با پزشکی از راه دور میتوان به بسیاری از بیماران ام اس در طول همه گیری کمک کرد

یافته‌ها نشان می‌دهد که خدمات بهداشت از راه دور در طول همه‌گیری محبوبیت زیادی داشته است. از آنجایی که بسیاری از افراد مبتلا به ام اس دارای ناتوانی جسمی هستند که ممکن است سفر را دشوارتر کند، گسترش موقت پوشش بهداشت از راه دور باید پس از همه‌گیری دائمی شود تا دسترسی‌ها را گسترش داده و مراقبت‌های بهداشتی حضوری را کاهش دهد. 

ام اس یک اختلال عصبی مزمن و پیشرونده و علت اصلی ناتوانی های غیر مرتبط با آسیب در میان بزرگسالان جوان و میانسال است.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر فاطمه نعمت اللهی  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

افراد مبتلا به ام اس به مراقبت های پزشکی منظم نیاز دارند، بنابراین ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی نگران این بودند که چگونه بسته شدن مراکز پزشکی و اقدامات فاصله گذاری اجتماعی در مراحل اولیه همه گیری بر سلامت بیماران ام اس آنها تأثیر می گذارد.

برای این مطالعه، محققان از داده‌های نظرسنجی آنلاین جمع‌آوری‌شده بین سپتامبر و اکتبر 2020 برای ارزیابی میزان اختلالات مراقبت‌های بهداشتی ، مانند غیبت یا لغو قرار ملاقات‌ها و تجربه تاخیرو استفاده از سلامت از راه دور برای مراقبت‌های پزشکی و سلامت روان افراد با و بدون استفاده استفاده کردند. 

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر سیروس مومن زاده  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

محققان دریافتند که میزان قرار ملاقات از راه دور تقریباً دو برابر بیشتر از ویزیت های حضوری برای مراقبت های پزشکی و بیش از پنج برابر بیشتر از ویزیت های حضوری برای مراقبت های بهداشتی روان است.

و طبق مطالعه‌ای که اخیراً به صورت آنلاین در مجله Archives of Physical Medicine and Rehabilitation منتشر شد، افراد مبتلا به ام‌اس بیشتر از افراد بدون ام‌اس از خدمات بهداشتی از راه دور استفاده می‌کنند.

هلن جنوا، نویسنده مسئول این مطالعه، استادیار پژوهشی در دانشکده پزشکی دانشگاه راتگرزنیوجرسی، در بیانیه خبری راتگرز گفت: مطالعه کنونی به طور قابل توجهی به درک ما از استفاده از مراقبت‌های بهداشتی در طول همه‌گیری COVID19 کمک می‌کند.

 

منبع: usnews

 

همچنین بخوانید:

قانون برنامه زمانبندی هزینه پزشک CMS، پرداخت ها را کاهش می دهد، بازپرداخت سلامت از راه دور را پس از سال 2023 گسترش می دهد.

38 درصد از بیماران در سال 2022 مراقبت های مجازی را دریافت کرده اند

پیشرفت در پزشکی از راه دور در سال 2022 در راه است

بالا