردن بیماران به اشتراک بگذارند.

 7.Angie’s List

یک سایت مبتنی بر اشتراک است .که نظراتی را ارایه می دهد که به نسبت نظراتی که در سایت های رایگان پست می شوند وزن بیشتری دارند.ایجاد پروفایل رایگان است که به این معنی است که پزشکان می توانند از مزایای این سایت بهره ببرند.

8. Google+

گوگل پلاس به دلیل ادغام آهسته با دایره اجتماعی عموم مردم اغلب نادیده گرفته می شود.با این حال با توجه با پیشرفت اخیر گوگل در دنیای تله مدیسین , پزشکان باید بیشتر از همیشه در این سایت باشند.

 

بالا