5 تخصص از راه دور که ممکن است شما را شگفت زده کند

 

فرصت های پزشکی از راه دور فراتر از مراقبت های اولیه و بهداشت روان است. تخصص های telehealth را با چشم انداز شغلی امیدوارکننده برای پزشکان و تأثیرات مثبتی که بر سلامتی مردم دارند ، کاوش کنید.آینده مراقبت های بهداشتی همچنان به رشد صنعت تله مدیسین کمک می کند. پیش بینی می شود صنعت پزشکی از راه دور در ایالات متحده تنها تا سال 2021 بیش از 40 میلیارد دلار برسد.

این برای متخصصان مراقبت های بهداشتی چه معنایی دارد؟ فرصت های نقش پزشکی از راه دور در همه زمینه های مراقبت های بهداشتی در حال انفجار است و به متخصصان اجازه می دهد در این حیطه پزشکان عمومی ، ارائه دهندگان بهداشت روان و پزشکان مراقبت فوری به جمع جهانی بپیوندند.

 

تله کاردیولوژی چیست؟

متخصصان قلب از راه دور ضبط الکتروکاردیوگرافی را بررسی می کنند تا از راه دور بیماری های مادرزادی قلب ، بیماری های قلبی عروقی ، ایست ناگهانی قلب ، آریتمی ها و سایر بیماری های مربوط به قلب را تشخیص و درمان کنند.داده های ECG بیمار از راه دور و از طریق اتصال ایمن و با کمک یک متخصص مراقبت های بهداشتی در محل ، به پزشک در زمان واقعی ارسال می شود. تجهیزاتی مانند استتوسکوپ دیجیتال ، دوربین های معاینه و EKG این امکان را فراهم می کند.

براساس یک نظرسنجی از راه دور پزشکی AMA ، متخصصان قلب و عروق سومین گروه متخصص بزرگ (24٪) هستند که از پزشکی از راه دور برای تعامل و درمان بیماران استفاده می کنند. این تخصص پزشکی از راه دور در حقیقت نحوه درمان مشکلات قلب را تغییر می دهد.از آنجا که تله کاردیولوژی قابل دسترسی است ، می تواند به کاهش حوادث قلبی از دست رفته ، درمان و نظارت بر مشکلات طولانی مدت قلب و کاهش زمان درب به بالون کمک کند.

تله کاردیولوژی همچنین به پزشکان مراقبت های اولیه در محل کمک می کند تا با اطمینان بیشتر و با داشتن یک متخصص در کنار بیماران ، بیماران را معالجه کنند. این امر همچنین می تواند به کاهش بار کاری متخصصان قلب و عروق در محل کمک کند. این را در نظر بگیرید: 75٪ موارد ارجاع درد مزمن قفسه سینه از پزشکان عمومی در واقع موارد غیر قلبی بودند. تله قلب می تواند به پزشکان عمومی کمک کند تا کسانی که واقعاً به آن نیاز دارند را به درستی تشخیص داده و ارجاع دهیم.

تله کاردیولوژی همچنین با برنامه های بهداشتی تلفن همراه مانند Cardiogram برای Apple Watch استفاده می شود. این محصول داده های مانیتورینگ قلب را با یادگیری ماشین برای ردیابی الگوهای ضربان قلب در طول زمان جفت می کند تا قبل از شروع سکته یا حملات قلبی پیش بینی شود. در آینده ، برنامه هایی مانند Cardiogram می توانند به متخصصان قلب از راه دور کمک کنند تا سلامت بیمار را کنترل کنند.

 

تله اندوکرینولوژی چیست؟

در  پزشکی از راه دور در تخصص تله اندوکرینولوژی که کمتر رایج است ، متخصصان غدد درون ریز می توانند در واقع پوکی استخوان ، آرتروز ، دیابت و سایر بیماری های مربوط به غدد درون ریز و هورمون ها را درمان کنند.

