با 9 نرم افزار مدیریت مطب آشنا شوید

امروزه تکنولوژی در زندگی انسان تاثیر به سزایی گذاشته است. به طوریکه می‌توان این تغییر و پیشرفت را حس کرد. یکی از مهمترین حوزه های کاربرد تکنولوژی حوزه بهداشت و درمان است. استفاده از تکنولوژی کامپیوتری توسط پزشکان مزایایی از جمله بهبود کیفیت، امنیت و اثربخشی مراقبت سلامت، کاهش خطاهای پزشکی، مدیریت بیماری‌های حاد و مزمن، بروزرسانی اطلاعات و ایجاد فرصتی برای نظارت و کمک به تصمیم‌سازی پزشکی از طریق بهبود دسترسی به اطلاعات پزشکی را در بر دارد.

از این رو در حوزه مدیریت مطب نمی‌توان از اهمیت حیاتی اطلاعات چشم پوشی نمود. روش‌های سنتی و قدیمی مدیریت اطلاعات پاسخگوی شرایط پیچیده و در حال تغییر امروز نیست و نمی‌توان در برخورد با مشکلات و تصمیم‌گیری صرفاً به گزارشات محدود و گفته‌های پرسنل اتکا نمود. امروزه با ظهور و فراگیری تکنولوژی در جوامع، نوع جدیدی از تکنوفوبیا در انسان‌ها بوجود آمده است. این نوع هراس در اعتماد و استفاده از تکنولوژی نرم‌افزار مشاهده می‌گردد. در عصر حاضر نرم‌افزارها به راحتی می‌توانند بسیاری از دغدغه‌های ذهنی و عملی مدیران را از میان بردارند و به شیوه‌ای موثر و کارآمد به جمع آوری، طبقه بندی و پردازش انبوهی از اطلاعات بپردازند. در ادامه با چندیدن نرم افزار در این حوزه آشنا میشویم.

 

1-سلاک طب: توسط سلاک طب میتوانید برای مطب، درمانگاه، داروخانه و... خود یک نرم افزار مدیریت داشته باشید و مرکز درمانی مکانیزه ای داشته و مدرن ویزیت کنید. مدرنیزه کردن مراکز درمانی به لحاظ افزایش بهره وری و صرفه جویی در منابع انسانی بسیار مورد توجه و اقبال قرار گرفته است  از این رو شرکت سلاک طب با تولید نرم افزارهای جامع مراکز درمانی با قابلیت تهیه دیسکت و گزارش جهت سازمانهای بیمه گر آمادگی خود را با کلیه درمانگاههای عمومی و تخصصی، مطب ها ، داروخانه ها و مراکز تصویربرداری پزشکی و... كه گزارشات دیسكتی و چاپی ارائه می دهند اعلام می دارد.از دیگر نرم افزارهای این شرکت نرم افزار رژیم درمانی، آزمایشگاه، رادیولوژی، دندانپزشکی، فیزیوتراپی، حسابداری و غیره می باشد که قابلیت اتصال به شبکه را دارد.
از مزایای بهره وری از این نرم افزارها، افزایش رضایت مندی بیماران،  صرفه جویی در وقت، كاهش حجم كار ، جلوگیری از خطاهای انسانی و کاهش نیاز به  نیروی انسانی می باشد.
مسلما با توجه به عرضه سیستمهای متنوع با موضوع فوق شرکت سلاک طب سعی نموده با ارائه راهکارهای جدید مانند همیشه مورد توجه مدیران فرهیخته قرار گیرد. لذا نسل جدید نرم افزارها را با این رویکرد پایه گذاری کرد که اولا مشکل کهنه این مدل نرم افزارها را که نیازمند ارتباط مدام با سرور بود حل کند. لذا سامانه آفلاین تحت وب را پایه گذاری کرد که حتی در صورت قطع سرور پذیرش بیمار متوقف نگردد. ثانیا با بهره گیری از امکانات جدید برنامه نویسی وب مثل تکنولوژی سیلور لایت حداکثر بهره مندی از تکنیک روز  در اختیار شما قرار گیرد.

