مزایای استفاده از خدمات پزشکی از راه دور

بدون شک مزایای استفاده از این نوع خدمات باعث گسترش روز افزون و استقبال از آن شده است. مزایایی که با پیشرفت تکنولوژی هر روز بدان افزوده می‌شود.برخی از فواید پزشکی از راه دور به صورت اجمالی عبارتند از:

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر فاطمه نعمت اللهی  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

دسترسی گسترده به مراقبت‌های پزشکی

نمی‌توان این نکته را کتمان کرد که در اغلب کشورها با کمبود پزشک و تخت بیمارستان روبرو هستیم. بسیاری از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی فاقد کادر پزشکی مجرب در تمامی بخش‌ها هستند. ارائه خدمات پزشکی از راه دور این امکان را فراهم کرده تا بدون پر شدن اتاق انتظار یا در انتظار ماندن چندین ماهه برای یک نوبت، افراد در سریع‌ترین زمان ممکن از مراقبت‌های پزشکی بهره‌مند شوند. امکان استفاده از این خدمات حتی در نقاط دور افتاده و محروم نیز باعث دسترسی بیشتر مردم به خدمات پزشکی شده است.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر سیروس مومن زاده  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

صرفه‌جویی در زمان و افزایش رضایت بیمار

خدمات از راه دور پزشکی با زمان انتظار کوتاه‌تر و دسترسی راحت‌تر، رضایت بیمار را بالاتر می‌برد. به عنوان مثال، یک مطالعه تحقیقاتی نشان داده که هر مراجعه به پزشک ۱۲۱ دقیقه از وقت بیمار را می‌گیرد و فقط ۲۰ دقیقه از آن زمان صرف ویزیت می‌شود. با ارائه  این خدمات، زمان انتظار کوتاه‌تر می‌شود. همچنین، علاوه بر افزایش رضایت بیمار، در زمانی که برای رفت و آمد و انتظار صرف می‌شد نیز صرفه‌جویی می‌شود.

کاهش میزان پذیرش بیمار در بیمارستان‌ها

با پزشکی از راه دور بستری کردن بی‌مورد و بعد شروع فرآیند تشخیص بیماری کمتر خواهد شد. در واقع ابتدا مرحله تشخیص اولویت می‌یابد. پذیرش کمتر در بیمارستان و آزاد شدن تخت‌ها به بیماران با مشکلات حاد مانند عفونت یا بیماری‌های مزمن کمک می‌کند تا سریع‌تر روند درمان خود را آغاز کنند. همچنین به پزشکان اجازه می‌دهد تا با بیماران بیشتری در تماس باشند و فرصت کافی برای ارزیابی علائم در حال ظهور و تشخیص مشکلات اولیه را قبل از نیاز به درمان جدی پزشکی فراهم می‌کند.

 

همچنین بخوانید:

کاربرد های پیشگامانه هوش مصنوعی در حوزه مراقبت های بهداشتی و پزشکی

کاربرد هوش مصنوعی در بخش های حوزه پزشکی و مراقبت بهداشتی

مزایای پرونده پزشکی الکترونیک

بالا