مزایای تله کاردیولوژی

از آنجایی که ارتباط از راه دور منجر به ایجاد طیف گسترده ای از تخصص های پزشکی می شود ، مراقبت از قلب و عروق از جمله زمینه هایی است که ویزیت از راه دور خدمات گسترده ای را در این شاخه به بیماران اراه میدهد.این شاخه از پزشکی از راه دور ، معروف به telecardiology ، به دنبال دستیابی به زمان واقعی ، تشخیص از راه دور و درمان بیماری های قلبی  از جمله نارسایی احتقانی قلب ، ایست قلبی و آریتمی است.

همین طور یكی از این راه های افزایش نرخ انطباق برای توانبخشی قلبی است ، یك عملکرد درمانی مراقبتی تحت نظارت پزشكی كه به منظور بهبود سلامت قلب و عروق پس از سكته قلبی یا رویداد دیگری كه نیاز به مراقبت دارد ،می باشد.

الکتروکاردیوگرافی (ECG) یک ابزار تشخیصی مفید در تشخیص و مدیریت بیماری ایسکمیک قلب و آریتمی قلبی است و در دسترس بودن آن در بخش مراقبت های اولیه رایج است. در دسترس بودن معمول نوار قلب در سطح مراقبت های اولیه می تواند مراجعه اولیه به مراقبت های ثانویه را تسهیل کند و مراجعات حضوری غیر ضروری را در صورت لزوم کاهش می دهد. Telecardiology برای بیش از یک قرن در یک شکل یا اشکال دیگر استفاده شده است و کاربردهای مختلفی دارد. پیشرفت های اخیر در زمینه telecardiology یک راه حل دقیق ، راحت و مقرون به صرفه برای آزمایش ECG در مجموعه مراقبت های اولیه ارائه می دهد.

Telemedicine موانع مکانی و زمانی ویزیت های توانبخشی را از بین می برد ، این از جمله مزایایی است برای بیمارانی که در مناطق روستایی زندگی می کنند و یا توانایی جسمی یا کمک ندارند،کاربرد فراوان دارد. با استفاده از یک سامانه ویزیت از راه دور ، بیماران می توانند از طریق ویزیت ویدیویی برای تکمیل توان بخشی قلبی از هر مکانی استفاده کنند.

Telecardiology پشتیبانی تشخیصی را برای پزشکان عمومی فراهم می کند  و این امکان را می دهد تا با اطمینان بیشتری مدیریت بیشتری روی بیماران خود داشته باشند . اگرچه دستورالعمل های معاصر ارزیابی اولیه را از بیماران درد قفسه سینه بر اساس سوابق بیمار و معاینه بالینی مناسب انجام می دهد  اما ECG هنوز نقش مهمی در مراقبت های اولیه دارد ونه تنها به عنوان یک ابزار غربالگری به کار میرود بلکه به نظر می رسد که telecardiology این توانایی را دارد که بتواند به پزشکان عمومی کمک کند تا ارزیابی بالینی کاملتری را برای بیماران قلبی انجام دهند.

دستگاه های ارتباط از راه دور برای بخش تله کاردیولوژی ، کوچ و به اندازه گوشی همراه هستند و معمولاً با یک دکمه کار می کنند. این دستگاه برای افرادی که در مناطق دور افتاده زندگی می کنند ضروری است. از دیدگاه یک بیمار ، انجام آزمایشات ECG در منزل شخصی یا جراحی عمومی محلی ، بر خلاف اینکه در بیمارستان وجود دارد  نیز راحت تر و بهتر است. این دستگاه ها امکان دستیابی راحت تر را در بررسی و مدیریت بیماری های قلبی فراهم می آورند  .

 

ویزیت از راه دور نقش اصلی را در مراقبت از سرطان بازی می کند

ویزیت و توانبخشی آنلاین به  ویژه در بخش قلب و عروق می تواند برای بیمارانی که عوارض قلبی آنان به عنوان یک عارضه جانبی در درمان سرطان ایجاد شده است، مفید باشد.تله کاردیولوژی زندگی را برای کودکان مبتلا به بیماری های قلبی و عروقی نیز آسانتر می کند.همین طور والدین آنها بدون اخلال در وضعیت زمانی و کاری خود ،طی کردن مسافت های طولانی و... میتوانند به راحتی هر لحظه مراقب فرزندان خود باشند.

 

Telecardiology با ایجاد تفسیر تخصصی ECG در مراقبت های اولیه ، این امکان را فراهم میکند که در زمان ، هزینه و رفت و آمدهای خود صرفه جویی کنید. پزشکان را توانمند می کند ، یک ابزار تشخیصی قوی برای تسهیل در مدیریت بیماران قلبی در جامعه را در اختیار داشته باشند. هم پزشکان و هم بیماران از نظر سهولت دسترسی ، سرعت تشخیص ، کارآیی مدیریت و آزادسازی منابع سود می برند. برای ارزیابی این یافته ها در مقیاس وسیع تر ، نیاز به آزمایش های کنترل شده تصادفی بزرگ و داده های کارآیی بیشتر وجود دارد. در نتیجه ، تله کاردیولوژی می تواند انقلابی در نحوه مدیریت شرایط مختلف قلب در بخش مراقبت های اولیه ایجاد کند.

 

منبع: ncbi و healthtechmagazine

 

همچنین بخوانید:

راهنمای بیماران از راه دور

درباره روانپزشکی از راه دور چه میدانید؟

گفتار درمانی از راه دور یا Telepractice

بالا