 

2-نرم افزار مدیریت مطب و کلینیک کارا: اگر دنبال نرم افزاری میگردید که کار کردن با آن آسان باشد و یادگیری آن سریع باشد ، اگر می خواهید بخش مالی مطب/کلینیک در کنترل شما باشد ، پرونده های گذشته شما از بین نرود وسابقه های بیمارانتان را در نرم افزار خود داشته باشید،اگر می خواهید با قلم نوری نسخه بنویسید و یا حتی با قلم نوری ننویسید،اگر دوست دارید بخشی از نرم افزار مطابق با سلیقه شما سفارشی شود و خیلی از موارد دیگر همگی توسط نرم افزار مطب و کلینیک کارا امکان پذیر میباشد .

برخی از قابلیت های نرم افزار:

 قابلیت معرفی پزشكان و دیگر کارمندان شاغل در مطب یا کلینیک
 نرم افزار مدیریت مطب و کلینیک -قابلییت ثبت اطلاعات اولیه بیمار و ثبت جواب یک سری سوالات و وضعیت و بیماری های قبلی بیمار، ثبت بیمه ،پذیرش بیمار و محاسبه درآمد روزانه ، ماههانه و... و چاپ برگه پرداختی توسط بیمار،قابلیت درج نسخه های اسکن شده توسط منشی و چاپ آنها در برگه سابقه بیمار

 

3- نرم افزار مدیریت مطب، نرم افزار مدیریت درمانگاه و كلینیك، پزشكیار

پزشكیار نرم افزاری جامع در راستای مدیریت مطب ، درمانگاه و كلینیك های پزشكی می باشد . این نرم افزار با دارا بودن نسخه های جداگانه برای مطب و كلینیك باعث شده است تا كاربران بتوانند به دور از پیچیدگی های غیر ضروری و به سادگی از تمامی امكانات نرم افزار استفاده نمایند.


- نرم افزار مطب ، مدیریت مطب 


تشكیل سریع پرونده بیماران ، ثبت اطلاعات ویزیت و سوابق مراجعات بیمار با استفاده از قلم نوری و یا با استفاده از آیتم های انتخابی و بدون نیاز به تایپ ، تعریف خدمات پزشكی مورد استفاده در یك مطب ، كلینیك یا درمانگاه ، مدیریت مالی و حسابداری ، نوبت دهی بر اساس روزها و ساعات كاری پزشكان با امكان تعریف روزهای تعطیل در ابتدای هر سال و تهیه گزارشات متنوع از قابلیت های این نرم افزار می باشد. اتصال به پنل اس ام اس جهت ارسال پیامك های تشكیل پرونده ، یادآوی مراجعه مجدد ، نوبت دهی و یا حتی كنسلی نوبت از دیگر قابلیت های پزشكیار است


- نرم افزار كلینیك و درمانگاه 


در نسخه مربوط به نرم افزار مدیریت كلینیك یا درمانگاه قابلیت هایی از قبیل تعیین درصد پرداختی و محاسبه آن در بخش حسابداری نرم افزار بر اساس فعالیت های انجام شده هر پزشك به راحتی امكانپذیر می باشد

 

4- تکنولوژی در مطب : مطب و کلینیک خود را به سادگی مدیریت کنید

توسط این نرم افزار میتوانید کاربران خود را مدیریت کنید و همچنین به صورت پیشرفته نوبت دهی کنید.

 

5- مدیریت مطب پزشکان (نبض)

با نصب رایگان و اجرای نرم افزار مدیریت مطب نبض، نبض مطب خود را بدست بگیرید.

با این برنامه میتوانید مشخصات یک بیمار، وضعیت وی ،سوابق پزشکی ، نوبت ها و.... را کنترل کنید همین طور مشخصات مطب،تعریف پرسنل، بخش حسابداری، مدیریت امور و ... را نیز تحت کنترل و بررسی قرار دهید.

 

6- مدیریت مطب و نوبت دهی آنلاین بقراط

با استفاده از نرم افزار مدیریت مطب آنلاین بقراط دیگر نیازی به سررسید نوبت دهی، لیست بدهکاری و بستانکاری، تماس جهت اطلاع رسانی به بیماران، پرونده های کاغذی که آرشیو و نگه داری آنها قطعا فضای زیادی از مطب ها را به خود اختصاص می دهد و پیدا کردن آنها بالاخص زمانی که بیمار شماره پرونده خود را فراموش کرده باشد بسیار دردسر ساز و زمان بر می باشد و بسیاری موارد دیگر که موجب اتلاف وقت پزشک، منشی و بیمار می شود، نیست
پزشک برای هر یک از مطب های خود می تواند برنامه حضور در آن مطب، خدماتی که ارائه داده می شود، تعرفه دوره ای خدمات، بیمه های طرف قرارداد و کسورات آنها بر روی خدمات را ثبت نماید
همچنین نرم افزار مدیریت مطب آنلاین بقراط این امکان را فراهم کرده است تا منشی ها و دستیاران پزشک سوابق و تخصص های خود را ثبت نمایند تا پزشکان بر اساس نیاز خود برای کارجویان درخواست همکاری ارسال کنند
در نهایت پزشک می تواند وضعیت مالی مطب های خود را به طور دقیق به صورت نموداری و جدولی به همراه کسورات بیمه مشاهده نماید.

