اینترنت اشیا در آینده داروسازی

شرکت های داروسازی مدت ها پیش متوجه شده اند که فروش داروهای سنتی تنها رشد تولید و حتی حفظ رقابت را نخواهد داشت. این تغییر اساسی که به معنای “فراتر از قرص” شناخته می شود، معمولا از یک یا دو واقعیت حاصل می شود:

 (۱) داروها تنها به اندازه کافی برای دستیابی به نتایج بالینی مطلوب برای بیماران نیستند و

(۲) به عنوان خط لوله های دارویی خشک می شوند کسب و کار “قرص” می تواند منابع جدید باارزش درآمد باشد. این علاقه رو به رشد روش های استفاده از فن آوری های جدید و فرآیندهای کسب و کار را برای توسعه و مراقبت از بیماران ایجاد کرده است، که منجر به Pharma IoT می شود.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر فاطمه نعمت اللهی  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

مفهوم Pharma IoT شامل دیجیتالی کردن محصولات پزشکی و فرآیندهای مراقبت های مرتبط با استفاده از وسایل پزشکی هوشمند متصل و خدمات فناوری اطلاعات (وب، تلفن همراه، برنامه ها و غیره) در طول توسعه دارو، آزمایشات بالینی و مراقبت از بیماران است. نتایج داروهای Pharma IOT در آزمایشات پیشرفته و بالینی می تواند ترکیبی از فن آوری های پیشرفته و خدمات را برای ایجاد انواع جدیدی از امکانات درمان بیماری (از جمله درمان ۲٫۰) استفاده کند.

در مراقبت از بیمار، Pharma IoT بیماران و متخصصان مراقبت های بهداشتی را قادر می سازد تا از داروها با سخت افزار پیشرفته سنسور و خدمات مراقبت شخصی و فرآیندهای حرفه ای (محصول ۲٫۰) استفاده کنند. نمونه های خوبی از راه حل های Pharma IoT، پوشه های حسگر متصل شده برای بیماری پارکینسون و بیماران مبتلا به مولتیپل اسکلروزیس هستند که مدیریت دارو، بهبود نتایج بیمار و کیفیت زندگی را ارائه می دهند.

علاوه بر این، محصولات دستگاه های موجود پزشکی مانند انالیزرها و قلم های انسولین را می توان به فن آوری سنسور و اتصال برای جمع آوری داده ها برای تجزیه و تحلیل مراقبت های بیشتر و حتی شخصی سازی درمان اضافه کرد. همه این ها به طور قابل ملاحظه ای فرآیندهای شخصی و مراقبت های شخصی را بهبود می بخشد، زیرا داده های مراقبت از بیماران منابع جدیدی از نوآوری و رقابت را فراهم می کنند.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر سیروس مومن زاده  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

این تحول همچنین شامل برخی از چالش ها است: در عین حال، شرکت های دارویی باید به حفاظت از داده های اتحادیه اروپا (EU) و قوانین حفظ حریم خصوصی توجه داشته باشند که بیماران می توانند اطلاعات مراقبت های خود را کنترل کنند. برای مثال، بیماران مجاز به انتقال داده های مراقبت و سلامت خود در میان ارائه دهندگان خدمات مختلف می شوند، که منجر به ظهور نوع جدیدی از پلت فرم های خدماتی و مدل های کسب و کار می شود، مانند کارگزاران داده.

 

همچنین بخوانید:

تله مدیسین چیست؟

پرونده سلامت شخصی مبتنی بر وب و تلفن همراه(PHR)

هوش مصنوعی و کاهش هزینه های درمان

بالا