فناوری بیمار محور از راه دور و بهبود مراقبت های بهداشتی

 تعامل فیزیکی انسان با شیوع ویروس کرونا تا حدودی خنثی شده است .زیرا اکثر جوامع اقدامات لازم را برای فاصله گذاری اجتماعی و خود انزوا برای کمک به مهار شیوع ویروس انجام می دهند. با این حال، بهبود عنصر انسانی تعامل در مراقبت‌های بهداشتی به لطف سرمایه‌گذاری بیشتر بر روی نوآوری فناوری برای خدمات بهداشتی امکان‌پذیرتر شده است. پارادایم مراقبت های بهداشتی در واقع با استفاده از فناوری پیشرفته بیمار محور که زندگی میلیون ها نفر را در سراسر جهان متحول می کند، در حال تغییر است.

 

اغلب اوقات، یک اتاق انتظار مملو از بیمارانی است که به پزشک نیاز دارند ، که به دلیل لیست انتظار بسیار زیاد، فقط زمان ویزیت محدودی دارد. فناوری می تواند راه حلی عملی برای کمک به کاهش تاخیر و زمان انتظار در کلینیک ها ارائه دهد. به جای اینکه بیماران را ملزم به برنامه ریزی قرار ویزیت حضوری در کلینیک کنند، می توان از طریق راه حل های مجازی پیشرفته، سفرهای معمول برای نسخه ها و نتایج آزمایشگاهی را به طور موثر ارائه کرد. فناوری می‌تواند به مبارزه با فرسودگی شغلی پزشک کمک کند و به برآورده کردن نیازهای بیمار کمک کند.

 

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر فاطمه نعمت اللهی  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

سامانه های تله ویزیت و پزشکی از راه دور به بیماران این امکان را می‌دهد که از طریق ویدئو کنفرانس از طریق دستگاه تلفن همراه یا رایانه خود با پزشکان خود ارتباط برقرار کنند، بدون اینکه مشکل رفت و آمد یا انتظار در صف کلینیک باشند. فناوری می‌تواند مراقبت را افزایش دهد و می‌تواند سطحی از تداوم را فراهم کند که قرارهای ملاقات واقعی برای ارائه آن تلاش می‌کنند. بیماران می خواهند احساس کنند که توسط ارائه دهندگانی که با سابقه پزشکی آنها آشنا هستند و واقعاً از سلامتی آنها مراقبت می کنند، در ارتباط هستند و درک می کنند. اگر از یک بیماری مزمن یا آنفولانزا/آلرژی فصلی رنج می برند، فناوری بیمار محور می تواند توجه فوری به بیماران را ارائه دهد. این رویکرد به جلوگیری از بیماری قابل پیشگیری از طریق تعامل مداوم پزشک با بیمار خود کمک می کند، که می تواند از سلامت فعلی خود مطلع بماند و توصیه های فوری را پس از ارائه به آنها دنبال کند. بنابراین، فناوری می تواند به پزشکان کمک کند تا بیماران را تشویق کنند تا اقدامات پیشگیرانه برای مبارزه با علائم قبل از ایجاد یک بیماری انجام دهند.

 

دسترسی بهتر به مراقبت به تقویت روابط پزشک و بیمار کمک می کند و در نتیجه خطاهای پزشکی را کاهش می دهد (معمولاً زمانی که ارائه دهندگان بیمار را نمی شناسند) و منجر به درمان دقیق تر و کارآمدتر می شود. به لطف نوآوری در فناوری و دسترسی به اطلاعات جهانی از طریق اینترنت، بیماران مسئولیت بیشتری را در قبال سلامت و رفاه خود می‌پذیرند و می‌توانند خود را در مورد شرایط و ویروس‌هایی که زمانی فقط توسط پزشکان درک می‌شد، آگاه کنند. مراقبت های بهداشتی بیشتر به همکاری تبدیل شده است . بیماران با آموزش خود به فرآیند تشخیص و درمان کمک می کنند. از آنجایی که بیماران مسئولیت بیشتری را برای مراقبت های بهداشتی خود بر عهده می گیرند، آنها به دنبال کانال های مراقبت جدیدی هستند، از جمله برنامه های تلفن همراه و آزمایش های تشخیصی در خانه.

 

 

یکی از این نمونه‌ها، استارت‌آپ تست آزمایشگاهی Everlywell است که از روز دوشنبه 23 مارس، کیت جمع‌آوری نمونه COVID-19 را برای استفاده خانگی ارائه می‌کند. نمونه‌ها به‌طور ایمن به آزمایشگاه‌های دارای گواهی آزمایش کووید-۱۹ ارسال می‌شوند و نتایج در یک قالب آنلاین و ایمن ظرف ۴۸ ساعت در دسترس خواهند بود. این شرکت همچنین با پزشکان معتبری که می توانند مشاوره و پشتیبانی را از طریق بهداشت از راه دور ارائه دهند، در ارتباط خواهد بود و بسیاری از مثال‌های دیگر نشان می‌دهند که چگونه فناوری می‌تواند با ارائه دسترسی آسان‌تر پزشکی به بیمارانی که نیاز به حمایت و راهنمایی دارند، بخش مراقبت‌های بهداشتی را متحول کند. ارائه‌دهندگان از پلتفرم‌های فناوری، نرم‌افزار و برنامه‌های تلفن همراه بیشتر برای دسترسی آسان به داده‌های بالینی، ارتباط و همکاری با بیماران و همتایان، برای مدیریت بهتر اقدامات بالینی استفاده خواهند کرد. در حالی که مراقبت های بهداشتی در سرتاسر جهان بیش از حد سنگین و ناقص است، فناوری بیمار محور در مراقبت های بهداشتی گامی در جهت درست است و رویکرد را در ارائه درمان/راه حل های موثرتر در ارائه نتایج بالینی بهینه تغییر خواهد داد.

 

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر سیروس مومن زاده   ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

منبع: insidetelecom

 

همچنین بخوانید:

آشنایی با بهداشت از راه دور، پزشکی از راه دور و مراقبت از راه دور

درمان درد مزمن در زمان پاندمی کرونا به پزشکی از راه دور تبدیل می‌شود

تله مدیسین و ویزیت از راه دور برای بیماری های زنان

بالا