سونوگرافی از راه دور

اصطلاح پزشکی از راه دور توسط WHO به عنوان "ارائه خدمات مراقبت های بهداشتی، که در آن فاصله یک عامل حیاتی است" تعریف شده است و ابزاری است که برای تبادل اطلاعات پزشکی معتبر برای تشخیص، پیشگیری و درمان بیماری و همچنین یک ابزار موثر راه ارائه و دریافت آموزش و پژوهش مستمر نیز در نظر گرفته شده است.

به طور سنتی، خدمات پزشکی از راه دور، تفسیر تصاویر پزشکی از جمله رادیوگرافی، سی تی اسکن، اسکن MRI، تصاویر اسلایدهای سیتولوژی، پزشکی داخلی، مشاوره جراحی و انکولوژی را ارائه می دهد و همیشه تفسیر تصاویر اولتراسوند چالش برانگیز بوده است.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر سیروس مومن زاده  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

امروزه در زمینه دامپزشکی استفاده از سونوگرافی یک روش رایج است، با این حال، در دسترس بودن برای متخصصان در زمینه تصویربرداری تشخیصی یا پزشکی داخلی کمیاب است. این واقعیت که اولتراسوند ایمن است زیرا از اشعه یونیزان استفاده نمی کند، غیر تهاجمی و مقرون به صرفه برای صاحبان حیوانات خانگی است، این ابزار تشخیصی را برای فعالیت روزانه دامپزشکی نیز ضروری می کند.

نیاز به ارتقای کیفیت اسکن های ارسالی به پلتفرم های پزشکی از راه دور امری ضروری است و سونوگرافی بلادرنگ یا سونوگرافی از راه دور می تواند راه حلی برای این مشکل باشد.

هنگامی که صحبت از روش استفاده برای انتقال تصاویر می شود، دو دسته اصلی از سونوگرافی از راه دور وجود دارد. انتقال همزمان (زمان واقعی) و انتقال ناهمزمان (ذخیره و ارسال).

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر فاطمه نعمت اللهی  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

پیشرفت های اخیر در این زمینه مربوط به انتقال بلادرنگ و همچنین کیفیت تصاویر ارسالی است، با این حال، تمرکز ویژه بر آموزش نیز ضروری است. این مستلزم استفاده از فناوری پهنای باند با سرعت متوسط ​​و بالا و همچنین استفاده از پخش ویدئو و همچنین برنامه های آموزشی فشرده برای متخصصان درگیر در انتقال تصاویر است.

هیچ معیار جهانی در مورد نحوه آموزش سونوگرافیست ها در مکان های دور وجود ندارد. ادبیات فعلی در مورد این موضوع کمیاب است. برخی از نویسندگان فکر می کنند که حداقل یک ماه آموزش عملی گسترده لازم است تا اطمینان حاصل شود که تصاویر ارسالی از کیفیت کافی برای تفسیر توسط رادیولوژیست برخوردار هستند. نویسنده دوم اظهار داشت که کمک از راه دور توسط یک متخصص در زمان واقعی ارائه می شود تا به سونوگرافیست ها یا پزشکان بی تجربه آموزش دهد تا تصاویر مناسب را در طول معاینه به دست آورند.

در نتیجه، سونوگرافی از راه دور یک افزودنی ارزشمند به خدمات پزشکی از راه دور برای بهبود کیفیت مراقبت‌های بهداشتی برای مناطقی است که روش‌های تخصصی ارجاع بزرگی در دسترس نیست و به اینترنت قابل اعتمادی از اتصال فناوری باند پهن و نرخ انتقال برای حفظ کیفیت تشخیصی و همچنین نیاز دارد. فناوری قابل اعتماد فشرده سازی تصویر و همچنین آموزش و آموزش زیادی به متخصصان درگیر در انتقال تصاویر را نیز باید در نظر گرفت.

 

منبع: vin

 

همچنین بخوانید:

سونوگرافی از راه دور: مروری بر فناوری موجود

استفاده از فناوری بلاکچین در پزشکی

سلامت دیجیتال اهرم جدیدی در حوزه ارتقا سلامت

بالا