فواید ویزیت از راه دور

سلامتی بزرگ‌ترین نعمتی است که دراختیار بشر قرار دارد؛ چرا که بدون آن، بهره‌مندی از سایر نعمت ها امکان‌پذیر نیست. هنگامی که از سلامتی صحبت می‌کنیم، انسانی سر حال و شاداب را در نظر می‌گیریم که دارای قدرت اداره‌ی امور زندگی، همراه‌با روح و روانی سازگار است. بنا به تعریف سازمان بهداشت جهانی، سلامتی عبارتست از برخورداری از آسایش کامل جسمی، روانی و اجتماعی و نه فقط بیماری یا ناتوانی. یکی از دغدغه‌های اصلی ما در دنیای امروز، سلامتی است و فراموش نکنیم که به‌دلیل خطر کرونا تا حد امکان باید از رفت‌وآمد غیرضروری پرهیز کنیم.

تا به حال چند بار آرزو کرده‌اید که ای کاش خودتان یا یکی از اعضای خانواده‌تان پزشک بود. این آرزو بیشتر زمانی به سراغمان می‌آید که یکی از عزیزانمان ناخوش احوال می‌شود و دلیل آن را نمی‌دانیم.

کم خطرترین و بهترین راه‌حل برای برطرف شدن دل شوره های پزشکی در زمان قرنطینه، استفاده از سرویس‌های تله ویزیت است. با استفاده از سرویس‌های ویزیت آنلاین، در هر مکان و زمانی به پزشکان فوق تخصص و متخصص دسترسی دارید. به این ترتیب در کوتاه‌ترین زمان، یک پزشک وضعیت شما بررسی کرده و باتوجه به علائم، مشکل تان را تشخیص می‌دهد.

اگر وضعیت شما به‌گونه‌ای بود که نیاز به مراجعه حضوری داشتید، دکتر به شما توصیه می‌کند به بیمارستان مراجعه کنید در غیر اینصورت راهکارهایی به شما ارائه می‌کند تا مشکلتان را بدون نیاز به مراجعه به مطب یا بیمارستان برطرف کنید.

سلامت و پزشکی از راه دور، ارائه خدمات درمانی ازراه دور و بدون نیاز به ارتباط رودرروی بیمار و پزشك با استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات است. به‌طور کلی، به‌کارگیری تکنولوژی‌های نوآورانه و استفاده از شبکه‌های ارتباطی بین مراکز درمانی، داروخانه‌ها، آزمایشگاه‌ها در زمینه تشخیص، درمان و پیشگیری بیماری‌ها و تحقیقات در راستای تأمین سلامت افراد است. هدف  تله مدیسین ، حذف موانع جغرافیایی و سفرهای دشوار بیماران برای امکان دسترسی به بیمارستان و خدمات پزشکی با کیفیت بالا است.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر سیروس مومن زاده  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

برخی از فواید ویزیت از راه دور به صورت اجمالی عبارتند از:

دسترسی گسترده به مراقبت‌های پزشکی

نمی‌توان این نکته را کتمان کرد که در اغلب کشورها با کمبود پزشک و تخت بیمارستان روبرو هستیم. بسیاری از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی فاقد کادر پزشکی مجرب در تمامی بخش‌ها هستند. ارائه خدمات ویزیت از راه دور این امکان را فراهم کرده تا بدون پر شدن اتاق انتظار یا در انتظار ماندن چندین ماهه برای یک نوبت، افراد در سریع‌ترین زمان ممکن از مراقبت‌های پزشکی بهره‌مند شوند. امکان استفاده از این خدمات حتی در نقاط دور افتاده و محروم نیز باعث دسترسی بیشتر مردم به خدمات پزشکی شده است.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر فاطمه نعمت اللهی  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

صرفه‌جویی در زمان و افزایش رضایت بیمار

خدمات تله ویزیت با زمان انتظار کوتاه‌تر و دسترسی راحت‌تر، رضایت بیمار را بالاتر می‌برد. به عنوان مثال، یک مطالعه تحقیقاتی نشان داده که هر مراجعه به پزشک ۱۲۱ دقیقه از وقت بیمار را می‌گیرد و فقط ۲۰ دقیقه از آن زمان صرف ویزیت می‌شود. با ارائه  این خدمات، زمان انتظار کوتاه‌تر می‌شود. همچنین، علاوه بر افزایش رضایت بیمار، در زمانی که برای رفت و آمد و انتظار صرف می‌شد نیز صرفه‌جویی می‌شود.

 

کاهش میزان پذیرش بیمار در بیمارستان‌ها

با پزشکی از راه دور بستری کردن بی‌مورد و بعد شروع فرآیند تشخیص بیماری کمتر خواهد شد. در واقع ابتدا مرحله تشخیص اولویت می‌یابد. پذیرش کمتر در بیمارستان و آزاد شدن تخت‌ها به بیماران با مشکلات حاد مانند عفونت یا بیماری‌های مزمن کمک می‌کند تا سریع‌تر روند درمان خود را آغاز کنند. همچنین به پزشکان اجازه می‌دهد تا با بیماران بیشتری در تماس باشند و فرصت کافی برای ارزیابی علائم در حال ظهور و تشخیص مشکلات اولیه را قبل از نیاز به درمان جدی پزشکی فراهم می‌کند.

 

کاهش هزینه‌های درمان برای بیمار

بیماران پول و وقت زیادی را صرف جستجوی خدمات درمانی می‌کنند؛ با ویزیت از راه دور، پزشک از طریق تلفن، لپ‌تاپ یا هر دستگاه دیجیتالی دیگر بیمار را ویزیت می‌کند. تصور کنید که با این کار هزینه‌های مسافرت برای درمان در شهری دیگر، پارکینگ و مرخصی گرفتن، بسیار کمتر می‌شود. علاوه بر هزینه نقدی، هزینه‌های روحی و روانی فرد نیز کم می‌شود.

در بعضی از مناطق روستایی، بیماران برای رسیدن به اولین مرکز درمانی در یک شهر دیگر باید شبانه سفر کنند یا حتی فرد در شهرهای بزرگ درگیر ترافیک و مسائلی از این قبیل می‌شود که در کنار بحث صرف پول برای این کار می‌تواند استرس‌زا باشد. اینگونه خدمات این هزینه‌ها را هم به صورت چشمگیری کاهش خواهد داد.

 

همچنین بخوانید:

کاربرد فناوری اطلاعات در پزشکی از راه دور

تفاوت تله ویزیت با پزشکی از راه دور چیست؟

نقش موثر داده کاوی در حوزه مراقبت سلامت از راه دور

بالا