مزیت‌ اپلیکیشن های ویزیت آنلاین در حوزه سلامت

امروزه اپلیکیشن های مشاوره آنلاین روانشناسی و پزشکی در حال تغییر بخش بهداشت، درمان، مشاوره و نحوه عملکرد پزشکان هستند.

ارائه دهندگان خدمات بهداشتی آنلاین علاوه بر مشاوره به توسعه برنامه‌های کاربردی تلفن همراه در زمینه مراقبت‌های بهداشتی نیز می‌پردازند که این کار راحتی را برای پزشکان ارمغان می‌آورد. اپلیکیشن های سلامتی و پزشکی برای تسهیل تعامل بین متخصصان پزشکی و بیماران، دسترسی به داده‌های پزشکی و بیمار را فراهم می‌کنند و هم‌کاری سریع میان متخصصان مراقبت‌های بهداشتی را افزایش می‌دهند.انواع مختلفی از اپلیکیشن های مشاوره در حوزه سلامت برای پزشکان وجود دارد که هرکدام دارای ویژگی‌های مثبت خود هستند. در ادامه به مرور این ویژگی‌ها می‌پردازیم:

 

  • اطلاعات مرجع پزشکی

برای پزشکان دشوار است که تمام اطلاعات پزشکی در مورد بیماری‌ و داروها را در ذهن خود نگه دارند. علاوه بر این، مقالات پزشکی زیادی با آزمایشات و یافته‌های جدید وجود دارند که پزشکان باید از آنها مراقبت کنند. مهم است که پزشکان و مشاوران همیشه از آخرین پیشرفت‌های پزشکی مطلع باشند، اما همیشه درحال تحقیق و گردآوری اطلاعات بودن سخت است. اینجا جایی است که برنامه‌ها و اپلیکیشن های سلامتی به عنوان مرجع پزشکی وارد می‌شوند.

 

  • ارائه اطلاعات دارویی و آزمایشی

برخی اپلیکیشن های مشاوره سلامتی مرجعی برای واکنش‌های دارویی و آزمایشات است که می‌تواند به پزشکان در تشخیص و آموزش بیمار کمک کنند. این برنامه‌ها همچنین دارای آزمونهایی هستند که به پزشکان اجازه می‌دهد دانش خود را ارزیابی کرده و اطلاعات خود را با همکاران از طریق تابلوهای پزشکان به اشتراک بگذارند

 

  • دسترسی به اطلاعات و تجربیات همکاران

ارتباط و دسترسی به تجربیات همکاران زمان بر است، وقتی پزشک به پاسخی برای تصمیم گیری حیاتی به موقع نیاز دارد و یا وقتی می‌خواهد مشاوره در موردی نادر داشته باشد، مسلماً صرفه جویی در وقت بسیار مهم است. متخصصان بهداشت و درمان می‌توانند از طریق اپلیکیشن های مشاوره و پزشکی مجهز به بانک اطلاعات پزشکی شبکه‌ای قدرتمند از همکاران و اطلاعات بوجود آورند که در هر زمان بتوانند به آن رجوع کنند.

 

  • پیگیری سلامت بیمار از راه دور

ارائه دهندگان خدمات سلامتی و پزشکان می‌توانند پس از ترخیص، سلامت یک بیمار را از طریق اپلیکیشن های مشاوره و سلامتی تحت نظر بگیرند. این پی گیری سلامت بصورت آنلاین مانند مشاوره به بیمار یا دستور دادن به پرستاران و یا تجویز معالجه بیشتر، از راه دور است.

 

 

  • برنامه ریزی وقت ملاقات با بیمارها

برخی اپلیکیشن های مشاوره به پزشکان این امکان را می‌دهند تا برنامه ریزی قرار ملاقات با بیمارها را به صورت خودکار انجام دهند. نیازی به تماس با کلینیک و رزرو یا لغو ملاقات از راه قدیمی نیست زیرا همه کارها از طریق یک برنامه پزشکی آنلاین قابل انجام است. با یک برنامه، کلینیک‌ها همیشه در مورد تغییر تصمیمات بیماران مطلع می‌شوند و بنا به شرایط بیماران، برنامه‌های خود را از راه دور تنظیم می‌کنند.

 

  • صرفه جویی در وقت و افزایش درآمد

اپلیکیشن های مشاوره آنلاین با تسریع ارتباط میان بیمار و پزشکش باعث می‌شوند زمان کمتری در این میان هدر رود. هم چنین با راحتی امکان ارتباط آنلاین میان بیمار و پزشک علاوه بر کاهش بسیاری از هزینه‌های اجرایی، تعداد بیشتری از بیماران می‌توانند توسط پزشک مشاوره شوند که این مسلماً با افزایش درآمد همراه است.

 

منبع: medium

 

 

همچنین بخوانید:

کرونا پیشران رونق پایش بیمار از راه دور در جهان

تأثیر فناوری بر حوزه سلامت در سال 2021

مسیر مراقبت از سلامت از راه دور در سال 2021

بالا