چگونه می توانید از حریم خصوصی در پزشکی از راه دور اطمینان حاصل کنید؟

پزشکی از راه دور راهی مناسب و موثر برای ارائه خدمات مراقبت های بهداشتی از راه دور، به ویژه در طول همه گیری است. با این حال، برخی از چالش ها و خطرات را برای حفظ حریم خصوصی و محرمانه بودن بیماران و ارائه دهندگان به همراه دارد.چگونه می توانید از حریم خصوصی در تله ویزیت اطمینان حاصل کنید؟ در اینجا چند نکته و بهترین روش ها وجود دارد که باید دنبال کنید.

 

یک پلتفرم امن انتخاب کنید

همه پلتفرم‌های پزشکی از راه دور برای محافظت از داده‌ها و تله ویزیت شما یکسان ایجاد نمی‌شوند. شما باید از پلتفرمی استفاده کنید که با قوانین و مقررات مربوطه مطابقت دارد، مانند قانون (HIPAAدر ایالات متحده و ویژگی‌های رمزگذاری شده، احراز هویت و این چنین موارد ضروری که بستر امنی برای تله ویزیت فراهم میکند. همچنین باید از استفاده از شبکه های عمومی یا ناامن مانند نقاط اتصال Wi-Fi برای دسترسی به پلتفرم خودداری کنید و از رمزهای عبور قوی و نرم افزار آنتی ویروس در دستگاه های خود استفاده کنید.

 

کسب رضایت آگاهانه

قبل از انجام پزشکی از راه دور، باید رضایت آگاهانه بیمار خود را به صورت شفاهی یا کتبی دریافت کنید. این به معنای توضیح هدف، مزایا، خطرات، و جایگزین‌های پزشکی از راه دور و همچنین اقدامات حریم خصوصی و امنیتی است که انجام خواهید داد. همچنین باید به بیمار خود در مورد حقوق و مسئولیت‌هایش مانند حق انصراف از رضایت، حق درخواست کپی از مدارک پزشکی و مسئولیت ارائه اطلاعات دقیق و کامل اطلاع دهید.

 

سر و صدای پس زمینه و حواس پرتی را به حداقل برسانید

یکی از چالش های پزشکی از راه دور این است که ممکن است کنترلی بر محیطی که خود یا بیمارتان در آن قرار دارید نداشته باشید. برای اطمینان از حفظ حریم خصوصی و حرفه ای بودن، باید سر و صدای پس زمینه و حواس پرتی را تا حد امکان به حداقل برسانید. این به این معنی است که مکانی آرام، خصوصی و دارای نور کافی برای انجام تله ویزیت انتخاب کنید و از بیمار خود بخواهید که همین کار را انجام دهد. همچنین باید اعلان‌ها یا هشدارها را در دستگاه‌های خود بی‌صدا یا خاموش کنید و از انجام چند کار یا وقفه در طول ویزیت آنلاین اجتناب کنید.

 

اطلاعات را به درستی مستند و ذخیره کنید

یکی دیگر از چالش های پزشکی از راه دور نحوه مستندسازی و ذخیره اطلاعاتی است که در طول تله ویزیت جمع آوری و به اشتراک می گذارید. شما باید همان استانداردها و پروتکل‌هایی را که برای ویزیت حضوری انجام می‌دهید، مانند استفاده از پرونده الکترونیک سلامت (EHR)، ثبت یادداشت‌ها و گرفتن امضا، دنبال کنید. همچنین باید اطمینان حاصل کنید که هر اطلاعاتی که از طریق پلتفرم پزشکی از راه دور منتقل یا دریافت می‌کنید، به‌طور ایمن و محرمانه ذخیره می‌شود و هرگونه فایل یا کپی موقت یا غیر ضروری را حذف یا پاک می‌کنید.

 

خود و کارکنانتان را آموزش دهید و آموزش دهید

در نهایت، شما باید خود و کارکنان خود را در مورد مسائل مربوط به حریم خصوصی و رازداری و سیاست های مربوط به پزشکی از راه دور آموزش دهید. شما باید از تعهدات و دستورالعمل های قانونی و اخلاقی که در مورد فعالیت و حوزه قضایی خود اعمال می شود آگاه باشید و خود را در مورد هر تغییر یا تحولی به روز کنید. همچنین باید آموزش های منظم و جامعی را به کارکنان خود در مورد نحوه استفاده از پلتفرم پزشکی از راه دور، نحوه رسیدگی به اطلاعات حساس و نحوه پاسخگویی به هرگونه تخلف یا حادثه ارائه دهید.

 

منبع: linkedin

 

همچنین بخوانید:

چگونه می توانید چرخه درآمد را در یک محیط پزشکی از راه دور مدیریت کنید؟

چگونه می توانید برای نیاز روزافزون به خدمات پزشکی از راه دور آماده شوید؟

افزایش استفاده از تله مدیسین در مراقبت های بهداشتی

بالا