ایجاد مراقبت های بهداشتی هوشمند با فناوری دیجیتال پیشرفته

تاریخچه صنعت مراقبت های بهداشتی مجموعه ای از پیشرفت های تکنولوژیکی است که برای بهبود نتایج بیماران و گسترش دسترسی به خدمات طراحی شده است. یکی از جدیدترین نوآوری‌های مراقبت‌های بهداشتی ، بلاک چین با اختراع مجدد زیرساخت‌های اطلاعاتی که به‌عنوان پایه‌ای برای همه خدمات مراقبت‌های بهداشتی عمل می‌کند، شروع به تأثیرگذاری کرده است.

 بلاک چین در مراقبت های بهداشتی در ایجاد امنیت بیشتر، کارآمدبودن خدمات، افزایش داسترسی و افزایش اعتماد سیستم های اطلاعات سلامت بسیار خوب است. تاریخچه صنعت مراقبت های بهداشتی مجموعه ای از پیشرفت های تکنولوژیکی است که برای بهبود نتایج بیماران و گسترش دسترسی به خدمات طراحی شده است. یکی از جدیدترین نوآوری‌های مراقبت‌های بهداشتی ، بلاک چین  با اختراع مجدد زیرساخت‌های اطلاعاتی که به‌عنوان پایه‌ای برای همه خدمات مراقبت‌های بهداشتی عمل می‌کند، شروع به تأثیرگذاری کرده است.

 بلاک چین در مراقبت های بهداشتی در ایجاد امنیت بیشتر، کارآمدتر، در دسترس تر و قابل اعتمادتر کردن سیستم های اطلاعات سلامتی نویدبخش است. امسال شاهد چالش های جدید مرتبط با اجرای پیشرفت های فناوری در مراقبت های بهداشتی خواهیم بود. پیشرفت‌های اخیر در فناوری‌های سلامت دیجیتال (به عنوان مثال، پرونده الکترونیک سلامت، نظارت بر سلامت) نه تنها برای مهندسی مجدد فرآیندهای مراقبت و بهبود نتایج مراقبت‌های بهداشتی مانند کیفیت مراقبت و ایمنی بیمار دگرگون‌کننده است.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر فاطمه نعمت اللهی  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

 پتانسیل فناوری بلاک چین در ردیابی بیماری ها و همه گیری ها

1. فناوری دیجیتال: تسهیل مراقبت های بهداشتی

2. چاپ سه بعدی در مراقبت های بهداشتی

3. ربات های خودمختار: یک فناوری مخرب در بخش سلامت

4. Blockchain و Safeguard Genomics

5. نقش بلاک چین در تامین امنیت داده های پزشکی

6. نقش بلاک چین در مدیریت زنجیره تامین پزشکی SCM

7. نظارت بر بیمار با استفاده از بلاک چین

8. فناوری بلاک چین: پرونده الکترونیک سلامت بیمار را دوباره اختراع کنید

9. بلاک چین با هوش مصنوعی: پتانسیل هم افزایی در ایمنی بیماران

13. قراردادهای هوشمند: قراردادهای بیمه درمانی برای بیماران

14. بلاک چین: افزایش امنیت اینترنت اشیا در مراقبت های بهداشتی

15. مراقبت های بهداشتی مقرون به صرفه: وعده بلاک چین

16. چالش های پیش روی استفاده از انقلاب دیجیتال در مراقبت های بهداشتی.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر سیروس مومن زاده  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

کلیدی‌ترین کاربرد بلاک چین در بهداشت، ذخیره سازی و مدیریت داده هاست. برای مثال ایجاد پرونده‌های الکترونیک، ثبت اطلاعات و سپس امکان ردیابی سلامت هر بیمار. حساسیت بالای حوزه‌ی سلامت، بهداشت و درمان ایجاب می‌کند که این اطلاعات ثبت شده به درستی محافظت شوند و میزان دسترسی به آن ها به شکل ریزبینانه ای کنترل شود.
فناوری بلاک چین در سلامت و بهداشت، با دو مولفه ی رمزنگاری و تغییر ناپذیری، امنیت لازمه را تامین می‌کند و شفافیتی به فعالیت‌های انجام شده در سیستم اضافه می‌کند و در نتیجه یک سیستم کارآمد هم برای پزشکان و هم برای بیماران به ارمغان می آورد. موسسات بهداشتی با بهره‌برداری از پتانسیل این فناوری می‌توانند تراکنش‌های رایانه‌ای را در بلوک ها در یک دفتر کل توزیع شده تغییرناپذیر ثبت کنند که پس از ثبت و انتشار قابل تغییر نیستند. فناوری بلاک چین همچنین غیرمتمرکز است، که وابستگی به شخص ثالثی مورد اعتماد را برای تسهیل تراکنش‌ها از بین می‌برد و مشتریان و سایر کاربران بلاک چین را قادر می‌سازد تا مالکیت داده‌هایی را که در شبکه وارد می‌کنند، در دست بگیرند. در نتیجه می‌توان گفت یکی دیگر از موارد کاربرد بلاک چین در بهداشت و تامین ایمنی تراکنش‌های سیستم از این طریق عمل می‌کند که هر یک از کاربران یا مشتریان نسخه‌ای مخصوص به خود از اطلاعات را دارند. در حقیقت معماری همتا به همتای بلاک چین این اجازه را به کاربران می‌دهد که از طریق ذخیره شدن داده‌ها در کامپیوتر ‌های متفاوت با بروزرسانی پرونده‌ی یک بیمار با تمام کپی‌های آن اعتبارسنجی صورت بگیرد.

 

همچنین بخوانید:

کاربرد بلاکچین در امنیت بهداشت

آینده مراقبت های بهداشتی از راه دور و مراقبت از بیمار در متاورس

سلامت الکترونیک و پرونده الکترونیک سلامت

بالا