نیاز به سلامت آنلاین

فاکتورهای زیادی هستند که بر تقاضای اطلاعات سلامت و راه هایی که جامعه برای پاسخ دهی به آن می پسندد تأثیر دارند و یکی از مهمترین این فاکتورها که دولت ها را به سمت واگشایی نقشی که قاعدتاً باید با فن آوری های اطلاعات و ارتباطات در حوزه مراقبت های سلامت ایفا کند سوق می دهد جابجایی پروفایل دموگرافیک جمعیت هاست. بدین معنا که بطور واضحی امید به زندگی افزایش یافته و نسبت جمعیتی مسن تر رو به تزاید است و از آنجا که این محدوده سنی نیاز به دریافت مراقبت های سلامت بیشتری دارد، این تغییر دموگرافیک تأثیرات جدی بر آینده نظام سلامت از لحاظ هزینه و پشتیبانی خواهد گذاشت و از طرفی این جمعیت سالمند بیشتر راغبند مراقبت ها را در منزل خود دریافت نمایند.

ثانیاً مردم ، عموماً تحصیلات بالاتری داشته و نرخ باسوادی و توانمندی در مهارت های زندگی افزایش یافته است و این تغییرات، قابلیت های جامعه برای درک اطلاعات پزشکی و اعتماد به نفس مردم برای عمل بر اساس دانسته های خود را بالاتر می برد.

سومین موضوع اینکه از تکنولوژی های جدید، انتظار راحتی و سهولت بیشتری در زندگی روزمره می رود و دسترسی به رایانه و اینترنت و درخواست خدمات الکترونیک به نسبت قبل، بسیار بیشتر شده است.

نکته چهارم اینکه تمایل بسیار قویتری نزد مردم برای آگاهی بیشتر و انتخاب گزینه ها مبتنی بر خواست و میل شخصی خود آنها وجود دارد. آنها می خواهند به منابع اطلاعاتی متعدد دسترسی داشته باشند و به راحتی اعتماد نمی کنند.

همگام با تولید و رشد روزافزون اطلاعات و نیاز جامعه به آگاه شدن، سؤالات مهمی در این خصوص پرسیده می شود که چگونه همه این اطلاعات می تواند به خوبی توزیع شده و در دسترس اقشار مختلف جامعه قرار گیرد. اگر چه رسانه های ارتباط جمعی سنتی، یک کانال ارتباطی مناسب را برقرار می کنند که جمعیت کثیری را پوشش می دهد لیکن، توجهات بیشتری معطوف پتانسیل رسانه های الکترونیک جدید و علی الخصوص اینترنت و تلویزیون های دیجیتال تعاملی شده است. چنین رسانه هایی می توانند در پیشبرد اهداف نظام سلامت و پیشگیری از بیماری ها با افزایش آگاهی عمومی در خصوص مقولات مهم سلامتی و نیز تدارک سرویس های تشخیصی، مشاوره ای و اطلاعاتی شخصی شده و از راه دور، نقش بسزایی داشته باشند

هرچند استفاده از این خدمات مناسب همه افراد است اما آن چیزی که در بالا گفته شد به این نکته اشاره داشت که این دو گروه از افراد جامعه احتیاج بیشتری به استفاده از این گونه خدمات مشاوره پزشکی دارند.

خدمات ویزیت و سلامت آنلاین پزشکی نسبتا مقرون به صرفه و مناسب است. از آنجا که در منزل خود با آسودگی و راحتی به صورت آنلاین در جلسات درمانی شرکت خواهید کرد، اغلب می‌توانید حضور و شرکت در جلسات درمانی خود را برای مواقعی که مناسب ترین شما باشد، برنامه ریزی کنید. همچنین پزشکان متخصص برای راحتی و آسودگی بیشتر مراجعان، خدمات پزشکی آنلاین را 7 روز هفته و 24 ساعت ارائه می‌دهند و درب این مراکز درمانی همیشه به روی مراجعین باز است.

 

امکان استفاده برای همه

برخی از افراد ممکن است:

  • به خاطر کمرویی و خجالت کشیدن از مراجعه به مراکز درمانی به ویژه در مراجعه به روانشناس طفره بروند.
  • در صورتی که شاید نیاز بیشتر و سریعتر به پزشک متخصص روانپزشک و روانشناس نسبت به دیگر افراد داشته باشند.
  • ویزیت پزشکی آنلاین و تلفنی گزینه خوب و مناسبی برای این افراد است.

 

همچنین بخوانید:

تله مدیسین، امتداد انقلاب در فن آوری ارتباطات

کاربردهای شبکه های اجتماعی در حوزه بهداشت و درمان

5 تخصص از راه دور که ممکن است شما را شگفت زده کند

بالا