تله اندوکرینولوژی به لطف یک مطالعه غدد درون ریز پزشکی از راه دور بر روی نقشه قرار گرفت که به بررسی چگونگی پاسخگویی افراد در مناطق دور افتاده به مراقبت از راه دور غدد درون ریز می پرداخت. برای شرکت کنندگان مبتلا به دیابت ، میانگین HbA1c از 9.1٪ به 7.5٪ کاهش یافت. این پایه و اساس غدد درون ریز به عنوان یک ویژگی مناسب را ایجاد کرد.

CDC تخمین می زند که بیش از 100 میلیون آمریکایی به دیابت مبتلا هستند و یک چهارم آنها حتی آن را نمی دانند. (نیازی به گفتن نیست که بیش از 84 میلیون نفر مبتلا به دیابت هستند).جانبازان و کسانی که در مناطق روستایی زندگی می کنند مستعد ابتلا به دیابت هستند و به طور معمول بیشترین نیاز به مراقبت را دارند. در حقیقت ، در مناطق روستایی 17 درصد بیشتر از مناطق شهری دیابت وجود دارد و دیابت در بین جانبازان شیوع بیشتری نسبت به جمعیت عمومی دارد. با توجه به اینکه بسیاری از جانبازان در کلانشهر شلوغ و دسترسی آسان به بیمارستان های VA مستقر نیستند ، تقاضای بیمار برای غدد درون ریز از راه دور یک نیاز فزاینده است.

 

علاوه بر این ، نتایج بالینی برای غدد درون ریز از راه دور امیدوار کننده است. یک مطالعه غدد درون ریز پزشکی از راه دور بر روی کهنه سربازان نشان داد که کسانی که تحت درمان قرار می گیرند ، در مقایسه با افرادی که به صورت رو در رو تحت درمان قرار می گیرند ، دارای همان میزان بهبودی هستند.

 

tele-gynecology چیست؟

متخصصان زنان و زایمان از طریق بررسی نتایج آزمایش ، نظارت بر علائم و برنامه های دارویی و ارائه مراقبت های بعد از عمل از طریق فناوری از راه دور ، مراقبت های زنان و زایمان را برای بیماران زنان ارائه می دهند. بازدیدهای Tele-OB / GYN نمی توانند به طور کامل جای قرارهای ملاقات در محل را بگیرند ، اما مراقبت های بین مراجعه را راحت تر و مکرر می کنند.

شرایط خاصی که tele-gynecology دارد شامل افسردگی پس از زایمان ، دیابت حاملگی ، فشار خون بالا و پره اکلامپسی است. ارائه دهندگان خدمات زنان و زایمان همچنین می توانند از طریق پزشکی از راه دور خدمات تنظیم خانواده را به بیماران خود ارائه دهند.

کنترل تولد از طریق پزشکی از راه دور یک فرصت مهم است زیرا بیش از 19 میلیون زن در بیابان های پیشگیری از بارداری زندگی می کنند. دستیابی به مراقبت های مورد نیاز دشوار است - ممکن است وقت کافی برای کار ، پول برای پرداخت هزینه مراقبت از کودک یا اتومبیل برای رسیدن به مطب پزشک نداشته باشند.گرچه تقاضای بیمار برای مراقبت از راه دور OB / GYN زیاد است ، اما صنعت هنوز به شدت مورد توجه قرار نگرفته است. فقط حدود 9٪ از متخصصان OB / GYN از پزشکی از راه دور برای برقراری ارتباط با بیماران استفاده می کنند - این امر آن را به عنوان یکی از کم مصرف ترین مناطق پزشکی پزشکی از راه دور اما یک مهمترین رشد است.به ویژه برای مادران برای بار دوم ، زنان باردار با ترکیبی از مراقبت های زنان و زایمان مجازی و سنتی در مقابل ویزیت دقیق در مطب ، میزان رضایت بیشتری را نشان داده اند.

