کدام ارز دیجیتال در صنعت دندانپزشکی کاربرد دارد؟

ارز دیجیتال دنتا کوین از بیماران دندانپزشکی می خواهد که در مورد دندانپزشکان مورد استفاده خود، نظر بدهند. به علاوه ارز دیجیتال دنتا کوین، یک سری شرایط نرم افزاری ایجاد کرده که این امکان را به بیماران خود می دهد که نظرات خود را به صورت کامل و بدون سانسور در بلاکچین بنویسند.

 از ابتدای شکل‌گیری ارز‌های دیجیتال اکثرا سرمایه گذاران بزرگ روی ارز‌های دیجیتال به دلیل معتبر بودن سرمایه گذاری کردند. ارز دیجیتال دنتاکوین "Dentacoin"، اولین ارز رمزنگاری شده برای صنعت دندانپزشکی جهانی است. به عبارت دیگر دنتا کوین اولین راهکار زنجیره‌بلوکی بر پایه اتریوم است که بر روی صنعت دندانپزشکی متمرکزشده است. این نوع ارز دیجیتالی از طریق برنامه‌های مختلف بهداشت دهان و دندان ایجاد شده است. دنتاکوین یک روش پرداخت محسوب می‌شود که در کلینیک‌های دندانپزشکی، آزمایشگاه‌ها، مغازه‌ها و دیگر مشاغل در ۳۶ کشور جهان پذیرفته شده است. همچنین کاربران می‌توانند از طریق همین پلتفرم، در بازخورد‌های قانونی و نظر سنجی‌های دندانپزشکی شرکت کنند.

براساس این گزارش هدف دنتا کوین بهبود مراقبت‌های دندان پزشکی در سراسر جهان است و گزارش‌ها نشان می‌دهد که ۹۰ درصد از بیمار‌های دندانی از نوع رفتاری هستند. در حال حاظر قیمت دنتا کوین به شدت پایین بوده و گزینه بسیار مناسبی برای سرمایه گذاری است. همچنین جزء ارز‌های پربازدید است.

 

بنیانگذاران دنتاکوین (Dentacoin) چه کسانی هستند؟

تیم اصلی دنتاکوین تقریبا ۲۰ عضو دارد و توسط پروفسور دیمیتر دیمیتراکیف Prof. Dr. Dimitar Dimitrakiev، فیلیپ گرنزباخ Philipp Grenzebach )توسعه دهنده تجارت) و جرمیاس گرنزباخ Jeremias Grenzebach توسعه دهنده اصلی تأسیس شده است.

پروفسور Dimitar Dimitrakiev عضو انجمن اطلاعات محاسباتی IEEE است و بیش از ۲۵ سال سابقه فعالیت در بازار‌های مالی دارد و “مدرس یک دانشگاه بسیار معتبر” است. Philipp Grenzebach به عنوان “مغز اقتصادی پشت دنتاکوین” و Jeremias Grenzebach به عنوان “جادوگر کد” دنتاکوین شناخته می‌شوند. جالب است بدانید که Jeremias Grenzebach در توسعه پروژه‌های بزرگی مانند Ethereum، Waves و ZCash مشارکت داشته و به مدت ۸ سال در صحنه بلاکچین بوده است.

در ژوئیه سال ۲۰۱۷، دنتاکوین یک کلینیک دندانپزشکی در لندن به نام “The Dentaprime International Plc. London ” به ارزش ۹۰ میلیون دلار خریداری کرد و به طور کامل با توکن‌های DCN پول آن را پرداخت کرد. این تیم قصد دارد با پیشبرد پروژه، کلینیک‌های دندانپزشکی خود را گسترش دهد و فناوری خود را در هر یک از کلینیک‌ها پیاده سازی کند.

