تاثیر ویزیت از راه دور بر کم تحرکی

 در زندگی مدرن و امروزی، هر چه پیش می‌رویم کم تحرک‌تر از پیش می‌شویم. کارها و تفریحات ما اغلب طوری هستند که یک جا نشسته‌ایم. پشت میز می‌نشینیم و با کامپیوتر کار می‌کنیم، هنگام کار کردن با گوشی‌های موبایلمان نیز اغلب نشسته‌ایم و تحرک خاصی نداریم. تلویزیون تماشا کردن نیز یکی دیگر از تفریحات روزمره اغلب افراد است که موجب می‌شود زندگی آن‌ها بیش از پیش بی تحرک باشد. اما در این میان کمتر کسی از عوارض کم تحرکی و بی تحرکی خبر دارد. ورزش نکردن و داشتن یک زندگی غیرفعال و بی تحرک برای بدن می‌تواند بسیار خطرناک باشد.
 

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر فاطمه نعمت اللهی  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

وقتی زندگی کم تحرکی را پیش می‌گیرید اتفاقات زیر برای بدنتان رخ می‌دهد:
 
-کالری کمتری می‌سوزانید که می‌تواند منجر به اضافه وزن و چاقی شود.
-قدرت ماهیچه‌هایتان کم می‌شود چرا که ماهیچه‌هایتان نسبت به قبل کمتر حرکت دارند.
-استخوان‌هایتان ضعیف می‌شود و احتمالا میزان مواد معدنی موجود در بدنتان نیز کم شود.
-متابولیسم بدنتان تحت تاثیر قرار می‌گیرد و ممکن است دچار مشکلات تنفسی شوید.
-سیستم ایمنی بدنتان تضعیف می‌شود.
-جریان خون ضعیف می‌شود.
-تعادل هورمون‌ها بهم می‌خورد
 
 
کم تحرکی یک عامل خطرنام برای طیف گسترده ای از بیماران با بیماری های مزمن است. سبک زندگی بی تحرک به ویژه با پیامسبک زندگی بی تحرک نوعی از سبک زندگی است که فعالیت بدنی کمی دارد یا فعالیت آن کم است. فردی که سبک زندگی کم تحرک دارد اغلب در طول روز نشسته یا دراز کشیده است و مشغول فعالیتی مانند خواندن ، معاشرت ، تماشای تلویزیون ، بازی های ویدیویی یا استفاده از تلفن همراه / کامپیوتر است.
 
شیوع بیش از حد سندرم متابولیک و تاثیر منفی آن بر روی بروز بیماری های زمینه ای ، یکی از مباحث مهمی است که محققان به آن توجه ویژه ای دارند. سندرم متابولیک می تواند تاثیر زیادی بر روی بروز بیماری های روانی مانند افسردگی و کاهش کیفیت زندگی مرتبط با سلامتی (HRQL) داشته باشد. بنابراین، راهکارهای مناسب برای پیشگیری از بروز سندرم متابولیک علاوه بر اینکه می تواند از بیماری های زمینه ای جلوگیری کند می تواند نقش بسیار مهمی در سلامت روان و کیفیت زندگی افراد داشته باشد
 

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر سیروس مومن زاده  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

عوامل سندرم متابولیک:
 
-قند خون بالا
-افزایش فشار خون
-چربی اضافی بدن در اطراف کمر
-سطح کلسترول غیر طبیعی یا تری گلیسیرید
 
سندرم متابولیک منجر به پیشرفت مشکلات و بیماری‌های زیر می‌شود:
 
دیابت: چنانچه عادات غذایی خود را در جهت کنترل مقاومت انسولین خود تغییر ندهید، سطوح قند خون شما به افزایش خود ادامه می‌دهند. در نتیجهٔ ابتلا به سندرم متابولیک، حتی اگر در ابتدا دچار دیابت نباشید در آینده مبتلا به دیابت خواهید شد.
 
بیماری قلب عروقی: کلسترول بالا و فشار خون بالا منجر به افزایش تدریجی پلاک‌های سخت در دیواره‌های عروقی می‌شوند. این پلاک‌ها منجر به تنگ و باریک شدن عروق می‌شوند که در نهایت به حمله قلبی یا سکته منجر می‌گردند.
 
 
داشتن تنها یکی از این شرایط به معنای ابتلای شما به سندرم متابولیک نیست؛ اما شما را در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به بیماری قرار می دهد. اگر شرایط دیگری به شرایط شما فعلی اضافه شود، احتمال بروز عوارض بیشتر خواهد شد. سندرم متابولیک، بسیار شایع است و یک سوم بزرگسالان افراد جامعه به آن مبتلا هستند. اگر مبتلا به سندرم متابولیک هستید و یا برخی از شرایط آن را دارید، تغییرات سبک زندگی می تواند از بروز مشکلات جدی برای سلامتی شما جلوگیری کند.
در این صورت ویزیت آنلاین راهکاری برای جلوگیری از سندرم متابولیک و کم تحرکی است بدین گونه که فرد در صورتی که علایم بیماری در وی مشاهده شد،توسط پیگیری و پایش از راه دور و ویزیت آنلاین برای جلوگیری از پیشروی بیماری هایی نظیر دیابت و یا بیماری های قلبی میتواند اقدام کند.
 
همین طور با مشاوره های روانشناسی و روان درمانی علت کم تحرکی وی را میتوان یافت. به طور مثال متخصص تشهیص میدهد که این فرد به دلیل افسردگی،بی حوصلگی و... دچار کم تحرکی مزمن شده است و به بیمر کمک میکند تا از این شرایط رهایی یابد و با دادن مشاوره مناسب روحیه بیمار را بهبود بخشیده و از کم تحرکی او جلوگیری مینماید.
ویزیت آنلاین برای بهبود زندگی افراد کم تحرک می تواند در رفتارهایی مانند ترک سیگار و مشروبات الکلی و مدیریت دیابت و فشار خون تاثیر زیادی داشته باشد. مشاورین و متخصص با تجربه در این زمینه با تشویق افراد برای بررسی رفتارهای فعلی خودشان و درک بهتر از شیوه زندگی فعال راهکارهای لازم برای نجات از زندگی کم تحرک را ارائه می دهند.
 
 
منبع:TeleVisit24
 
 
همچنین بخوانید:

 

بالا