تأمین سلامت از راه دور به طور خلاصه

تله مدیسین یا «تأمین سلامت از راه دور» در یک تعریف ساده عبارت است از ویزیت بیماران از یک فاصله دور با استفاده از تکنولوژی های صوتی و تصویری و تجهیزات پزشکی مربوط به آن. فناوری های ارتباطی در حوزه پزشکی بیش از نیم قرن است که در کشورهای پیشرفته مورد استفاده قرار می گیرد و از ارایه خدمات در جنگ ها و مواقع بحرانی عبور کرده و هم اکنون در بسیاری از کشورهای توسعه یافته، تقریبا تمامی خدمات پایش سلامتی و ویزیت بیماران و حتی خدمات کلینیکی و پاراکلینیکی در بستر اینترنت قابل ارایه است و علاوه بر نرم افزارهای گوناگون تعاملی بین پزشک و بیمار که به راحتی بر روی تلفن های هوشمند در دسترس است، سخت افزارهای اختصاصی تشخیصی نیز ساخته و عرضه شده استنسل جدید بیماران عادت دارند همه چیز را از طریق تلفن و رایانه خود انجام دهند - چرا پزشکان به سمت مدرن حرکت نکنند؟ با استفاده از تله ویزیت به راحتی بیماران را از راه دور معاینه و درمان کنید. که کاملاً با IMS یکپارچه است و به پزشکان کمک می کند تا بیشتر از گذشته به بیماران برسند. ارائه مراقبت های خود را گسترش داده و در یک محیط درمانی مبتنی بر ارزش پیشرفت کنند.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر فاطمه نعمت اللهی  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

پزشکی از راه دور یا تله مدیسین (تله مدیسین) روشی است که به وسیله‌ی آن می‌توان کلیه‌ی فرایند‌های مورد بررسی قرار دادن، معاینه، پایش و درمان بیماران را در حالی انجام داد که پزشک و بیمار در دو محل متفاوت از هم باشند. بوسیله‌ی پزشکی از راه دور، نیاز به جابه‌جایی بیماران از میان برداشته می‌شود و به جای آن تخصص انتقال پیدا می‌کند. در تعریف (ارائه خدمات سلامتی و مراقبت‌های بهداشتی که در آن فاصله و راه دور یک عامل بحرانی است توسط تمامی متخصصان حوزه‌ی سلامت و با استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات و با هدف تبادل اطلاعات معتبر جهت تشخیص، درمان و پیشگیری از بیماری‌ها و صدمات، تحقیق و ارزیابی و همچنین جهت آموزش مداوم ارائه دهندگان مراقبت‌های بهداشتی، که همه‌ی این اقدامات در راستای اعتلای سلامت افراد و جامعه صورت می‌پذیرد.)

در این میان باید سلامت دیجیتال و ویزیت آنلاین مهم ترین بخش زندگی روزمره انسان ها شود تا کیفیت سطح زندگی و ارتقای وضعیت سلامت تحقق یابد . اینگونه با سلامتی افرادبسیاری از مشکلات دیگر نیز حل میشود.هرچه مردم یک جامعه سالم تر و تندرست تر باشند و زودتر بتوان به وضعیت سلامت آنان پرداخت،آن جمعیت موفق تر است.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر سیروس مومن زاده  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

این روزها میتوانید از سامانه هایی که  خدمات مشاوره و ویزیت آنلاین را به کاربران در پلتفرم‌های گوناگون ارائه می‌کنند ، استفاده کنید. این سرویس ها در همکاری با پزشکان متعدد، سرویس‌های مشاوره‌ای به کاربران ارائه می‌کنند که می‌تواند نیاز اولیه‌ی آن‌ها به معاینه را در وضعیت کنونی برطرف کند. اپلیکیشن های زیادی نیز برای هر دو سیستم‌عامل اندروید و iOS دردسترس است و امکان مشاوره‌ی صوتی و تصویری بیمار را با پزشک فراهم می‌کند.در این میان سرویس هایی علاوه ‌بر ارائه‌ی خدمات نوبت‌دهی آنلاین، ویزیت از راه دور را نیز برای کاربر فراهم می‌کند. بدین منظور پس از مراجعه به وب‌سایت این سامانه ها تنها کافی است نام تخصص یا بیماری یا پزشک مدنظر خود را جست‌وجو کنید تا پزشک معالج مرتبط، به شما پیشنهاد شود.

مطالعات نشان می دهد که بیماران و مراقبان آنها به همان اندازه که از ویزیت های حضوری راضی بودند ، از مراجعه به پزشکان به صورت مجازی نیز رضایت داشتند. برخی مطالعات نشان می دهد که استفاده از تله مدیسین به همان اندازه مراجعه حضوری برای تشخیص دقیق مؤثر است و در برخی موارد ممکن است نتایج درمانی را بهبود بخشد.همین طور دسترسی مردم به مراقبت افزایش یافته و  به کاهش بار سفر و هزینه بیماران ، ارائه دهندگان و مراقبان کمک می کند

با استفاده از سرویس‌های ویزیت آنلاین، در هر مکان و زمانی به پزشکان فوق تخصص و متخصص دسترسی دارید. به این ترتیب در کوتاه‌ترین زمان، یک پزشک وضعیت شما بررسی کرده و باتوجه به علائم، مشکل تان را تشخیص می‌دهد.

اگر وضعیت شما به‌گونه‌ای بود که نیاز به مراجعه حضوری داشتید، دکتر به شما توصیه می‌کند به بیمارستان مراجعه کنید در غیر اینصورت راهکارهایی به شما ارائه می‌کند تا مشکلتان را بدون نیاز به مراجعه به مطب یا بیمارستان برطرف کنید.

سلامت و پزشکی از راه دور، ارائه خدمات درمانی ازراه دور و بدون نیاز به ارتباط رودرروی بیمار و پزشك با استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات است. به‌طور کلی، به‌کارگیری تکنولوژی‌های نوآورانه و استفاده از شبکه‌های ارتباطی بین مراکز درمانی، داروخانه‌ها، آزمایشگاه‌ها در زمینه تشخیص، درمان و پیشگیری بیماری‌ها و تحقیقات در راستای تأمین سلامت افراد است. هدف  تله مدیسین ، حذف موانع جغرافیایی و سفرهای دشوار بیماران برای امکان دسترسی به بیمارستان و خدمات پزشکی با کیفیت بالا است.

 

همچنین بخوانید:

كاربرد واقعیت مجازی در پزشكی

مروری بر مراقبت سلامت از راه دور

معرفی نه استارتاپ در حوزه سلامت روان

بالا