 

ارز دیجیتال دنتا کوین چگونه کار می‌کند؟

ارز دیجیتال دنتا کوین یک ارز رمز پایه مبنی بر اتریوم بوده که می‌توان آن را به راحتی به دیگر ارز‌های ملی سنتی تبدیل کرد؛ و یا اینکه برای خرید از شرکای تجاری دیگر از آن استفاده کرد. البته دنتاکوین در حال ایجاد یک سیستم بررسی است. ارز دیجیتال دنتا کوین از بیماران دندانپزشکی می‌خواهد که در مورد دندانپزشکان مورد استفاده خود، نظر بدهند. به علاوه ارز دیجیتال دنتا کوین، یک سری شرایط نرم افزاری ایجاد کرده که این امکان را به بیماران خود می‌دهد که نظرات خود را به صورت کامل و بدون سانسور در بلاکچین بنویسند.
علاوه بر این پلتفرم ارز دیجیتال دنتا کوین، مشارکت‌هایی را در قالب Dentacoins، برای مشارکت اعطا می‌کند که این برنامه به کاربران در پروسه پس انداز کمک می‌کند. کاربران می‌توانند از این گزینه پس انداز، بعدا برای پرداخت هزینه‌های دندان پزشکی یا خرید محصولات دندان پزشکی استفاده کنند.

 

مزایای ارز دیجیتال دنتا کوین

به راحتی می‌توان پرداخت‌های ارز دیجیتال دنتا کوین را در فروشگاه‌های آنلاین انجام داد.
دنتاکوین‌ها به صورت خودکار قیمت‌ها را با ارزش فعلی بازار به دنتا تبدیل می‌کند.
راه اندازی آن رایگان، راحت و سریع است.
از طریق کد‌های QR، به راحتی می‌توان پرداخت سریعی را انجام داد.‌
می‌توان یک بازه زمانی را برای پرداخت سفارش‌ها تنظیم کرد.
سیستم پرداخت دنتاکوین بر مبنای فناوری بلاکچین طراحی شده است.

 

قابلیت‌های ارز دیجیتال دنتا کوین

قابلیت‌های از ارز دیجیتال دنتا کوین، بیماران مجاز به کنترل مراقبت‌های دقیق دندانی خود (مانند تغذیه مناسب / نخ دندان) هستند و دندانپزشکان از موفقیت دندانی دراز مدت دندان بیمار سود می‌برند. متأسفانه، سیستم فعلی دندانپزشکی دندانپزشکان را ترغیب نمی‌کند که به مزایای بلند مدت برای بیماران (به دلیل معایب اقتصادی) فکر کنند و در عوض به ارزش کوتاه مدت توجه کنند.

امروزه، صنعت جهانی درمان دندانپزشکی حدود ۴۰۰ میلیارد دلار ارزش دارد، اما با این وجود موانع پر هزینه‌ای هم برای شرکت‌های کوچکتر و هم برای بیماران به همراه دارد. به منظور ورود به این صنعت، بنیاد ارز دیجیتال دنتا کوین (dentacoin) با تکیه بر قدرت جمع آوری کمک مالی برای به کارگیری اهداف خود استفاده می‌کند.

 

ویژگی‌های کلیدی دنتاکوین

دنتاکوین هم یک ابزار تکنولوژی مالی و هم یک بستر لجستیک (Logistic Platform) است. توکن دنتاکوین بر خلاف سایر ارز‌های غیرمتمرکزِ همتا به همتای موجود در بازار، قصد ندارد به ابزار جدید پرداخت جهانی تبدیل شود. در عوض، به عنوان یک ارز غیررقابتی دیده می‌شود که صرفاً بر پیشرفت صنعت دندان پزشکی در دنیا تمرکز کرده است. اگرچه بازسازی صنعت دندان پزشکی کار چالش برانگیزی است، اما دنتاکوین ابزار‌هایی را برای روشن‌تر کردن اهداف این تیم شرح داده است که در اینجا به طور موردی آن‌ها را می‌آوریم.

بستر بازبینی قابل اعتماد بر اساس بلاکچین: بستری که نظرات و بررسی‌های بیماران را بدون جانب داری منتشر می‌کند که ارزش بازاریِ تحقیقاتیِ بهینه‌ای را برای دندان پزشک به وجود می‌آورد. پاداش این نظرات و بررسی‌ها با دنتاکوین داده خواهد شد که به نوبه‌ی خود می‌توانند برای درمان‌های بعدی مورد استفاده قرار بگیرند.

