ال‌جی روبات پوشیدنی اختراع کرد تا افراد کم توان کارهایشان را ساده‌تر انجام دهند

ال‌جی در نمایشگاه IFA 2018 می‌خواهد از اولین روبات اسکلتی بیرونی (exoskeleton) خود رونمایی کند.این روبات به نام CLOi SuitBot طوری طراحی شده است تا به پای افراد کم توان، قدرت و توان بیشتری برای حرکت و انجام دادن کارها هدیه بدهد.

ال‌جی می‌گوید این روبات طراحی و عملکردی متفاوت از روبات‌های کمک‌کننده افراد ناتوان و معلول دارد. چون CLOi SuitBot یک روبات پوشیدنی است و افراد باید آن را همانند یک شلورا بر تن کنند.

این روبات یک اسکلت بیرونی برای بدن محسوب شده و با مفاصل چرخشی و کفش‌های صندل به افراد کمک می‌کند خیلی راحت آن را بپوشند یا از پا خارج کنند و از این نظر استرسی نداشته باشند. برخی از تنظیمات این روبات به طور خودکار انجام می‌شود تا کاربر زحمت کمتری برای استفاده از آن متحمل شود.

افرادی که از نظر حرکتی و قدرت پا در رنج هستند می‌توانند با این روبات یا گجت پوشیدنی به راحتی حرکت کنند و قدم بردارند؛ روی دو پا ایستاده و برخی کارهای فیزیکی و جسمانی را با خم شدن به جلو انجام دهند.

مفصل‌های این روبات به طور خودکار تغییر زاویه و چرخش داده و براساس وضعیت بدن و فشارهایی که روی آن‌ها وارد می‌شود؛ عکس‌العامل نشان خواهند داد. همین ویژگی به افراد کمک می‌کند اجسام سنگینی را از روی زمین برداشته و جابه‌جا کنند.

 

جابه‌جایی خودکار اجسام و مدیریت مصرف انرژی

روبات CLOi SuitBot می‌تواند به روبات‌های خدمتکار ال‌جی متصل شده و بخشی از شبکه هوشمند کار (smart working network) شود.

مطابق اطلاعاتی محدودی که فعلا از این روبات عرضه شده است؛ این تعامل و اتصال روبات CLOi SuitBot به دیگر روبات‌ها و تجهیزات هوشمند ال‌جی می‌تواند همکاری جدیدی ایجاد کند تا در خانه، محل کار و کارخانه‌ها، برخی کارها به طور خودکار انجام شوند. مثلا، یک جسم از بخشی از کارخانه به مکان دیگری حمل شود.

از دیگر ویژگی‌های روبات جدید ال‌جی، قدرت و توانایی تجزیه و تحلیل اطلاعات محیطی و بیومتریکی برای بهینه‌سازی مصرف انرژی است. این روبات می‌تواند در برخی کاربردها یاد بگیرد که چگونه یک محیط یا کارخانه را مدیریت کند تا مصرف برق کمتری داشته باشد.

نمایشگاه IFA 2018 از ۳۱ آگوست تا ۵ سپتامبر در شهر برلین آلمان برگزار شده و شرکت‌های الکترونیکی تلاش می‌کنند محصولات جدید خود را معرفی کنند.

 

منبع: 1pezeshk

 

بالا