فواید ویزیت از راه دور در بیماران کم توان

بیماران کم توان بین 10 تا 20 درصد از جمعیت جهان را تشکیل می دهند. آنها به نحوی نیازمند کمک و حمایت دیگران هستند و شاید هم به طور ناخواسته از یکسری محرومیت های اجتماعی رنج می برند. بیماران کم توان دارای شرایط بهداشتی خاصی هستند و می توانند از خدمات پزشکی، توانبخشی و سایر خدمات مرتبط بهره مند شوند. اما اگر این خدمات بهداشتی در اختیار آن ها قرار نگیرد به نوعی به آن ها ظلم شده و عدالت در مورد آن ها رعایت نمی شود. بیماران کم توان حق انتخاب، حقوق و تصمیم گیری در مورد وضعیت خودشان را دارند. متخصصانی که در مشاغل خود با بیماران کم توان در ارتباط هستند نه تنها باید از دلایل و شرایط بهداشتی و وضعیت سلامتی معلولین آگاه باشند بلکه باید مراقب باورهای غلط در مورد آنها باشند و در مورد فواید ویزیت آنلاین برای آنها آگاهی لازم را کسب کنند.

به طور حتم روان شناسان و روان پزشکان و متخصصانی که در توانبخشی بیماران کم توان فعالیت دارند در این زمینه تجربه های بیشتری کسب کرده اند و نگرش های پیشرفته تری دارند؛ بنابراین این متخصصین می توانند در زمینه مشکلات پیش رو به بیماران کم توان بیشترین خدمات و راهنمایی ها را ارائه دهند. علاوه بر این، آموزش های پزشکی غالباً نمی تواند اطلاعات کافی و جامع در مورد وضعیت های روانی و نحوه ارتباط با افراد کم توان را ارائه دهند؛ اما متخصصین در زمینه بهداشت روان یا همان روان شناسان و روانپزشکان با تجربه با در نظر گرفتن شرایط روحی و روانی این افراد می توانند تاثیر زیادی بر روی کیفیت زندگی آنها داشته باشند.

 

نقش ارتباط موثر در ویزیت به معلولین

متخصصان بهداشت و درمان بهتر است در مورد مسائل مربوط به سلامتی مستقیماً با خود بیماران کم توان ارتباط برقرار کنند. آنها باید در مورد چگونگی برقراری ارتباط با بیماران کم توان و به خصوص افراد دارای اختلال روحی، حسی یا مشکلات ارتباطی تجربه لازم را داشته باشند. به دست آوردن تجربه در رابطه با نحوه برقراری با بیماران کم توان چالشی است که اغلب پزشکان با آن مواجهه هستند. علاوه بر آن، بررسی ها نشان می دهد عدم برقراری ارتباط مستقیم با خود بیماران منجر به بروز مشکلات دیگری هم می شود.

 به عنوان مثال طبق بررسی ها مشخص شده:

  • 95٪ از افراد مبتلا به کم بینایی هرگز توصیه های سلامتی و نسخه های خودشان را دریافت نمی کنند.
  • انستیتوی ملی ناشنوایان اعلام کرده که از هر چهار نفر مبتلا به کم شنوایی، یک نفر آن ها چون اطلاعات پزشکی خودش را به خوبی متوجه نشده جلسات درمانی را پیگیری نکرده است.
  • تقریباً یک سوم از معلولین به دلایل مشابه نمی دانند که چگونه باید داروهای خودشان مصرف کنند.

این عدم برقراری ارتباط موثر با بیماران کم توان نه تنها باعث اتلاف وقت و نیروی انسانی می شود بلکه به طور بالقوه باعث تاخیر در تشخیص و درمان بیماری ها در این افراد می شود.

متخصصان و متخصصین باید آموزش های لازم را حتما به بیماران کم توان به طور کامل و شفاف ارائه دهند. اصول اساسی این آموزش این است که به فرد کم توان باید با احترام به استقلال و عزت مشابه سایر بیماران برخورد شود. بنابراین، باید امکانات لازم برای آموزش افراد با تجربه در زمینه ویزیت به بیماران کم توان در نظر گرفته شود تا افراد با صلاحیت مناسب بتوانند به این قشر جامعه کمک کنند.

 

نقش متخصص با تجربه در زندگی افراد کم توان

برای بهره بردن از فواید ویزیت آنلاین در افراد کم توان، بیماران و خانواده های آن ها باید توجه داشته باشند درک حرفه ای زندگی یک فرد کم توان نه تنها از بروز مشکلات بهداشتی و بیماری در این افراد جلوگیری می کند بلکه میزان امید به زندگی و کیفیت زندگی آن ها را بهبود می بخشد. افراد کم توان بینش بسیار خوبی نسبت به شرایط خودشان دارند و خیلی راحت می توانند با متخصصین ارتباط برقرار کنند؛ اما ممکن است نسبت به وضعیت جسمی که دارند دسترسی به متخصص و یا شرکت در جلسات حضوری برای آن ها سخت باشد.

