آزمایش شمارش کامل خون در خانه

برخی از افراد با بیماری‌های خاص نیاز به نظارت دائم خون دارند و همیشه در خطر هستند بنابراین باید به صورت روزانه یا دوره‌های زمانی کوتاه برای انجام آزمایش‌های خون به دکتر خود مراجعه کنند.

 Athelasیک شرکت ارائه دهنده خدمات درمانی در کالیفرنیا است که اخیرا فناوری را توسعه داده است که بیماران بدون نیاز به مراجعه به پزشک می‌توانند آزمایش شمارش کامل خون (CBC) را در خانه انجام دهند. نتایج به دست آمده از آزمایش‌های اولیه این دستگاه کاملا صحیح بوده و از نظر پزشکی قابل اتکاء هستند. این شرکت ادعا می‌کند دستگاه جدید خود می‌تواند در کمتر از ۶۰ ثانیه تمامی سلول‌های خونی را مصور سازد.

بیماران باید سوراخ کوچکی را روی دست خود ایجاد کنند و یک قطره خون روی نوار آزمایش قرار دهند. این فرایند شبیه فرایند کلاسیک آزمایش قند خون برای دیابت است. پس از ان بیمار باید نوار تست را درون دستگاه استوانه‌ای شکل قرار دهد که از فناوری تصویربرداری کامپیوتری استفاده می‌کند و نتایج کامل آزمایش شمارش خون را آماده می‌کند. اطلاعات به دست آمده از آزمایش برای یک گوشی هوشمند ارسال می‌شود و بیمار می‌تواند نتایج حاصل را مشاهده کند. همچنین اطلاعات به صورت هم‌زمان برای پزشک هم ارسال خواهد شد.

این فناوری پزشک و بیمار را قادر می‌سازد به راحتی به صورت روزانه بر فرایند درمان و یا پیشرفت بیماری نظارت داشته باشند. در حال حاضر این شرکت با متخصصان سرطان‌شناسی (oncologists) همکاری می‌کند تا این دستگاه را در اختیار بیماران سرطانی قرار دهند و بر روند شیمی‌درمانی آن‌ها نظارت کند. Athelas امیدوار است استفاده از این دستگاه بسیار فراگیرتر شود چرا که نشانگرهای التهابی به طور مثال می‌توانند چند روز قبل از بروز عفونت کامل آن را تشخیص دهند.

بالا