نیازمندی ها در ساخت سیستم های جدید در سلامت دیجیتال

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر فاطمه نعمت اللهی  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

 یکی از مشکلاتی که وجود دارد، مشکل در حوزه ی سرویس خدمات مستقل دیجیتال است در تجربه ی استفاده از این سیستم بعید است که طیف گسترده ای از گزینه هایی که مصرف کنندگان به آن احتیاج دارند را بتوان پوشش داد‌. برای بهینه سازی در این زمینه به یکپارچگی گفتگوها، پیام ها، ویدئو کنفرانس ها یا مواردی دیگر نیاز است. موضوعی دیگر اینکه علیرغم راحتی نسبی در قسمت سیستم مشتریان در حوزه ی ارائه دهندگان خدمات پیچیدگی هایی وجود دارد. از دیگر چالش های این فناوری مدیریت اطلاعات به اشتراک گذاشته شده و حفظ حریم خصوصی است. برای این مانع به یک بانک اطلاعاتی در مقیاس بزرگ که قادر به ذخیره سازی و تبادل مقادیر زیادی از اطلاعات باشد نیاز است. این کار همچنین برای اطمینان از عدم دستکاری داده ها و نسخه ها و محرمانه بودن اطلاعات افراد در سیستم می‌باشد. مسلما به سطح جدیدی از اتوماسیون برای پردازش حجم عظیم داده ها و رسیدگی به پیچیدگی های موجود در اکوسیستم های سلامت دیجیتال نیاز خواهد بود. در این اکوسیستم ها طیف وسیعی از ابزارهای اتوماسیون در مقیاس بزرگ، از فرآیند روباتیک گرفته تا پردازش زبان طبیعی قابل استفاده هستند.

نقش ها و وظایف در سلامت دیجیتال

در حالی که همه پرداخت کنندگان می‌توانند به طور بالقوه از مشارکت در یک اکوسیستم سلامت دیجیتالی بهره مند شوند، بسته به بازار فعلی هر یک از آن‌ها نقشی متفاوت را ایفا می کنند که خود این فعالیت ها در یک زنجیره قرار می گیرند، بعضی از این ها برای مصرف کنندگان مثل ارائه دهندگان و شرکت های داروسازی جذابیت کمتری دارند. به طور کلی اکوسیستم ها تمایل به پویایی دارند اما با این وجود اکوسیستم های کوچک کارایی چندانی ندارند در نتیجه تعداد معدودی هستند که در طولانی مدت موفق می مانند. در مراقبت های بهداشتی نیروهای بومی سازی از جمله قوانین و مقررات، موانع زبانی و وابستگی به مراکز مراقبت محلی معمولا در حال اجرا هستند. بنابراین، در حالی که اندازه هنوز هم یک عامل برنده است پویایی اکوسیستم نسبت به سایر صنایع دیگر در مراقبت های بهداشتی پیچیده تر است. در این خصوص پیش بینی اینکه تا چه اندازه در مراقبت‌های بهداشتی یک اکوسیستم پیروز خواهد بود دشوار است و در بعضی موارد به ویژگی های بازار فردی و اینکه تا چه حد از آن توسط نیروهای بومی سازی محافظت می شود بستگی دارد.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر سیروس مومن زاده  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

پرداخت کنندگان می‌توانند کنسرسیومی از افراد هم فکر و غیرقابل رقابت را تشکیل دهند تا مقیاس را به یک اکوسیستم برسانند. این رویکرد می تواند انگیزه شرکای ارائه دهنده خدمات بهداشتی دیجیتال را برای شرکت در یک بستر متقابل پرداخت و ارائه راه حل های نوآورانه برای مصرف کنندگان افزایش دهد. متقاضیان معمولاً برای تصمیم گیری در مورد موارد مختلف مانند معیارهای ورود و خروج، حق رای، میزان سرمایه و سایر ملاحظات مالی ساختار هایی را تشکیل می‌دهند. اکوسیستم های دیجیتال سلامت فقط در صورت ارائه خدمات دیجیتالی جذاب مانند ردیابی تناسب اندام و پزشکی از راه دور می توانند مصرف کنندگان خدمات درمانی را به خود جلب کنند و اغلب، این خدمات توسط اشخاص متخصص در چنین مواردی ایجاد و ارائه می‌شوند


همچنین بخوانید:

تله مدیسین طیف وسیعی از خدمات پزشکی و بهداشتی را دربر می‌گیرد

مهمترین اجزای نرم افزار پرونده الکترونیک سلامت

دستگاه ها و برنامه های تلفن همراه برای بهداشت و درمان

 

 

 

بالا