ردیابی علائم حیاتی بدن با ابزارک هوشمند اسپایر

شرکت اسپایر یک شرکت مستقر در سانفرانسیسکو است که با ابزارک مدیریت استرس و ردیابی فعالیت خود شناخته شده است. این شرکت اخیرا از محصول جدید خود با نام هلث‌تگ رونمایی کرده است که طراحی آن با هدف غلبه بر برخی محدودیت‌ها ابزارک‌های سلامت مانند عمر باتری محدود یا لزوم یادآوری استفاده از ابزارک در آغاز روز انجام شده است. ابزارک این شرکت، یک برچسب کوچک است که به بخشی از لباس افراد مصرف کننده متصل می‌شود تا شاخص‌های حیاتی فرد مانند تنفس، ضربان قلب، خواب و میزان فعالیت را در طول روز ردیابی کند. عمر باتری مورد استفاده در این برچسب یک سال و نیم است و قابل شستشو و خشک کردن است که بدین معنی است که زمانی که مشتریان پس از نصب این ابزارک روی لباس خود، برای روزها ممکن است آن را فراموش کنند اما دستگاه مرتباً در حال ردیابی علائم حیاتی آن‌ها است.

اسپایر با طراحی و عرضه محصول خود، به گروه بازیگران اصلی پوشیدنی‌های هوشمند وارد شده است. استفاده از این برچسب بسیار آسان است. با برداشتن پد چسب پشت دستگاه به آسانی می‌توان آن را روی هرکدام از لباس‌هایی که بیشتر از آن استفاده می‌کنیم نصب کنیم. حسگرهای این ابزارک باید در تماس مستقیم با پوست باشند بنابراین بهتر است در لباس‌های زیر استفاده شوند. وزن این ابزارک بسیار سبک (حدود ۹٫۵ گرم) است و جنس آن طوری طراحی شده است که اگر در طول یک سال و نیم عمر مفید باتری آن، مدام شست‌وشو و خشک شود روکش‌های محافظ ابزار آسیب نبیننند. جنس پارچه روکش نیز طوری طراحی شده است که بسیار نرم و جذب کننده رطوبت باشد به شکلی که فرد در زمان استفاده چیزی را احساس نکند.

این شرکت در کنار ابزراک خود اپلیکیشن تلفن همراه را نیز توسعه داده است که به‌طور خودکار از طریق بلوتوث به ابزارک متصل شده و با آن همسان می‌شود. زمانی که همسان‌سازی اپلیکیشن با یکی از برچسبها انجام شد، به‌صورت خودکار با سایر برچسبها نیز همسان‌سازی می‌شود. این مسئله باعث می‌شود از اشتراک گذاری اطلاعات برچسب شما با سایر کاربران جلوگیری شود.

اپلیکیشن تلفن همراه این ابزارک طراحی بسیار مناسب و کاربرپسندی دارد که به شما اجازه می‌دهد به‌صورت بهنگام بتوانیم میزان ضربان قلب، میزان و نوع فعالیت، ساعت خواب و نوع و تعداد تنفس خود را مشاهده کنید. این اپلیکیشن همچنین می‌تواند تحلیلی از وضعیت خواب و میزان فعالیت شما ارائه دهد و یا با تجزیه و تحلیل تنفس شما، در زمانی که تنفس سخت یا تند دارید با ویبره به شما هشدار دهد تا با تعدادی تنفس عمیق سطح استرس خود را کنترل کرده و به وضعیت عادی تنفس بازگردید. این ابزار می‌تواند در طولانی مدت بر وضعیت‌های سلامتی منتج از استرس یا عصبانیت تاثیرگذار باشد.

 

بالا