EyeQue نخستین ابزار سنجش بینایی چشم با گوشی هوشمند

EyeQue نخستین ابزار سنجش بینایی است که می‌توان بدون نیاز به پزشک و در خانه از آن استفاده کرد. به‌کارگیری این ابزار راحت و مقرون به صرفه است. با استفاده از یک گوشی هوشمند سازگار و برنامه کاربردی myEyeQue و این دستگاه شما می‌توانید به سادگی بینایی چشم خود را بسنجید. همچنین پارامترهای عیب انکساری چشم و نزدیک‌بینی و دوربینی چشم و آستیگماتیک بودن آن نیز تعیین میشود

این دستگاه برای افرادی که به کلینیک‌های سنجش بینایی دسترسی ندارند مناسب است. EyeQue قیمت پایینی دارد. این دستگاه با بسیاری از گوشی‌های هوشمند سازگاری دارد. نتایج سنجش بینایی توسط فناوری انحصاری EyeQue به سرعت پردازش می‌شود. نتایج ثبت‌شده به صورت نمودارهای دایره‌ای و ستونی نشان داده می‌شود. این دقیقا همان اطلاعاتی است که چشم پزشکان نیز استفاده می‌کنند. همچنین قابلیت مقایسه نتایج در طول زمان وجود دارد. شما قادر خواهید بود این اطلاعات را در اختیار پزشک خود قرار دهید و عینک کنونی یا لنزهای خود را موردبررسی قرار دهید.

استارتاپ EyeQue در حال همکاری با سازمان غیرانتفاعی TWOBILLIONEYES در هلند است تا ابزارهای سنجش بینایی ارزان برای همه افراد فراهم کند. هم‌اکنون تمرکز این سازمان بر کشور کنیا است.

ردیاب بینایی EyeQue شامل دستگاه چشمی و برنامه کاربردی myEyeQue سازگار با سیستم‌عامل اندروید و IOS است. دستگاه چشمی دستگاه نوری پیچیده است. درون دستگاه لنزهایی تعبیعه شده است که ماهرانه طراحی و ساخته شده‌اند. EyeQue قادر است عیب انکساری چشم شما را در کمتر از چتد دقیقه مشخص کند.

طبق آمار در آمریکا افراد تنها یک بار در طول یک سال بینایی چشم خود را بررسی می‌کنند. در حالی که برای افرادی که عینک استفاده می‌کنند بینایی چشم ممکن است تغییر کند. بر اساس یک مطالعه که بر روی ۴۹ کاربر انجام شده است نشان می‌دهد که ۵۳ درصد از کاربران نتایج بهتری از دستگاه ردیاب بینایی EyeQue نسبت به دستگاه حرفه‌ای سنجش بینایی اتوریفرکتومتر (autorefractor) به دست آوردند.

همچنین برای بررسی لنزهای طبی خود نیز در حالی که لنزها در چشم شما هستند آزمایش بینایی را با دستگاه انجام دهید تا بینایی با لنز سنجیده شود. ردیاب بینایی EyeQue جایگزین مراجعه به چشم پزشک نیست بلکه بیشتر برای سنجش مداوم بینایی و مراقبت از چشمان به کار خواهد رفت. EyeQue به عنوان یکی از برترین ردیاب‌های تناسب اندام و بیوتیک ۲۰۱۷ معرفی شده است.

بالا