فناوری هولوپورت در مراقبت های بهداشتی از راه دور

در حالی که تعدادی از بیمارستان‌ها و پزشکان لندن در سال‌های اخیر به دلیل همه‌گیری  به سمت تله ویزیت رفته‌اند، تیمی از محققان در دانشگاه وسترن انتاریو لندن به یک شاهکار علمی تخیلی در انجام تله‌پورت هولوگرام دو طرفه دست یافته‌اند.

آنها آن را هولوپورت می نامند و این راهی است برای افراد برای ملاقات در هر نقطه، حتی در فضا، با استفاده از نسخه هولوگرام خود که به صورت سه بعدی تعاملی است،انجام میشود. این فناوری به عنوان راهی برای ارائه راه حل های مراقبت های بهداشتی از راه دور در حال بررسی است.

دکتر آدام سیرک (تصویر)، استاد کمکی در دانشکده پزشکی و دندانپزشکی Schulich، و همچنین یکی از بنیانگذاران Leap Biosystems، گفت: این فناوری به طرز شگفت آوری ساده است، یک هدست و یک دوربین اسکن سه بعدی است که یک تصویر هولوگرافیک از خودتان ایجاد می‌کند و آن را به هر کجای گیرنده و هر کجای دنیا منتقل می‌کند.

شرکت Sirek در ماه آوریل با Aexa در هیوستون شریک شد تا یک هولوپورت دو طرفه را به ایستگاه فضایی بین‌المللی نشان دهد. این تیم هولوپورت را نشان داد و با ناتان ریم از Aexa Aerospace که در هانتسویل، آلاباما بود، ارتباط برقرار کرد.

سیرک گفت: ما آن فناوری اثبات شده در فضا را اینجا به وسترن آوردیم تا دانشجویان تابستانی ما بتوانند روی آن کار کنند تا مرزهای مراقبت های بهداشتی کانادا را جابجا کنند.

این پروژه یک همکاری مشترک بین دانشجویان مهندسی و پزشکی در وسترن است، از جمله سیرک و آنا لویزا ترجوس که محققین اولیه هستند، همراه با دانشجوی مهندسی جوسلین ویتال و دانشجوی پزشکی آدام لوچوک.

ویتال از ساختمان تحقیقات میان رشته ای وسترن به هانتسویل، آلاباما و سپس به اسپانیا، جایی که فرناندو د لا پنا لاکا از آکسا مستقر بود، منتقل شد. Whittal در حال تحقیق در مورد فرصت های لمسی برای این فناوری، یا توانایی ترکیب لمس و احساس در فضای هولوگرافی سه بعدی است.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر فاطمه نعمت اللهی  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

در فضا، فضانوردان بسیار دور هستند و همیشه یک پزشک را با خود نمی فرستند. بنابراین، دست زدن به آنها و انجام یک معاینه کامل پزشکی و اطمینان از سلامت آنها شگفت‌انگیز خواهد بود و همچنین در جوامع روستایی برای جلوگیری از رفت و امد روستاییان به شهر، یک روشض فوق العاده خواهد بود .

ویتال گفت که هزینه تخلیه پزشکی از مناطق دورافتاده ممکن است بیش از 200000 دلار هزینه داشته باشد و اگر یک پزشک بتواند ارزیابی را در فضای هولوگرافیک انجام دهد، پاسخ آگاهانه تری یا دوره درمانی می تواند تعیین شود.

 

Levchuk یک معاینه فیزیکی روی Ream با استفاده از فناوری holoport انجام داد و یک معاینه شانه انجام داد.

 

او گفت: بر خلاف انجام این کار در زوم، جایی که او در یک صفحه نمایش کوچک بود، او یک هولوگرام انسانی با اندازه کامل درست در مقابل من بود. در این هولوگرام حرکتی سه بعدی وجود دارد، برخلاف حرکت دو بعدی در تماس زوم. فقط کمی احساس شخصی‌تر بودن در فضایی مشابه با هولوگرام در مقایسه با تصویر رایانه‌ای دارد.

او می‌گوید گام‌های بعدی‌اش تأیید این است که معاینه شانه چقدر خوب انجام شده است و امیدوار است بتواند ارزیابی‌های مشابهی را با فضانوردان در فضا انجام دهد.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر سیروس مومن زاده  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

در حالی که Sirek اعتراف می کند که هنوز برخی از اشکالات وجود دارد که باید برطرف شوند و پیشرفت هایی باید انجام شود، آنها ثابت کرده اند که این فناوری کار می کند و می تواند بلوک های ساختمانی را برای فرصت هایی فراتر از کاربرد هدف آنها در مراقبت های بهداشتی فراهم کند.

سیرک گفت: ما یک دوره کارآموزی تابستانی میان رشته ای داریم که در آن می توانیم دانشجویان کارشناسی داشته باشیم که با این فناوری پیشرفته بازی می کنند که می تواند مرزهای آنها را گسترش دهد و کارهایی را انجام دهد که هرگز فکر نمی کردند در مقطع کارشناسی انجام دهند.

هیجان‌انگیز است، فوق‌العاده است، و امیدواریم که این الهام بخش نسل بعدی مردم باشد تا فناوری‌هایی حتی بهتر از این را ارائه کنند.

 

منبع: canhealth

 

همچنین بخوانید:

صنعت انفورماتیک پزشکی

سابقه پزشکی خود را کنترل کنید

مراقبت سلامت از راه دور برای بیماران و ارائه دهندگان چگونه است؟

بالا