پنج پیش بینی برای مراقبت های بهداشتی در سال 2022

سیستم‌های مراقبت بهداشتی بیمار در سراسر جهان در کانون توجه قرار دارند و نیاز به دسترسی همگانی به مراقبت‌های بهداشتی با کیفیت هرگز بیشتر از این نبوده است، زیرا عوامل زیادی همچنان بر این بخش فشار وارد می‌کنند. این موارد شامل پیری جمعیت، چالش‌های نیروی کار بالینی، افزایش استفاده ناشی از بار فزاینده بیماری‌های مزمن مانند سرطان، دیابت و بیماری‌های قلبی عروقی CVD و چالش‌های مربوط به بازپرداخت است.

با اطمینان، همه‌گیری، دولت‌ها را وادار کرده است تا در همه جنبه‌های سیستم‌های مراقبت‌های بهداشتی خود تجدیدنظر کنند. به عنوان مثال، اندازه و شکل نیروی کار، زیرساخت دیجیتال، مدل‌های مراقبت با تمرکز بر مسیرهای مراقبت اولیه و مداخلات دیجیتالی فعال و نظارت بر بیماری، تحقیق، سرعت و انعطاف‌پذیری زنجیره تامین، دسترسی به مراقبت، استفاده از داده‌ها، مقررات و ادغام خدمات.

در امارات متحده عربی، هزینه های بهداشتی از 45 میلیارد درهم در سال 2016 به 61.7 میلیارد درهم در سال 2020 افزایش یافت. به طور کلی، انتظار می رود که هزینه های مراقبت های بهداشتی تا سال 2029 6 درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور را تشکیل دهد. اما ممکن است انتظار می رود تغییر جمعیت شناسی فشار بیشتری بر این کشور وارد کند.

مطالعات نشان می دهد که انتظار می رود جمعیت بالای 60 سال در کشور از 4 درصد در سال 2018 به 8 درصد در سال 2030 برای اتباع و از 1 درصد به 3 درصد برای مهاجران افزایش یابد. برای برآورده کردن این تقاضا، انتظار می‌رود هزینه‌های مراقبت‌های بهداشتی امارات متحده عربی با رشد CAGR 6.9 درصدی طی سال‌های 2016 تا 2029 به 107 میلیارد درهم تا سال 2029 برسد.

کتاب سفید قهرمانان تغییر KPMG: چگونه دولت ها می توانند تحول مراقبت های بهداشتی را رهبری کنند، که با همکاری اجلاس دولت جهانی 2022 منتشر شده است، پیامدهای این همه گیری را برای سیستم های بهداشتی جهان بررسی می کند. نقش اقدامات دولت در این بخش و اصولی که باید زیربنای آن باشد را مشخص می کند. این شامل همکاری و همکاری نزدیک تر با سهامداران بخش خصوصی از جمله ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی، شرکت های بیمه سلامت، شرکت های داروسازی و پزشکی است تا به سیستم ها کمک کند تا نقش بیماران را دوباره تصور کنند و خدمات مبتنی بر ارزش را ارائه دهند.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر فاطمه نعمت اللهی  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

در اینجا پنج روند مهم وجود دارد که قرار است سرمایه‌گذاری‌های عمده در مراقبت‌های بهداشتی را در آینده هدایت کند:

پذیرش دیجیتالی سریع برای بهبود نتیجه بیمار

فناوری دیجیتال به بیماران این امکان را می دهد که در مراقبت از خود شریک فعال شوند و شرایط طولانی مدت را مدیریت کنند. تله ویزیت ها، پزشکی از راه دور، واحدهای مراقبت ویژه با قابلیت دیجیتال و پشتیبانی تله ICU، خدمات نظارت از راه دور، تشخیص آزمایشگاهی در خانه و سفارش آنلاین داروها به طور فزاینده ای توسط ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی پذیرفته می شوند.

هوش مصنوعی که توسط محاسبات بیومتریک پشتیبانی می‌شود، دقت در تشخیص و درمان را افزایش می‌دهد، که منجر به کاهش خطا، تریاژ بهتر بیمار و هدایت مجدد جریان بیمار و بهبود نتایج بیمار می‌شود. رگولاتورها و متخصصان مراقبت های بهداشتی اکنون به طور فزاینده ای از هوش مصنوعی، کمک های شناختی، روباتیک و بلاک چین برای افزایش بهره وری و سرعت ارائه مراقبت استفاده خواهند کرد.

 

رشد زنجیره‌های تامین انعطاف‌پذیر و محلی

این بیماری همه‌گیر آسیب‌پذیری‌های زنجیره‌های تامین را به‌عنوان مشکلات در تامین و تامین تجهیزات حفاظت شخصی PPE، آزمایش‌های تجهیزات و برخی واکسن‌ها نشان داد که شکاف‌های محلی و وابستگی‌های متقابل جهانی را نشان می‌دهد. این امر باعث شده است تا دولت‌ها نقش خود را در تقویت ظرفیت تولید داخلی، از طریق تقویت و سرمایه‌گذاری برای جلوگیری از شوک‌های آینده، بشناسند.