 

7- نرم افزار مدیریت مطب و کلینیک ژنیک

نرم‌افزار جامع مدیریت مطب ژنیک ، نرم‌افزاری پیشرفته جهت مدیریت کلیه امور مطب (کلینیک) است. این نرم‌افزار به شما این امکان را می‌دهد که پرونده های خود را به بهترین شکل ممکن مدیریت نمایید. شما می‌توانید کلیه اطلاعات مربوط به بیمار از قبیل مشخصات فردی، سوابق بیماری، تصاویر و ضمایم را ثبت کرده و برای هر بیمار طرح درمان‌های متعدد ثبت نمایید. ژنیک به شما این امکان را می‌دهد که با استفاده از خودکاری مخصوص هم زمان با نوشتن نسخه فیزیکی طرح درمان، نسخه دیجیتال آن را نیز ذخیره نمایید. سامانه حسابداری به شما این امکان را می‌دهد که با یک نگاه ساده از وضعیت مالی افراد آگاه شده و بدهکاران را شناسایی نماید.

سامانه حسابداری یکپارچه نرم‌افزار به شما این امکان را می‌دهد که به سادگی دخل و خرج مطب را ثبت کرده و آنها را مدیریت نمایید. امکان ثبت بدهکاری ها و بستانکاری ها نیز فراهم گشته است که نرم افزار می‌تواند در زمانی معین آنها را به شما یادآوری نماید. از دیگر امکانات این بخش، مدیریت چک‌های دریافتی و پرداختی است. نرم افزار در زمان تعیین شده چک ها را نیز یاد آوری خواهد کرد. مدیریت فرانشیز بیمه نیز بخشی دیگر از امکانات نرم افزار است.

سامانه نوبت دهی نرم افزار بسیار ساده و کاربردی طراحی شده است و شما با چند کلیک ساده می‌توانید نوبت ثبت کنید. در بخش نوبت دهی با یک نگاه از کلیه نوبت های روزانه خود آگاه شده و آنها را مدیریت نمایید.

 

8- نرم افزار مدیریت مطب شرکت پارتوس داده ورز: این نرم افزار بر اساس الگوریتم های پیچیده جستجو طراحی شده است و مدیریت بسیار قوی تعدادی کثیری از اسناد را در اختیار کاربر قرار میدهدنرم افزار مدیریت مطب  ، نسخه اختصاصی از نرم افزارهای شرکت پارتوس داده ورز ، جهت استفاده در مدیریت و کنترل امور اداری و حسابداری مطب های پزشکی اعم ازمدیریت مطب پزشک عمومی ، پزشک متخصص ، پزشک زیبایی ، پزشک قلب و عروق ، ارتوپدی ، مامائی ، پزشک جراح و …میباشد و قابل استفاده به صورتهای تک کابره و تحت شبکه (2 الی 5 کاربره) و (6 الی 10 کاربره و بیشتر) جهت استفاده اتاق پزشک و میز منشی بصورت همزمان ; قابل نصب بر روی انواع ویندوزها است.

 

9- نرم افزار مدیریت مطب اکسیر: نرم افزار مدیریت مطب اکسیر در دو نسخه منشی (بخش پذیرش) و پزشک (بخش ویزیت) به منظور سهولت در کارها و کاهش زمان در مطب توسط تعدادی از بهترین مهندسان و پزشکان طراحی گردیده است.
اکسیر که با شعار نگرشی متفاوت در مدیریت مطب پا به این عرصه گذاشته است بر این تلاش است که با کاهش خطاهای انسانی و سیستمی کردن تمامی فرآیندهای مطب، مدیریتی آسان را برای تمامی پزشکان به وجود بیاورد.
بر اساس تخصص پزشکان در این نرم افزار امکاناتی به برنامه اضافه می شود تا بتوانند متناسب با روش های خود به امر طبابت بپردازند.

 

بالا