 

teleradiology چیست؟

به جای ارتباط مستقیم با بیماران از طریق تماس تلفنی ، متخصصان رادیولوژی از طریق بیمارستان یا مرکز پزشکی با کمک ارائه دهنده خدمات مراقبت در محل از راه دور از بیماران مراقبت می کنند. رادیولوژیست ها از راه دور MRI ، سی تی اسکن و عکس های اشعه ایکس را که به صورت الکترونیکی ارسال می شود ، تجزیه و تحلیل و تفسیر می کنند و نیاز به بیمارستان های کم حجم برای کارکنان مستمر رادیولوژی را از بین می برند و انعطاف پذیری را برای پزشک از راه دور فراهم می کنند.

استفاده از رادیولوژیست در صورت کمبود حجم بیمار ، برای تجهیزات کوچکتر همیشه امکان پذیر نیست. شیفت شبانه از راه دور و تشخیص بخش اورژانس در منطقه معمولا انجام میشود.

 

teleneurology چیست؟

متخصصان مغز و اعصاب از راه دور مشکلات عصبی از جمله سردرد ، زوال عقل ، سکته مغزی ، مولتیپل اسکلروزیس و صرع را تشخیص و درمان می کنند. متخصصان مغز و اعصاب غالباً به عنوان پاسخ به سکته مغزی ، تشنج و سایر شرایط عصبی اضطراری با کمک متخصصان مراقبت های بهداشتی در محل ، مراقبت از راه دور را به بیماران بستری یا اورژانسی ارائه می دهند.

تقریباً در همه کشورهای پردرآمد کمبود متخصص مغز و اعصاب وجود دارد و زمان انتظار برای مراجعه به یک متخصص می تواند طولانی باشد - به ویژه در مناطق دور افتاده ایالات متحده. اما بسیاری از بیماران بستری در بیمارستانی با شرایط حاد عصبی به ندرت به متخصص مغز و اعصاب مراجعه می کنند ، با این حال آنها نیاز به ارزیابی فوری دارند. به عنوان مثال ، بیماران سکته مغزی قبل از تصمیم گیری در مورد درمان ترومبولیتیک ، نیاز به ارزیابی بیمار حساس به زمان دارند.

همچنین ، با افزایش جمعیت پیر در ایالات متحده در سالهای آینده ، پیش بینی می شود که بیماران با شرایط عصبی مانند زوال عقل و آلزایمر با سرعتی بیشتر از آنچه که ارائه دهندگان اعصاب و اعصاب دریافت می کنند ، افزایش یابد.

عمل نورولوژی از راه دور می تواند ارتباط بین رشد در حجم بیماران عصبی ، نیازهای فوری مراقبت از بیمار و حجم کلی کم متخصصان مغز و اعصاب را فراهم کند. یک مطالعه سه ساله نتایج عصب شناسی از دانشگاه Vanderbilt اخیراً یک برنامه عصبی از راه دور را از طریق قرص در ده بیمارستان جامعه آزمایش کرده است. نتایج نشان داد که بیش از 87٪ بیماران قادر به درمان در بیمارستان های اجتماعی بودند تا اینکه طبق پروتکل قبلی منتقل شوند و 91٪ پزشکان جامعه از خدمات کلی راضی بودند یا تا حدودی راضی بودند.

 

مشاغل تخصصی پزشکی از راه دور

پزشکی از راه دور فقط برای پزشکان عمومی نیست - تقریباً برای هر تخصصی امکانات از راه دور وجود دارد. این که آیا به دنبال مکملی برای کار تمام وقت خود هستید یا راهی برای بازگشت به پزشکی پس از بچه دار شدن ، تمرین به عنوان یک متخصص telehealth می تواند راهی برای این کار باشد.

در بسیاری از موارد ، تقاضای بیماران بیش از میزان ارائه دهنده خدمات پزشکی از راه دور است که فرصت های شغلی پرسود را ایجاد می کنند. تأثیر واقعی بر سلامت بیمار از راه دور بگذارید و بیاموزید که چگونه یک شغل در پزشکی از راه دور می تواند به شما کمک کند تا در تیم خود در Wheel در جایگاه عالی خود باشید.

 

همچنین بخوانید:

آشنایی با تله کاردیولوژی

مسیر مراقبت از سلامت از راه دور در سال 2021

تله مدیسین و مراقبت سلامت از راه دور

بالا