ویزیت از راه دور میتواند به میزان یک ویزیت حضوری برای افراد دارای اختلالات عصبی موثر باشد

براساس شواهد و بررسی های انجام شده توسط آکادمی عصب شناسی آمریکا(AAN) ، برای افراد مبتلا به بسیاری از اختلالات عصبی ، ملاقات با متخصص مغز و اعصاب از طریق ویدیویی نیز ممکن است به میزان یک ویزیت حضوری مؤثر باشد. دراین بررسی ،بیماران هرکدام در شرایط متفاوت با بیماری یکسان و مصرف داروهای یکسان بوده اند.در این میان سکته مغزی یکی از شرایطی است که به خوبی از تله مدیسین نتیجه گرفته است .در تاریخ 4 دسامبر 2019  مجله AAN  مجله مخصوص عصب شناسی ،نتایجی حاکی از این مورد نوشت که یک ویزیت ویدیویی برای بیماران تحت آزمایش و بررسی به اندازه ویزیت حضوری نتیجه بخش بوده است

 

Telemedicine استفاده از ویدیو کنفرانس یا فناوری های دیگر برای مراجعه و ملاقات با پزشکان از یک سو به سو دیگر است. بدین معنی که بیمار می تواند در خانه یا در مطب پزشک محلی باشد.

 

تله مدیسین ممکن است به ویژه برای افراد مبتلا به صرع مفید باشد  که ممکن است نتوانند به سمت قرار ویزیت ها حرکت کنند ، افرادی که دارای اختلالات عصبی مانند مولتیپل اسکلروز و اختلالات حرکتی هستند ، ممکن است دارای مشکلات تحرک باشند و در رساندن خود به یک کلینیک درمانی مشکلات فراوان دارند و البته برای آن افرادی که در مناطق روستایی هستند نیز صدق میکند زیرا آنان دسترسی کامل به متخصصین مجرب را ندارند. یکی دیگر از کاربردهای مؤثر تله مدیسین که به خوبی عمل میکند در مسابقات ورزشی است که به سرعت توسط متخصصین از راه دور میتوان ورزشکار را معاینه و یا چکاپ نمود و اعلام کرد که آیا وی میتواند در دوباره در فعالیت شرکت کند و یا باید به کلنیک و بیمارستان منتقل شود.

 

محققان برای بررسی شواهد ، 101 مطالعه در مورد استفاده پزشکی از راه دور برای زمینه های ضربه مغزی و آسیب دیدگی مغزی ، زوال عقل ، صرع ، سردرد ، مولتیپل اسکلروزیس ، اختلالات حرکتی ، شرایط عصبی عضلانی و عصب شناسی عمومی انجام دادند و شواهدی نتیجه بخش مبنی بر استفاده از روش پزشکی از راه دور برای سکته مغزی را نیز بدست آوردند.

 

به طور کلی ، مطالعات نشان می دهد که بیماران و مراقبان آنها به همان اندازه که از ویزیت های حضوری راضی بودند ، از مراجعه به پزشکان به صورت مجازی نیز رضایت داشتند. برخی مطالعات نشان می دهد که استفاده از تله مدیسین به همان اندازه مراجعه حضوری برای تشخیص دقیق مؤثر است و در برخی موارد ممکن است نتایج درمانی را بهبود بخشد.همین طور دسترسی مردم به مراقبت افزایش یافته و  به کاهش بار سفر و هزینه بیماران ، ارائه دهندگان و مراقبان کمک می کند. 

 

منبع: news-medical.

 

همچنین بخوانید:

بهداشت دهان و دندان و پزشکی از راه دور

ارائه آنلاین خدمات فیزیوتراپی از راه دور

کاربرد فناوری اطلاعات در پزشکی

بالا