حمایت از استارتاپ ها برای توسعه خدمات تله مدیسین

در بسیاری از کشورهای توسعه یافته، بخش بزرگی از خدمات تله مدیسین توسط استارتاپ ها ارائه میشود. در کشور ما هنوز برای پیشرفت خدمات تله مدیسین به استارتاپ ها اعتماد چندانی نشده و حمایتی از آنها صورت نگرفته است. در زمینه اعطای مجوز نیز سختگیری های زیادی وجود دارد.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر فاطمه نعمت اللهی  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

یکی از بزرگترین مشکلات در حوزه استارتاپ های سلامت، قوانین دست و پاگیر و قدیمی وزارت خانه های مرتبط است. ماهیت استارتاپ، خلق راههای نوین و خلاقانه جهت برطرف کردن نیازها و مشکلات موجود است.مشکل دیگر، هزینه های سنگین تبلیغات و بازاریابی است. استارتاپ برخلاف سایر صنایع تولیدی و کارخانه ها، برای تولید محصول خود از کمترین امکانات و نیروی انسانی برخوردار است و برای دیده شدن نیازمند تبلیغات محیطی و رسانه ای است.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر سیروس مومن زاده  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

متاسفانه خیلی از استارتاپ ها از پس هزینه های این کار برنمی آیند. ورود سازمان های دولتی و ارگان های مرتبط جهت حمایت در این زمینه و کمک به دیده شدن استارتاپ ها میتواند یک بازی دو سر برد باشد. یعنی از یک سو رشد استارتاپ و از سوی دیگر برطرف شدن گوشه ای از مشکلات جامعه از طریق ارائه راه حل های نوین استارتاپی میتواند این بازی دو سر برد را ایجاد کند.« در حال حاضر اکثر استارتاپ ها در حوزه سلامت، خدمات نوبت گیری از پزشک را ارائه میدهند که این تمام نیاز مخاطب نیست. البته به تازگی به دلیل شیوع ویروس کرونا، ارائه خدمات مشاوره و ویزیت از راه دور(تله ویزیت) هم این روزها داغ شده است. با توجه به اهمیت توسعه خدمات تله مدیسین در دوران کرونا، انتظار میرود که بروکراسی های زائد در مسیر توسعه استارتاپ های فعال در حوزه خدمات پزشکی از راه دور برداشته شود تا دولت با کمک بخش خصوصی بتواند خدمات درمانی باکیفیت و با هزینه بسیار پایین را به دورترین نقاط کشور ببرد.

 

همچنین بخوانید:

کاربردهای بالینی پزشكی از راه دور

محدودیت‌های احتمالی بلاک چین در بهداشت و درمان

مزیت های استفاده از بلاک چین در بهداشت و درمان

بالا