 

ویزیت

یکی از فواید ویزیت آنلاین در افراد کم توان این است که می تواند باعث بهبود کیفیت زندگی افراد و تحول در ایجاد تغییرات مثبت شود. خدمات ویزیت افراد کم توان بیشتر در محور ویزیت فردی بین بیمار و درمانگر است که توسط یک متخصص با تجربه انجام می شود. در ویزیت فردی، درمانگر سعی می کند با فراهم کردن یک فضای محرمانه همراه با درک و همدلی، به رشد شخصی و تغییرات مثبت بیمار کمک کند.

 

فواید ویزیت آنلاین در افراد کم توان

افراد کم توان اغلب به دلیل عوامل زیادی مانند موانع جسمی و تکیه به دیگران نمی توانند به چیزهایی که می خواهند برسند. اما بعضی بیماران کاملاً با مشکل سلامتی خودشان کنار می آیند و زندگی شان را با افراد کم توان و وضعیت خود تنظیم می کنند و زندگی برای آنها “عادی” می شود. افراد کم توان خودشان را می پذیرند و باور دارند که با سایر افراد هیچ فرقی ندارند و تنها تفاوت آن ها با افراد سالم در نحوه برخوردشان با وضعیت و شرایط است. برخی افراد کم توان ممکن است چالش های مداوم را بیش از حد پررنگ تر و بزرگ جلوه بدهند و این مشکل می تواند بر روحیه، عزت نفس آنها تأثیر منفی بگذارد و باعث انزوا و تنهایی افراد شود.

با وجود برخی موانع جسمی در افراد با معلولیت جسمی و چالش هایی که این بیماران در زندگی خود با آن ها مواجه هستند برخی از روان شناسان معتقدند که ویزیت آنلاین در افراد کم توان می تواند اهمیت زیادی در بهبود کیفیت و امید به زندگی آن ها داشته باشد. آنها معتقدند که مراقبت از سلامت روانی افراد کم توان به اندازه مراقبت های جسمی آن ها مهم است.

خدمات تخصصی برای ویزیت به افراد کم توان با معلولیت های جسمی با محدودیت ها و موانع خاصی روبرو است، از جمله:

  • هزینه
  • دسترسی آسان
  • امکان حضور در قرارهای منظم
  • خستگی جسمی ناشی از جلسات ویزیت حضوری

  

مزایای دسترسی به ویزیت آنلاین

مزایای دسترسی به ویزیت آنلاین می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • ویزیت آنلاین با استفاده از فناوری کمکی قابل دسترس تر است.
  • ویزیت آنلاین برای افراد کم توان می تواند ارزان تر و کم هزینه تر باشد.
  • ویزیت آنلاین می تواند حریم خصوصی بیشتری را برای بیماران ایجاد کند.
  • ویزیت آنلاین برای افراد کم توان می تواند استقلال و خودسازی را در بیمار ترویج کند.
  • درمان آنلاین از طریق چت ها ویدئویی و صوتی انجام می گیرد و همیشه در دسترس بیماران است.
  • بیمار می تواند روند درمان خود را مدیریت کند و در هر ساعت که احساس کرد نیاز به یک متخصص دارد با درمانگر خود ارتباط برقرار کند.
  • درمانگر می تواند به بیماران با کم توانی جسمی کمک کنند تا اعتماد از دست رفته خودشان را به دست بیاورند و کمتر به اطرافیان وابسته باشند.
  • افراد کم توان می توانند فرایند درمانی خود را با ویزیت آنلاین به تنهایی انجام دهند و نیاز به کمک کسی ندارند و با این راه کمی استقلال خودشان را ارتقاء ببخشند.
  • یک درمانگر با ارائه خدمات ویزیت آنلاین می تواند در روز های دشوار در کنار افراد کم توان باشند و آن ها را از ترس ها و تنهایی ها نجات دهد. درمانگر می تواند به فرد کمک کند تا بتواند افکار و احساسات خودش را کشف کند بدون اینکه فرد مجبور شود به خودش زحمت دهد از خانه خارج شود.

 

منبع: pezeshket

 

 

همچنین بخوانید:

نمی توانید پزشک خود را حضوری ببینید؟ از گزینه های پزشکی آنلاین استفاده کنید

پزشکی از راه دور دسترسی به متخصص را برای جانبازان مبتلا به پارکینسون بهبود می بخشد

تله انکولوژی چیست؟

بالا