مراقبت از سلامت از راه دور در سال 2022، CMS پوشش و دسترسی را گسترش می دهد

در قانون نهایی در مورد برنامه هزینه پزشک مدیکر 2022، CMS با درخواست APA موافقت کرد که آژانس به روانشناسان اجازه دهد تا خدمات صوتی را به بیماران بیشتری ارائه دهند.

در 2 نوامبر 2021، مراکز خدمات مدیکر و مدیکر (CMS) قانون نهایی را در مورد جدول هزینه پزشکان مدیکر صادر کرد که جزئیات نحوه ارائه خدمات مراقبت های بهداشتی ارائه شده توسط روانشناسان و سایر ارائه دهندگان در سال 2022 و بازپرداخت آنها را بیان می کند. در زیر برخی از موارد ذکر شده است. موضوعات کلیدی مورد علاقه روانشناسان

 

خدمات بهداشتی از راه دور

بازپرداخت خدمات فقط صوتی برای سلامت روان پس از پایان اورژانس بهداشت عمومی ادامه خواهد یافت

به دنبال تغییرات ایجاد شده از طریق قوانین فدرال جدید، CMS اجازه می دهد تا خدمات فقط صوتی برای تشخیص، ارزیابی و درمان شرایط سلامت روان و اختلالات مصرف مواد پس از پایان اورژانس بهداشت عمومی (PHE) ارائه شود. زمانی که بیماران این خدمات را از طریق دستگاه‌های فقط صوتی در خانه‌هایشان دریافت می‌کنند، الزامات سایت اصلی اعمال نمی‌شود، در حالی که تعریف خانه به طور گسترده مشاهده می‌شود که شامل اقامتگاه موقت، مانند هتل می‌شود.

آژانس با درخواست APA برای ادامه پوشش و بازپرداخت خدمات روان درمانی سطح بالا که از طریق دستگاه‌های فقط صوتی پس از پایان دوره PHE ارائه می‌شود، موافقت کرد.

با این حال، پس از پایان دوره PHE، خدمات ارزیابی و مداخله رفتار سلامت از پوشش فقط صوتی مستثنی خواهند شد. فقدان قوانین جدید فدرال، خدمات رفتاری بهداشتی، جلسات بازخورد برای ارزیابی‌های تست روان‌شناختی و عصب‌روان‌شناختی، و سایر خدمات از طریق فناوری فقط صوتی پس از پایان PHE مجاز نخواهند بود.

 

الزامات اضافی برای خدمات فقط صوتی

APA از تحمیل الزامات اضافی ، مانند بازدیدهای دوره ای حضوری یا اسناد اضافی به غیر از یک اصلاح کننده - برای پوشش یا بازپرداخت خدمات سلامت روان یا رفتاری که از طریق بهداشت از راه دور ارائه می شود، حمایت می کند.

طبق قانون نهایی، پس از پایان PHE، خدمات بهداشتی از راه دور فقط صوتی برای خدمات سلامت روان و اختلال مصرف مواد SUD)( نیاز به ویزیت حضوری ظرف شش ماه از اولین ویزیت بهداشتی از راه دور و ظرف 12 ماه پس از بازدید از راه دور بعدی دارد. . ارائه دهندگان می توانند درخواست معافیت کنند اگر معتقد باشند که ملاقات حضوری برای بیمار مفید است. CMS به اسناد اضافی نیاز نخواهد داشت، اما ارائه دهندگان خدمات فقط صوتی باید از یک اصلاح کننده صورتحساب در مورد ادعاها استفاده کنند تا نشان دهند که بیمار به فناوری ارتباطات صوتی و تصویری دو طرفه دسترسی نداشته یا با استفاده از آن موافقت نکرده است.

تست‌های روان‌شناختی و عصب‌روان‌شناختی تا دسامبر 2023 خدمات موقت سلامت از راه دور باقی می‌مانند.

APA از پیشنهاد CMS که اجازه می دهد تمام خدمات تست روانشناختی و عصب روانشناختی پس از پایان PHE از طریق سلامت راه دور ارائه شود، حمایت کرد. CMS این پیشنهاد را پذیرفت و آزمایش‌های روان‌شناختی و عصب‌روان‌شناختی را تا پایان سال 2023 در فهرست موقت (رده 3) سلامت از راه دور نگه داشت.

APA از CMS خواست تا تا پایان سال 2023 کدهای مربوط به تست های توسعه و خدمات رفتار سازگار را به لیست سلامت از راه دور اضافه کند، اما آژانس این ایده را قبول نکرد.

