پشتیبانی تصمیم گیری بالینی (CDS)

سیستم های پشتیبانی تصمیم گیری بالینی داده های سیستم های مختلف بالینی و اداری را تجزیه و تحلیل می کنند تا به ارائه دهندگان خدمات بهداشتی درمانی در تصمیم گیری های بالینی کمک کنند. داده ها می توانند در تشخیص ها یا پیش بینی وقایع پزشکی – مانند تداخلات دارویی – کمک کنند. این ابزارها برای کمک به پزشکان در مراقبت از بیماران، داده ها و اطلاعات را فیلتر می کنند.

مزایای سیستم های اطلاعات سلامت

سیستم های اطلاعات سلامت تمایل به بهره وری و مدیریت داده ها دارند. محرک های اصلی سیستم های اطلاعات سلامت عبارتند از:

تجزیه و تحلیل داده ها:

صنعت مراقبت های بهداشتی به طور مداوم داده تولید می کند. سیستم های اطلاعات بهداشتی برای کمک به مدیریت سلامت جمعیت و کاهش هزینه های مراقبت های بهداشتی، به جمع آوری، گردآوری و تجزیه و تحلیل داده های بهداشتی کمک می کنند. پس از آن، تجزیه و تحلیل داده های مراقبت های بهداشتی می تواند مراقبت از بیمار را بهبود بخشد.

مراقبت های مشترک:

بیماران اغلب نیاز به درمان های ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی مختلف دارند. سیستم های اطلاعات بهداشتی – مانند مبادله اطلاعات سلامت (HIE) – امکان دسترسی مراکز بهداشتی را به سوابق بهداشتی فراهم می کنند.

کنترل هزینه:

استفاده از شبکه های دیجیتال برای تبادل داده های مراقبت های بهداشتی باعث ایجاد کارایی و صرفه جویی در هزینه می شود. وقتی بازارهای منطقه ای از تبادل اطلاعات سلامت برای به اشتراک گذاشتن داده ها استفاده می کنند، ارائه دهندگان خدمات بهداشتی کاهش هزینه ها را می بینند. در مقیاس کوچکتر، بیمارستان ها با همان سوابق الکترونیکی سلامت، همان کارایی ها را دنبال می کنند.

مدیریت سلامت جمعیت:

سیستم های اطلاعات بهداشتی می توانند داده های بیمار را جمع آوری کرده ، تجزیه و تحلیل کرده و روندهای جمعیت را شناسایی کنند. این فناوری به صورت برعکس نیز کار می کند. سیستم های پشتیبانی تصمیم گیری بالینی می توانند از داده های بزرگ برای تشخیص بیماران و درمان آنها استفاده کنند.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر فاطمه نعمت اللهی  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

بهترین روش ها برای سیستم های اطلاعات سلامت

امنیت مهمترین مسئله ی سیستم اطلاعات سلامت است. همه شبکه ها آسیب پذیر هستند، اما ارائه دهندگان خدمات بهداشتی اهداف مطلوبی برای مجرمان اینترنتی هستند. قانون انتقال و پاسخگویی بیمه سلامت (HIPAA) حفاظت از اطلاعات مراقبت های بهداشتی فردی را تنظیم می کند. برای کمک به حفظ امنیت سیستم ها، شرکت ها باید:

  • کارمندان را آموزش دهند
  • داده ها را رمزگذاری کنند
  • از داده ها بک آپ تهیه کنند
  • بر میزان استفاده نظارت کنند
  • بیمه خریداری کنند
  • Access vendor vulnerability
  • از احراز هویت چند عاملی استفاده کنند

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر سیروس مومن زاده  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

علاوه بر امنیت، تمرکز روی بیماران مفید است. برای افزایش راحتی و دسترسی بیماران از سیستم های اطلاعات سلامت استفاده کنید. مصرف کنندگان به سیستم های خرده فروشی عادت کرده و انتظارات زیادی از خدمات مشتری دارند.

به یاد داشته باشید که کارکنان بالینی احتمالاً بهترین منبع برای تصمیمات سیستم اطلاعات سلامت هستند. تصمیم گیری از بالا به پایین اغلب به یکپارچه سازی فناوری یکپارچه منجر نمی شود. پزشکان را در امر تصمیم گیری در مورد چگونگی استفاده از سیستم های اطلاعات سلامت و بهترین فناوری ها مشارکت دهید.

 

بالا