ایمن سازی شبکه اینترنت اشیا در مرکز مراقبت های بهداشتی شما

از دستگاه‌های فکس متصل به بی‌سیم گرفته تا تجهیزات درمان یکپارچه شبکه، مرکز مراقبت‌های بهداشتی مدرن فهرست کاملی از مواردی دارد که باید بخشی از شبکه آنها باشد. همانطور که اینترنت اشیا ممکن است برای شیوه های مدرن راحت باشد، هر دستگاهی یک نقطه بالقوه آسیب پذیری امنیتی را اضافه می کند. هر اضافه شده جدید راحتی و کارایی باورنکردنی را ارائه می دهد

از دستگاه‌های فکس متصل به بی‌سیم گرفته تا تجهیزات درمان یکپارچه شبکه، مرکز مراقبت‌های بهداشتی مدرن فهرست کاملی از مواردی دارد که باید بخشی از شبکه آنها باشد. همانطور که اینترنت اشیا ممکن است برای شیوه های مدرن راحت باشد، هر دستگاهی یک نقطه بالقوه آسیب پذیری امنیتی را اضافه می کند. هر اضافه شده جدید، راحتی و کارایی باورنکردنی را برای یک عملیات مراقبت های بهداشتی ارائه می دهد، و بسیاری از این دستگاه های متصل در شیوه های مدرن کاملاً استاندارد شده اند.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر سیروس مومن زاده  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

چیزی به سادگی یک ایمیل ناامن، هجوم جدیدی از نگرانی های امنیتی ایجاد می کند، اما وقتی به هزاران موردی که باید یک اتصال شبکه را حفظ کنند نگاه می کنید، این نگرانی ها در مقایسه به نوعی کمتر به نظر می رسند. مدیریت حریم خصوصی و نهایت امنیت با هر دستگاه جدید به یک چالش تبدیل شده است، زیرا این دستگاه ها به طور گسترده در عرصه پزشکی منفجر شده اند. در اینجا چند نکته برای به خاطر سپردن امنیت اینترنت اشیا در مراقبت های بهداشتی وجود دارد.

 

  • قابلیت اطمینان عالی به تنهایی نقاط ضعف امنیتی را ایجاد می کند

برخی از دستگاه های پزشکی هوشمند یک نقطه ضعف بزرگ دارند. این واحدها به گونه ای ساخته شده اند که بسیار قابل اعتمادتر از چیزی که توسط انسان اداره می شود، هستند. این دستگاه ها اغلب برای درمان بیماری های شدید استفاده می شوند و اغلب به عنوان "دستگاه های بحرانی بالا" در نظر گرفته می شوند. این دستگاه ها، با تمام حقوق، ممکن است یک بیمار را در طول درمان زنده نگه دارند. به همان اندازه که این برای بیماران عالی است، به این معنی است که سازندگان چنین واحدهای متصل به دلیل ترس از به خطر انداختن قابلیت اطمینان، در ایجاد تغییرات در عملکردهای عملیاتی بسیار مردد هستند.

غیرمعمول نیست که برخی از دستگاه‌ها سال‌ها بدون به‌روزرسانی کار کنند، به ندرت به دلایل امنیتی وصله جدیدی دریافت کنند و در نهایت به نقاط دسترسی بسیار آسیب‌پذیر در شبکه سازمان تبدیل شوند. نرم افزارهای قدیمی به روز نشده ممکن است برای خنثی کردن حملات دریافتی طراحی نشده باشند.

 

  • برای مبارزه با تهدیدات امنیتی به درستی باید نقشه ای از معماری اینترنت اشیا داشته باشید

اینترنت اشیا مشابه چیزی شبیه شبکه کامپیوتری نیست. این واحدها به طور متفاوتی به شبکه متکی هستند و همه آنها معمولاً الگوهای استفاده متفاوتی دارند. برعکس، سیستمی از رایانه‌ها احتمالاً همه به یک شکل عمل می‌کنند و به هم متصل می‌شوند، شاید حتی در زمان‌های مشابه. این تفاوت ها ایمن سازی این دستگاه ها را کمی پیچیده تر می کند.

به عنوان اپراتور یک سازمان پزشکی، داشتن یک نقشه دقیق از دستگاه های IoT خود بسیار مهم است. این نقشه باید نحوه و زمان استفاده از دستگاه ها، محل قرارگیری آنها و اقداماتی که برای حفظ امنیت آنها انجام شده است را نشان دهد. این نوع فرآیند نقشه برداری زمانی که شما نیاز به درک خطرات آشکار و چگونگی اصلاح یا تمایل به آنها دارید، آگاهی پیدا می کند.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر فاطمه نعمت اللهی  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

آینده IoT در مراقبت های بهداشتی

اگر یک چیز وجود داشته باشد که انتظار می رود در مراقبت های بهداشتی ثابت بماند، این است که چگونه اینترنت اشیا به عنوان یک جزء ضروری به رشد و شکوفایی خود ادامه می دهد. بنابراین، حتی اگر به طور پیوسته برخی از خطرات را با چند دستگاه هوشمندی که در اختیار دارید نادیده بگیرید، قطعاً با گذشت زمان این کار عاقلانه نخواهد بود. بهتر است شبکه دستگاه‌هایی را که دارید کاملاً بشناسید، همه نگرانی‌های امنیتی را به طور کامل ارزیابی و برطرف کنید، و به کار با یک متخصص امنیت فناوری اطلاعات ادامه دهید تا با هر دستگاه جدیدی که به عملیات شما اضافه می‌شود، اصلاحات جدیدی انجام دهید.

منبع: ecwcomputers

 

همچنین بخوانید:

پزشکی از راه دور و سلامت از راه دور

گردشگری پزشکی

4 کاربرد اصلی تله مدیسین

بالا