مروری بر Tele Pain

دردهای مزمن با دردهای عادی متفاوت اند. در درد مزمن، بدن شما حتی پس از بهبود آسیب نیز به فرستادن سیگنال های درد ادامه می دهد. این دردها ممکن است از چندین هفته تا چندین سال ادامه یابددردهای مزمن، دامنه تحرک شما را محدود و انعطاف پذیری، طاقت و قدرتتان را کم می کنند. بنابراین انجام فعالیت ها و امور روزمره ممکن است با وجود این درها دشوار باشد.

درد مزمن، به عنوان دردی تعریف می شود که حداقل به مدت ۲۱ هفته ادامه یابد. این دردها ممکن است خفیف یا شدید باشد و در نواحی تحت تاثیر احساس سوزش ایجاد کند. همچنین دردهای مزمن می تواند مداوم یا متناوب بوده و بدون علت آشکار رفت و برگشت کنددردهای مزمن تقریبا می تواند در هر قسمت از بدن شما بروز کند و کیفیت درد در قسمت های مختلف بدن با یکدیگر متفاوت است.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر فاطمه نعمت اللهی  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

برخی از شایع ترین این دردها عبارتند از:

  • سردرد
  • دردهای بعد از جراحی
  • درد های بعد از وقوع ضربه
  • کمر درد
  • دردهای ناشی از سرطان
  • دردهای آرتریت
  • دردهای عصبی (دردهایی که در اثر آسیب عصبی رخ می دهند.)

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر سیروس مومن زاده  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

دردهای مزمن معمولا به دنبال یک آسیب اولیه مثل رگ به رگ شدن کمر یا کشیده شدن عضله ایجاد می شود. بر این باور هستیم که وقتی اعصاب یک ناحیه آسیب می بینند، درد مزمن ایجاد می شود. آسیب عصبی، شدت درد و دوام آن را بیشتر می کند. در این موارد، حتی درمان آسیب اولیه نیز ممکن است درد مزمن را بهبود نبخشد.

با این حال، در برخی موارد نیز افراد بدون این که آسیبی رخ داده باشد، دردهای مزمن را تجربه می کنند. علت دقیق بروز این دردها بدون وقوع آسیب، هنوز شناخته شده نیست. 

درد مزمن به عنوان یک مشکل بسیار شایع شناخته شده است در این جا میخواهیم به شاخه ای از پزشکی از راه دور برای مدیریت درد مزمن بپردازیم.پروتکل یکپارچه شناختی-رفتاری و گروهی از درمان های جسمی با استفاده از فناوری کنفرانس ویدئویی در سایت های از راه دور تهیه شده است تا مدیریت درد را برای افراد دردمند فراهم کند. مدل درمانی خلاصه شده و توصیه هایی برای پرداختن به چالش های اجرای این نوع درمان از طریق کنفرانس ویدیویی ارائه شده است.این رویکرد جدید شامل یک پروژه پشتیبانی از Tele-Pain است که از فناوری Video Tele-Conference (VTC) برای افزایش دسترسی به مشاوره ها و آموزش درد برای بیماران و ارائه دهندگان درد استفاده می کند.

مراقبت از بیماران مبتلا به درد مزمن اغلب به درمان های بسیاری از رشته ها نیاز دارد. این سخنرانی ها کاملاً گردآوری شده و خدمات پزشکی سنتی و همچنین خدمات مکمل مانند طب سوزنی، ماساژ درمانی، لیزر و... را مرور می کنند.

TelePain یک سرویس رایگان است که هدف آن افزایش دانش و اطمینان در مدیریت درد مزمن و ارائه موارد دشوار درد مزمن برای مشاوره و درمان است و شامل شبکه ای از متخصصان بین حرفه ای با مهارت در زمینه مدیریت مشکلات چالش برانگیز درد مزمن است. هدف این است که دانش و مهارت ارائه دهندگان خدمات عمومی را که بیماران مبتلا به درد مزمن را درمان می کنند ، افزایش یابد.

این مدل پزشکی از راه دور با هدف ایجاد یک جامعه پربار پزشکی برای بیماران است.  TelePain یک شبکه مشاوره ای مبتنی بر کنفرانس ویدئویی بسیار کارآمد است که با ارائه تخصص در سطح عالی / دانشگاهی برای کمک به ارائه دهندگان جامعه در مدیریت مشکلات درد مزمن پیچیده و چالش برانگیز است.

 

منبع: TeleVisit24

 

همچنین بخوانید:

توانبخشی از راه دور _ telerehabilitation

مزایای هوش مصنوعی در پزشکی از راه دور

مزایای "اینترنت اشیا" و سلامت

بالا