تله مدیسین و شاخه زنان و زایمان

تله مدیسین یک راه حل مدرن برای مشکلات سلامتی است که هم قدیمی و هم جدید است. اگرچه مزایایی را برای انواع مختلف بیماران ارائه می دهد،بیماران ثروتمند تا بیماران روستایی احتمالا مزایا تله مدیسین را بیشتر تجربه می کنند. همانطور که اداره خدمات منابع و خدمات منابع انسانی (HRSA) اشاره می کند، گاهی اوقات تله مدیسین می تواند تعیین کند که آیا دسترسی و خدمات به یک منطقه شهری یا روستایی دشوار است یا خیر. در حقیقت، اصطلاح "روستایی" حتی توسط اداره سرشماری تعریف نشده است . تمام جمعیت، مسکن و قلمروی که درون یک منطقه شهری وجود دارد،جزو آن منطقه محسوب میشود.

به طور کلی بهداشت و درمان برای شرکت ها، افراد و مالیات دهندگان بیش از پیش گران است. فناوری پتانسیل ارائه شده به افزایش دسترسی به مراقبت را با ارزش بیشتری ارائه می دهد. در استفاده از تلفن های همراه، سیستم مراقبت های بهداشتی موجب هزینه های کم تر، رفت و آمد کمتر، بهبود نتایج سلامتی و کاهش استفاده از اتاق های اورژانسی شده است. گرچه مزایای متعددی برای سلامت تلفن همراه وجود دارد.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر فاطمه نعمت اللهی  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

افراد روستایی با بسیاری از تفاوت های بهداشتی در مقایسه با افراد شهری روبرو هستند. فقر و دسترسی فقرا به مراقبت های بهداشتی به این تفاوت ها کمک زیادی می کند. به طور کلی، جوامع روستایی در مقایسه با دیگران نسبت به دیگران سلامت ضعیفی دارند. طبق آمار مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری، آمریکایی های روستایی در معرض خطر بالای مرگ هستند و عامل اصلی آن: بیماری قلبی، سرطان، آسیب های غیر عادی، بیماری مزمن تنفسی و سکته مغزی است .علاوه بر این، در مناطق روستایی نرخ زایمان زودرس و مرگ و میر نوزادان بیشتر است.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر سیروس مومن زاده  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

تله مدیسین خود به چندین شاخه کاربردی در زمینه زنان و زایمان می پردازد و در حال افزایش این فعالیت در کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه در سراسر جهان است.در این مقاله ما روند فعلی و برنامه های در حال اجرا در شاخه زنان و زایمان را بررسی میکنیم. تله مدیسین نقش مهمی به عنوان کمک بر ارائه خدمات بهداشتی به بیماران از راه دور با دسترسی مناسب به پزشکی در این دوره از منابع محدود و تأکید بر استفاده موثر از منابع موجود است.

تله مدیسین می تواند به طور گسترده ای به عنوان استفاده از فناوری های مخابراتی تعریف شود و به انتقال اطلاعات پزشکی و خدمات بین ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی و بیماران کمک کند. این استفاده از فن آوری ارتباطات دو طرفه چند رسانه ای و شبکه های کامپیوتری، برای نقل و انتقال یا ارتقای ارائه مراقبت های بهداشتی ، یک روند رو به رشد در سطح بین المللی و همچنین در ایالات متحده را داراست.پیشرفت این فیلد  از تله مدیسین با هدف دستیابی به دسترسی عادلانه به مراقبت های بهداشتی مورد تشویق قرار گرفته شده و دارای توانایی برای تجدید نظر در چشم انداز مراقبت های پزشکی است همچنین در میان مسائل مربوط به حریم خصوصی، مقررات دولتی، هزینه، عملکرد و بازپرداخت ،بخش زنان و زایمان در تله مدیسین همچنان درحال ادامه است تا به تکامل برسد.

اگر چه برخی موانع برای موفقیت در پیاده سازی بهداشت و سلامت وجود دارد اما به طور کلی تله مدیسین به عنوان یک روش مناسب و مقرون به صرفه برای ارائه مراقبت های بهداشتی به زیر مجموعه های محلی دور از دسترس است و این امر در حیطه زنان و زایمان بیشتر صدق میکند. در مراقبتهای بارداری، سلامت از راه دور می تواند برای حاملگی با ریسک کم تر و خطرهای احتمالی کم تر مورد استفاده قرار گیرد.

به عنوان مثال زنان باردار میتوانند از طریق تلفن همراه به صورت تله ویزیت با متخصص زنان خود ارتباط برقرار کنند،ویزیت شوند ، تحت ویزیت پزشکی قرار گیرند و همین طور اگر از کلنیک و یا پزشکشان دستگاه های مرتبط را دریافت کرده اند از طریق تله مانیتورینگ اولتراسوند آناتومی جنین ، ضربان قلب جنین، فشار خون خود و... را برای پزشکشان بفرستند که از خطرات احتمالی رفت و آمد حین بارداری کم شود ئ در وقت و هزینه صرفه جویی شده و آرامش مادر تامین شود.این امر اگر در روستاها رواج یابد بهتر است زیرا بسیاری از روستاییان از داشتن پزشک متخصص زنان محروم هستند و اغلب دچار مشکلاتی در حین بارداری خود به دلیل نبود متخصص و عدم آگاهی های لازم،مسافت طولانی تا کلنیک شهری و ... میباشند

 

همچنین بخوانید:

ظهور پزشکی از راه دور

مراقبت سلامت از راه دور چیست؟

آسیب شناسی از راه دور

بالا