 

روان درمانی گروهی خانواده چندگانه

APA از CMS خواست تا روان درمانی چندگانه گروه خانواده (90849) را به لیست دائمی سلامت از راه دور مدیکر اضافه کند، اما آژانس نپذیرفت و اشاره کرد که معمولاً این کد به طور جداگانه در مدیکر به عنوان یک سرویس حضوری قابل پرداخت نیست.

 

بازپرداخت

ضریب تبدیل کمتر در سال 2022

APA از CMS خواست تا با کنگره همکاری کند تا از کاهش 3.89 درصدی ضریب تبدیل (CF) 2022 جلوگیری کند، رقمی که در واحدهای ارزش نسبی هر سرویس ضرب می‌شود تا میزان بازپرداخت آن مشخص شود. بر اساس قانون نهایی، CF 2022 33.59 دلار یا 3.75٪ کمتر از CF فعلی 34.89 دلار خواهد بود. این نشان دهنده از دست دادن 3.75٪ از بودجه اضافی کنگره برای سال جاری است که در 31 دسامبر 2021 به پایان می رسد.

 

مراکز بهداشتی واجد شرایط فدرال و کلینیک های بهداشت روستایی

CMS به بیماران در مراکز بهداشتی فدرال واجد شرایط (FQHC) و کلینیک‌های بهداشت روستایی (RHCs) اجازه می‌دهد تا خدمات سلامت روان و SUD را از طریق فناوری ارتباطات صوتی دریافت کنند. بیمار باید ظرف مدت شش ماه پس از ارائه خدمات اولیه از راه دور خدمات حضوری دریافت کرده باشد و ویزیت از راه دور باید با یک اصلاح کننده صورتحساب داشته باشد. یک اصلاح کننده از دو کاراکتر تشکیل شده است و در فرم ادعا برای ارائه اطلاعات اضافی در مورد خدمات ذکر شده است.

خدمات بهداشت رفتاری در RHCها و FQHCها واجد شرایط بازپرداخت به عنوان خدمات بهداشتی از راه دور نیستند مگر اینکه با فناوری ارتباطات صوتی و تصویری دو طرفه ارائه شوند.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر فاطمه نعمت اللهی  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

نظارت مستقیم از راه دور بر خدمات (حادثه )

در ژوئیه 2021، CMS اعلام کرد که انعطاف پذیری اجازه می دهد تا نظارت مستقیم از طریق فناوری ارتباطات سمعی و بصری دو طرفه ارائه شود، پس از پایان PHE یا تا 31 دسامبر 2021 پایان می یابد، اما همچنین از نظرات خود در مورد تصمیم خود دعوت کرد. APA توصیه کرد که CMS همچنان اجازه نظارت مستقیم بر خدمات (حادثه به) را از طریق فناوری سمعی و بصری پس از پایان PHE بدهد.

در قانون نهایی، آژانس از نظرات نظر دهندگان به خاطر نظرشان تشکر کرد و گفت که در صورت اقتضا، مسائل مطرح شده در مورد نظارت مستقیم از راه دور را در قوانین یا دستورالعمل‌های آینده بررسی خواهد کرد.

 

مانیتورینگ درمانی از راه دور

APA از CMS حمایت کرد که کدهای نظارت از راه دور درمانی (RTM) را بپذیرد و این خدمات را با همان نرخی که کدهای نظارت فیزیولوژیکی از راه دور (RPM) شبیه آنها هستند، بازپرداخت کند.

CMS در حال نهایی کردن پذیرش پیشنهادی خود از کدهای RTM و ارزش‌گذاری‌های پیشنهادی برای خدمات است تا تعادلی بین حمایت از دسترسی بیمار به مراقبتی که این خدمات توصیف می‌کنند و اجازه دادن به پزشکان، مانند روانشناسان، که نمی‌توانند برای ارزیابی و مدیریت صورت‌حساب بدهند (E/M) ایجاد کند.برای ارائه و قبض این خدمات. CMS نگرانی ذینفعان را در مورد گسترش پایگاه شاغلانی که می توانند خدمات RTM و RPM را ارائه دهند و همچنین به حداکثر رساندن کارایی ارائه این خدمات اذعان داشت. آژانس به تعامل با جوامع مراقبت بهداشتی در مورد بهترین روش برای اصلاح کدگذاری برای خدمات RTM ادامه خواهد داد.

 

 

بازپرداخت برای سلامت از راه دور به نرخ تسهیلات باز می گردد

APA از CMS برای بازپرداخت خدمات بهداشت از راه دور، از جمله فقط صوتی، با نرخ غیر تسهیلات پس از پایان PHE حمایت کرد.