اپلیکیشن موبایل Dentacare: این اپلیکیشن یک برنامه‌ی انگیزشی سه ماهه دارد که به کاربران چگونگی داشتن سلامت و بهداشت دندان (مثلا زمان‌های مسواک زدن، روش‌های مسواک زدن و راهنمای تغذیه) را آموزش می‌دهد. انتظار این می‌رود که این امور بهداشتی مکرر، به عادت‌های دائمی تبدیل شوند. این اپلیکیشن شامل یک سرویس اورژانسی نیز می‌باشد که بیمار را به شبکه متخصصان دندان پزشکی متصل می‌کند.

بستر نظرات DentaVox: این یک ابزار هوشمند کاربری است که به کاربران در صورت نظر دادن و ارائه بازخورد در مورد موضوعات دندان پزشکی پاداش می‌دهد. این داده‌ها و نظرات برای دندان پزشکان، عرضه کنندگان، تولید کنندگان، رسانه‌ها و تمام کسانی که به آن نظرات و داده‌ها دسترسی دارند مفید است.

مفهوم بیمه دندان پزشکی: این یک قرارداد هوشمند بین دندان پزشک و بیمار است که روی بستر بلاکچین قابل تبادل است. دندان پزشکان باید کار خود را به بهترین شکل انجام دهند و بیماران نیز باید امور بهداشتی خود را پیگیری کنند و اگر این قوانین رعایت شود به هر دو طرف پاداش مالی داده می‌شود. “قراداد‌های فوق هوشمند” نیز برای حمایت از بیمار درصورت قصور پزشکی یا مرگ اجر خواهد شد.

پایگاه داده سلامت: بلاکچین امکان تبادل امن داده و ذخیره سازی پرونده‌ها و اطلاعات را برای به اشتراک گذاشتن در میان بیماران و پزشکان ایجاد می‌کند (با کسب دسترسی مجاز).

بستر تبادل: با حذف زنجیره‌های طولانی تامین، محصولات و تجهیزات دندان پزشکی می‌توانند توسط DCN در تمام جهان تبادل شوند.

 

آینده ارز دیجیتال دنتا کوین

آینده ارز دیجیتال دنتا کوین (dentacoin)، به درک مفهوم قرارداد‌های هوشمند کمک می‌کند. پروژه‌های whitepaper همچنین توضیحات خوبی در مورد قرارداد‌های هوشمند ارائه می‌دهند و آن‌ها را به عنوان پروتکل‌های رایانه‌ای در محفظه اتریوم که باعث تسهیل، تأیید، مذاکره و انعقاد قرارداد‌ها بین افراد و طرف متعاهد آن‌ها می‌شود توصیف می‌کند. حتی ممکن است برای کسانی که در صنعت فناوری نیستند و یا برای رمزنگاری جدید هستند پیچیده به نظر برسد، اما یک روش ساده برای فکر کردن در مورد قرارداد هوشمند DCN، ارتباط آن با پردازش یک چک است. شخصی مبلغ مشخصی را روی چک با نام و امضاء خود می‌نویسد، چک پس از آن به بانکی تحویل داده می‌شود که آن را پاکسازی می‌کند و به گیرنده در نظر گرفته شده پول داده می‌شود. تنها در صورت رعایت همه این شرایط، معامله می‌تواند موفقیت آمیز باشد.

با حذف واسطه‌ها (شرکت‌های بزرگ بیمه ای) و بازگرداندن قدرت و مسئولیت به دستان پزشک و بیمار، قیمت‌ها به شدت کاهش خواهد یافت. یکی از راه‌های موفقیت این طرح، ایجاد قرارداد‌های هوشمند مستقیم بین پزشک و بیمار است که با این کار می‌توان به طور ماهانه به دندان پزشکان دنتاکوین پرداخت کرد. این راه حلِ قرارداد هوشمند با طراحی برنامه‌ی دقیق برای نیاز‌های بیمار، مراقبت دندانی را ساده و مفید می‌کند و هزینه‌های بالای بیمه که بیمار باید به طور مرتب بپردازد را از میان برمی دارد.

 

منبع: nabzefanavari

 

همچنین بخوانید:

آشنایی با متاورس در بخش بهداشت و درمان

پایش شاخصه‌های بیومتریک و اینترنت اشیا ; عصری نوین در تله مدیسین

استفبال از تله ویزیت روانشناسی

بالا