مزایای کلیدی بلاک‌چین در سلامت و مراقبت‌های بهداشتی (همراه با هوش مصنوعی)

یک چالش بزرگ در سراسر بخش مراقبت‌های بهداشتی، مانند بسیاری دیگر، اطمینان از منشأ کالاهای پزشکی و دارویی برای تأیید اصالت آنهاست. استفاده از یک سیستم مبتنی بر بلاک‌چین در سلامت و مراقبت‌های بهداشتی برای ردیابی اقلام از نقطه تولید و در هر مرحله از طریق زنجیره تأمین، مشتریان را قادر می‌سازد تا نسبت به کالاهایی که می‌خرند، دید و شفافیت کامل داشته باشند.

این یک اولویت اصلی برای صنعت است، به‌ویژه در بازارهای درحال‌توسعه که داروهای تقلبی نسخه‌ای باعث مرگ ده‌ها هزار نفر در سال می‌شود. دستگاه‌ها و لوازم پزشکی نیز بسیار بااهمیت هستند که با سرعت زیادی در حال تولید و توسعه هستند که در نتیجه آن افراد سودجو را نیز به خود جلب می‌کنند.

MediLedger  نمونه‌ای برجسته از پروتکل بلاک‌چین در سلامت و مراقبت‌های بهداشتی است که شرکت‌ها را در سراسر زنجیره تأمین داروهای نسخه‌ای قادر می‌سازد اصالت داروها و همچنین تاریخ انقضا و سایر اطلاعات مهم را تأیید کنند.

اطمینان مشتری: توانایی مشتری برای ردیابی کامل و دقیق هر محصول، با کمک فناوری بلاک‌چین که تولیدکنندگان، عمده‌فروشان، حمل‌ونقل و غیره را به یکدیگر متصل می‌کند.

انطباق: تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی و داروسازی برای اطمینان از ایمنی بیمار با بارهای گزارش‌دهی بالایی مواجه هستند، بنابراین تجمیع داده‌های زنجیره تأمین در یک سیستم به ساده‌سازی انطباق کمک می‌کند . به‌عنوان‌مثال، سیستم مبتنی بر بلاک‌چین FarmaTrust هنگامی که مشکلی را تشخیص می‌دهند اعلان‌های اجرای قانون خودکار را ارائه می‌دهد.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر فاطمه نعمت اللهی  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

بهینه‌سازی زنجیره تأمین: زمانی که همه داده‌ها در یک مکان قرار گرفتند، شرکت‌ها از هوش مصنوعی برای پیش‌بینی بهتر تقاضا و بهینه‌سازی عرضه براین‌اساس استفاده می‌کنند. خارج از بازارهای مالی، مدیریت زنجیره تأمین و شفافیت یکی از پیشرفته‌ترین موارد استفاده برای بلاکچین در سلامت و مراقبت‌های بهداشتی است، به‌عنوان‌مثال از جمله مشارکت با مشخصات بالا بین IBM و Walmart برای اطمینان از ایمنی مواد غذایی در زنجیره تأمین. همان‌طور که فناوری و ROI قبلاً ثابت شده است، ما انتظار داریم که این مهم‌ترین تأثیر کوتاه‌مدت بلاکچین در سلامت و صنعت مراقبت‌های بهداشتی باشد.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر سیروس مومن زاده  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

پرونده الکترونیک سلامت بیمار محور با کمک بلاک‌چین در سلامت و مراقبت‌های بهداشتی

سیستم‌های مراقبت‌های بهداشتی در هر کشور و منطقه‌ای با مشکل سیلوهای داده دست‌وپنجه نرم می‌کنند، به این معنی که بیماران و ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی آنها دید ناقصی از تاریخچه پزشکی دارند. در سال ۲۰۱۶، دانشگاه جان هاپکینز تحقیقاتی را منتشر کرد که نشان می‌داد سومین علت مرگ‌ومیر در ایالات متحده، خطاهای پزشکی ناشی از مراقبت‌های نادرست است.

با کمک فناوری بلاکچین در سلامت و مراقبت‌های بهداشتی می توان دسته از خطا‌ها را تا حد قابل توجهی کاهش داده و کارایی سیستم های سلامت را دگرگون کرد .

 

منبع:dadehpardaz

 

همچنین بخوانید:

برترین مزایای استفاده از بلاک‌چین در حوزۀ سلامت و پزشکی

اهمیت وجود بلاک‌چین در بهداشت و درمان

بهترین ارزهای دیجیتال در حوزه سلامت

بالا