CMS این درخواست را رد کرد و اظهار داشت که استفاده از نرخ تسهیلات، که کمتر از نرخ غیر تسهیلات است، در هنگام بازپرداخت برای سلامت از راه دور ثابت است، زیرا هزینه‌های عمل مستقیم برای خدمات بهداشت از راه دور معمولاً در محل اصلی که بیمار در آن قرار دارد، انجام می‌شود. برای بحث بیشتر در مورد تأثیر این تصمیم بر مبالغ پرداخت، به شماره 15 ژانویه 2021 به‌روزرسانی تمرین، سلامت از راه دور پس از همه‌گیری: CMS تغییرات پیشنهادی را تشریح می‌کند.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر سیروس مومن زاده  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

برنامه پرداخت کیفیت

تغییرات در گزارش‌دهی سیستم پرداخت تشویقی مبتنی بر شایستگی برای سال 2022

تغییرات متعدد، اجتناب از مجازات را برای ارائه دهندگان در سال 2022 دشوارتر می کند، اما همچنین پتانسیل مشوق ها را افزایش می دهد.

در سال 2022، ارائه دهندگان باید حداقل 75 امتیاز را کسب کنند (از 60 امتیاز در سال 2021) و این احتمال وجود دارد که ارائه دهندگان بیشتری جریمه شوند. با این حال، از آنجایی که سیستم پرداخت انگیزشی مبتنی بر شایستگی (MIPS) یک برنامه بودجه خنثی است، مشوق‌ها نیز در بالاترین سطح برای کارمندان برتر با تعدیل پرداخت +/- 9% برای سال 2022 باقی می‌ماند.

همچنین تغییراتی در وزن‌دهی دسته‌های عملکرد MIPS وجود خواهد داشت که دسته کیفیت را از 40 درصد به 30 درصد کاهش می‌دهد و دسته هزینه را از 20 درصد به 30 درصد امتیاز ترکیبی افزایش می‌دهد. دسته‌های فعالیت‌های بهبود و ارتقای قابلیت همکاری PI به ترتیب 15% و 25% ثابت باقی می‌مانند. CMS به وزن دهی مجدد دسته PI برای روانشناسان و برخی دیگر از غیرپزشکان ادامه خواهد داد. همه مراکز کوچک (15 پزشک واجد شرایط یا کمتر) که داده‌های PI را گزارش نمی‌کنند، همچنان شاهد وزن‌دهی مجدد دسته‌ها مشابه سال‌های گذشته خواهند بود.

معرفی حداقل برای معیارهای جدید کیفیت (7 امتیاز برای سال اول، 5 امتیاز برای سال دوم) سال 2022 را به زمان مناسبی برای روانشناسان، به ویژه عصب روانشناسان، تبدیل می کند تا معیارهای تخصصی جدید موجود در ثبت سلامت روانی و رفتاری را انتخاب کنند.

مددکاران اجتماعی بالینی دارای مجوز و ماماهای پرستار گواهی شده به عنوان پزشکان واجد شرایط MIPS (ECs) در سال 2022 اضافه خواهند شد.

 

نگاه به آینده، انتقال به مسیرهای ارزش MIPS

در سال 2023، CMS شروع به دور شدن از استفاده از MIPS سنتی به سیستم جدیدی به نام مسیرهای ارزش MIPS (MVP) خواهد کرد. MVP ها زیر مجموعه ای از اقدامات و فعالیت های مرتبط برای تخصص ها یا شرایط مختلف هستند. CMS معتقد است که MVPها برای ECها معنی دارتر از معیارهای MIPS خواهند بود و به نوبه خود داده های عملکرد مقایسه ای با ارزش بیشتری را برای بیمارانی که در مورد مراقبت های بهداشتی خود تصمیم می گیرند تولید می کند.

تا به امروز CMS تنها هفت MVP را برای سال 2023 تایید کرده است که هیچ کدام برای سلامت روانی یا رفتاری قابل استفاده نیستند. APA به دفاع از CMS ادامه می‌دهد که MIPS سنتی را برای آن دسته از ارائه‌دهندگانی که هیچ MVP مربوط به آنها نیست یا به‌طور عملی قابل اجرا نیستند، حفظ کند. CMS پیش بینی می کند که همه ارائه دهندگان تا سال 2027 به MVP ها منتقل شوند.

 

منبع: apaservices

 

همچنین بخوانید:

درس هایی که باید از نرمال جدید سلامت از راه دور بدانید

مزایای سوابق بهداشت الکترونیک

مروری بر مراقبت از سلامت از راه دور و روندهای پزشکی از راه دور 2022

بالا