چه کسانی مسئول حفظ امنیت اینترنت اشیا در حوزه سلامت هستند؟

قطعا می دانید که اینترنت اشیا مزایای بسیاری را برای حوزه های گوناگون همچون حمل و نقل هوشمند ، ساختمان هوشمند ، صنایع هوشمند ، کشاورزی هوشمند و غیره داشته است. حوزه سلامت نیز یکی از مهم ترین حوزه هایی است که تاکنون بیشترین مزایا را از فناوری اینترنت اشیا کسب کرده است. جمع آوری خودکار اطلاعات از روند بهبودی بیماران و تصمیم گیری بر اساس داده ها جهت مداخله زودهنگام در روند درمان یکی از مزایای مهم IoT در حوزه بهداشت و سلامت بوده است.

استفاده از دستگاه های متصل هوشمند در مراقبت های بهداشتی از مزایای بسیاری برخوردار است ، با این حال ، همین دستگاه ها خطرات بیشتری را برای حریم خصوصی و امنیت ایجاد می کنند.برخی از خطرات احتمالی عبارتند از:

  • حمله به سیستم های دیگر.
  • خطرات مربوط به ایمنی شخصی.
  • خطرات حفظ حریم خصوصی

مسئله اصلی حفظ حریم خصوصی ، محرمانه نگه داشتن سوابق بهداشت شخصی بیماران است. سوابق بهداشت شخصی (PHR)  در واقع یک ثبت الکترونیکی فردی از اطلاعات مربوط به سلامت اشخاص است. PHR ها از چندین منبع تهیه می شوند و مستقیماً به مرکز بهداشت الکترونیکی گزارش می شوند. اما این اطلاعات می توانند هدف حملات سایبری قرار بگیرند که منجر به فاش شدن اطلاعات خصوصی بیماران می شود

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر فاطمه نعمت اللهی  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

امکانات بهداشتی به طور فزاینده ای به دستگاه هایی متصل می شوند که با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند. با سیستم های سوابق پزشکی بیمارستان ها و اینترنت ، نگرانی در مورد آسیب پذیری دستگاه های پزشکی افزایش می یابد. اما چه کسانی مسئول حفظ امنیت اینترنت اشیا در حوزه سلامت هستند؟

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر سیروس مومن زاده  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

- کارمندان حوزه سلامت:

همواره نیاز به آموزش کارکنان در مورد روش قابل قبول و ایمن استفاده از وسایل پزشکی هوشمند وجود دارد. در حال حاضر ، بسیاری از مسائل امنیتی مربوط به حوزه سلامت ناشی از عدم آگاهی کارمندان از اقدامات امنیتی صحیح هنگام استفاده دستگاه ها و تجهیزات هوشمند پزشکی است. به عنوان مثال ، کارمندان باید بدانند که دستگاه های پزشکی ، حتی با داشتن مرورگر ، نباید برای گشت و گذار در وب سایت ها یا پخش موسیقی استفاده شوند.

 

- سازمان های بهداشتی و درمانی:

سازمان های بهداشتی و درمانی که از دستگاه های پزشکی متصل و هوشمند استفاده می کنند ، باید امنیت خود را افزایش دهند. هنگامی که یک وسیله پزشکی از طریق اینترنت قابل دسترسی است ، سازمان های بهداشتی باید مراقب خطرات احتمالی و انتشار بدافزار باشند. آنها همچنین باید اطمینان حاصل کنند که دستگاه های پزشکی متصل آخرین نرم افزار را دارند. در واقع هرگونه بروزرسانی یک دستگاه پزشکی حیاتی باید انجام شود تا اطمینان حاصل گردد که باعث بروز مشکلاتی نمی شود که ممکن است سهواً به بیمار آسیب برساند.

 

- ارائه دهندگان خدمات ابری:

در حالی که سازمان های مراقبت های بهداشتی اطمینان حاصل می کنند که داده های حساس موجود به روشی امن و رمزگذاری شده ذخیره می شوند ، اما بر امنیت نقاط دسترسی داده ها که برای انتقال داده ها استفاده می شوند، هیچ کنترلی ندارند. این تهدید قابل توجهی ایجاد می کند که بر اساس تعداد دستگاه های جدید متصل به شبکه به تدریج افزایش می یابد و ارائه دهندگان ارتباطات و ذخیره داده باید آن را برطرف کنند.

 

- نهادهای نظارتی:

نگرانی اصلی نهادهای نظارتی، امنیت اطلاعات بهداشتی شخصی است که از طریق دستگاه های متصل ذخیره و منتقل می شود. برای این منظور ، آنها باید قانون کافی و سازگار ارائه دهند


همچنین بخوانید:

راه دور نروید پزشک در کنار شماست

عصب شناسی از راه دور

رسانه های اجتماعی و HIPAA

 

 

 

بالا