فرار از درد و ترس در بیمارستان ها با فناوری واقعیت مجازی

واقعیت مجازی ممکن است یک ابزار عالی برای کاهش بدون دردسر درد مزمن و یا فرار از محیط ترسناک بیمارستان بدون حرکت جسمی به جایی باشد. 

استفاده از فناوری‌های توسعه یافته در مراقبت‌های روزانه یک روند طولانی و دشوار است...

چگونه واقعیت مجازی برای بیماران مفید است؟

استفاده از واقعیت مجازی در صنعت سرگرمی بسیار اجتناب ناپذیر است: کارتون‌هایی با سنجاب‌های مجازی که اطراف شما را برای فندق جستجو می‌کنند، یا بازیکنان در قلعه‌هایی شبیه Game of Throne دشمنان مجازی را تعقیب می‌کنند. اما در مورد مراقبت بهداشتی چگونه است؟

Dr. Brennan M. Spiegel و گروه پژوهشی او در مرکز پزشکی Cedars-Sinai سالها تجربه استفاده از واقعیت مجازی را دارند. آنها صدها نفر از بیماران را با واقعیت مجازی درمان کرده‌اند. گروه وی به این نتیجه رسید که استفاده از واقعیت مجازی برای بیمارانی که بستری هستند، به طور قابل توجهی درد را در مقایسه با یک حالت کنترلی حواس پرتی کاهش می‌دهد. یک آزمایش نشان داد که در میان 100 بیمار که ویدیوی 15 دقیقه‌ای از طبیعت را با کوه‌های زیبا تماشا می‌کردند و جریان‌های آب جاری را همراه با موسیقی آرام بخش گوش می‌کردند، درد 13 درصد کاهش داشت. در حالی که میزان درد در بیمارانی که یک بازی متحرک 15 دقیقه‌ای با نام Pain RelieVR را تماشا می‌کردند، 24 درصد کاهش داشت. این یک نتیجه بسیار امیدبخش است.

شرکت appliedVR دارای اعتبار خوبی در این زمینه است. گروه پژوهشی Cedars-Sinai و Brennan Spiegel برای سال‌ها با این شرکت همکاری داشته‌اند. همچنین appliedVR چندین مطالعه بالینی را با همکارانی از جمله بیمارستان کودکان لس آنجلس، Cornell، بیمارستان کودکان بوستون، دانشگاه George Washington و Inova Healthcare داشته است.

Josh Sackman، مدیر عامل appliedVR گفت راهکار آنها از مطالعات بالینی تا استفاده روزمره، در دست هزاران بیمار بوده است. آنها انواع مختلفی از محتوای معتبر را برای بیماران ارائه می‌دهند. و هدف نهایی آنها این است که این داروخانه واقعیت مجازی را به عنوان بزرگترین امکان ارائه محتوای بالینی واقعیت مجازی گسترش دهند. بیش از 20 برنامه برای مدیتیشن هدایت شده، بازی‌هایی برای توانبخشی، فیلم و انیمیشن‌هایی که کاربران را به واقعیت مجازی عادت می‌دهد و همچنین مستندهایی که احساس یک جلسه مدیتیشن را دارند، وجود دارد.

در بازی Bear Blast شما می‌توانید توپ‌های قرمز را به طرف خرس‌ها در دنیای مجازی پرتاب کنید، که نشان داده شده 24٪ درد را در میان بیماران بستری شده در Cedars-Sinai کاهش می‌دهد. از طریق Guided Relaxation، بیماران می‌توانند اضطراب خود را طی تزریق، روش‌های باروری، در اتاق اورژانس و دیگر شرایط استرس‌زا کاهش دهند. برخی دیگر ممکن است زمانی که نیاز دارند از انزوایی که در بیمارستان‌ها و مراکز مراقبت‌های بهداشتی وجود دارد، فرار کنند؛ سفرهای appliedVR را تجربه کنند همچون Dolphin Swim.تنها خصیصه منفی کاربرد واقعیت مجازی هزینه بالای آن است. شما بسته استاندارد را با 2588 دلار خریداری یا نسخه ویژه را با کمی بیش از 3700 دلار خریداری می‌کنید. نسخه استاندارد شامل گوشی سامسونگ، هدست GearVR، کابل، محتوای واقعیت مجازی و کارگاه آموزشی مجازی است.

با این حال، همانطور که MIT Technology Review اشاره کرد، به طور معمول تجهیزات مورد نیاز برای به دست آوردن واقعیت مجازی در بیمارستان‌ها (و یا هر جای دیگر) بسیار گران است. Hunter Hoffman، مدیر مرکز تحقیقات واقعیت مجازی آزمایشگاه Human Photonics در دانشگاه واشنگتن و یک توسعه دهنده بازی کنترل درد که SnowWorld نام دارد، می‌گوید: تجهیزات واقعیت مجازی که او به عنوان بخشی از مراقبت‌ها در بیمارستان استفاده می‌کند 35000 دلار هزینه دارد. که در حال حاضر appliedVR در مقایسه با آن نسبتاً مقرون به صرفه است.

با همه اینها appliedVR نخستین گام بزرگ در استفاده از واقعیت مجازی برای اهداف پزشکی است. و امیدواریم که در آینده نیز ارزان‌تر شود تا نیازمندان نیز بتوانند تأثیرات مثبت واقعیت مجازی را درک کنند.

بالا