اهمیت امنیت داده ها در مراقبت های پزشکی اینترنت اشیا

مدتی قبل از پیدایش اینترنت اشیا، صنعت مراقبت های بهداشتی و درمانی از تله متری – گردآوری داده ها از راه دور- برای کمک به بهبود روند درمان در بیماران استفاده می کرد بنابراین می توان گفت این صنعت به نوعی از پیشگامان تکنولوژی اینترنت اشیا محسوب می شود اما هدف IoT صرفا جمع آوری داده ها نیست بلکه اینترنت اشیا با اتصال به داده های آزاد و دسترسی به اطلاعات پزشکی بیماران، روند درمان را بهبود می بخشد تا تله مدیسین بتواند به طور کامل به تحقق بپیوندد.این تکنولوژی موجب کاهش خطاهای انسانی در مراقبت های پزشکی می شود و در بهبود سلامت و تشخیص زود هنگام و درمان نقش مؤثری دارد.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر فاطمه نعمت اللهی  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

حفظ امنیت در صنعت IoT مهم است اما اهمیت آن درباره ی حفظ حریم خصوصی بیماران دو چندان می شود. مقرراتی که اپلیکیشن های دارویی باید رعایت کنند نوآوری و خلاقیت در زمینه ی تجهیزات پزشکی اینترنت اشیا را به یک چالش تبدیل کرده است. HIPAA، قانون اجرایی بیمه درمانی، استانداردهایی را برای محافظت از داده های جمع آوری شده ی بیماران وضع کرده است. حریم خصوصی همیشه درباره ی پرونده ی سلامت افراد باید رعایت شود، اما از آنجایی که در حال حاضر سنسورها به صورت خودکار به جمع آوری و ذخیره ی اطلاعات پزشکی افراد می پردازند، حفظ امنیت بسیار حیاتی است. این بدان معناست که هر کسی که یک دستگاه پزشکی IoT ایجاد می کند باید حفظ حریم خصوصی بیمار را به عنوان الویت اصلی در نظر بگیرد.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر سیروس مومن زاده  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

ادغام IT و حفاظت از اطلاعات

حفظ امنیت سایبری یکی از نگرانی های هر بخش از تکنولوژیست و صنعت مراقبت های پزشکی از این امر متمایز نیست. طبق گفته ی Healthcare IT News، تجهیزات درمانی در کالیفرنیا، کنتاکی، مریلند و ناحیه کلمبیا اخیرا با حملات ransomware مواجه شده است. به عنوان مثال در مارس سال 2016، گروه مراقبت های پزشکی Medstar قربانی یکی از حمله های ransomware به سیستم های کامپیوتری خود شده بود که باعث شد پرونده های مهم و ضروری بیماران در سیستم از دست برود و آن ها برای دسترسی به اطلاعات بیماران مجبور شدند به پرونده های کاغذی رجوع کنند. 

با توجه به این مسائل، امروزه بیمارستان ها برای اضافه کردن تجهیزات جدید در شبکه های خود به شدت حساس و مراقب هستند.

 

همچنین بخوانید:

برای حل مشکلات پزشکی، روی هوش مصنوعی حساب کنید

مزایای مراقبت های بهداشتی دیجیتال

خدمات و مزایای پزشکی از راه دور چه هستند؟

بالا