در امارات متحده عربی، تقویت تولید دارو برای سینوفارم و سایر واکسن‌ها احتمالاً تقاضای آینده برای داروهای تولید شده محلی در شورای همکاری خلیج فارس را افزایش خواهد داد. علاوه بر این، توسعه خوشه علوم زیستی در ابوظبی باید راه را برای یک اکوسیستم مراقبت های بهداشتی قوی هموار کند.

 

رشد طب سنتی و مکمل

بازار سنتی و مکمل شورای همکاری خلیج فارس برای ضد پیری و طول عمر 67 درصد از کل بازار را شامل می شود که شامل داروهای جایگزین سنتی/گیاه شناسی، شفای بدن، شفابخشی ذهن، شفای انرژی خارجی و شفا حسی است. اکنون انتظار می‌رود که این بخش بازار با سرعتی سریع‌تر از بازار جهانی رشد کند، یعنی 24 درصد CAGR طی پنج سال آینده، که از پیش‌بینی رشد جهانی 22 درصدی CAGR در مدت مشابه پیشی می‌گیرد.

انتظار می‌رود جمعیت در حال رشد سریع در امارات متحده عربی تقاضا برای خدمات تخصصی و مراکز سلامتی را در آینده افزایش دهد، به‌ویژه با تغییر رفتار بیمار به سمت مدل‌های مراقبت پیشگیرانه و اتخاذ روش‌های درمانی جایگزین برای مدیریت خطرات مراقبت‌های بهداشتی و شرایط مزمن.

 

اتخاذ گسترده تر اقدامات امنیت سایبری از داده های بیمار محافظت می کند

از آنجایی که دستگاه های پزشکی تکثیر می شوند و به پلتفرم ها متصل می شوند، تضمین کیفیت و کنترل های امنیتی اغلب نتوانسته اند استانداردهای مناسب را برآورده کنند. با دستگاه‌های متصل بیشتر و بیشتر، تولیدکنندگان، ارائه‌دهندگان، کاربران و تنظیم‌کننده‌ها احتمالاً منابع بیشتری را برای اطمینان از محافظت از مصرف‌کنندگان سرمایه‌گذاری خواهند کرد.

دولت‌ها به طور فزاینده‌ای نقش مهمی در اجرای استانداردهای امنیت سایبری واضح و قابل درک مشترک خواهند داشت و در عین حال امنیت زیرساخت‌های حیاتی ملی و مالکیت معنوی را در برابر عوامل مخرب حفظ می‌کنند.

 

ادغام بهداشت و درمان و شهرهای هوشمند

هدف شهرهای هوشمند بهبود زندگی شهروندان از طریق فناوری متصل است. در امارات متحده عربی، استراتژی شهر هوشمند دولت افزایش تحرک، مراقبت های بهداشتی، ایمنی و ارتباط اجتماعی است. با نگاهی به آینده، پتانسیل فوق‌العاده‌ای برای شهرهای هوشمند و اینترنت اشیا IoT وجود دارد تا مراقبت‌های بهداشتی و توانمندسازی بیماران را در خانه، محل کار و فضاهای اوقات فراغت بیاورند.

تمرکز بیشتری بر روی ادغام نقاط تماس مختلف زندگی روزمره برای بهینه‌سازی روش طراحی و عملکرد یک شهر خواهد بود، دقیقاً مانند پروژه جدیدی که زیرساخت‌های شهری را با فناوری تلفیق می‌کند تا زندگی مردم و نحوه تعامل آنها با محیط خود را بهبود بخشد.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر سیروس مومن زاده  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

نتیجه

در دنیای پس از همه‌گیری، پذیرش دیجیتالی گسترده‌تر هوش مصنوعی باعث سرمایه‌گذاری در تحقیق و توسعه برای واکسن‌ها و داروهای پیشگیرانه برای مقابله با بیماری‌های عفونی و ویروس‌ها می‌شود. علاوه بر این، ما پیش‌بینی می‌کنیم که پرداخت‌کنندگان آگاه و متعهدتر، از جمله دولت‌ها، ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی، شرکت‌های علوم زیستی و گروه‌های بیماران ، با تشخیص بلادرنگ و دسترسی به داده‌های بهداشتی ، به نتایج و ارزش سلامت بهتری نیاز دارند که منجر به جمعیت سالم‌تر و انعطاف‌پذیرتر می‌شود.

 

منبع: insights.omnia-health

 

همچنین بخوانید:

مراقبت از راه دور در سال 2022: روندها، مزایا و چالش های جدید سلامت از راه دور

بلاکچین و تله مدیسین

متاورس و آشنایی با نحوه ارتباط پزشکان با بیماران

بالا