دانش سلامت و تکنولوژی چگونه سبب خلق ارزش می‌شود؟

تکنولوژی، دانشی است که برای ساخت کالاها، ارائه‌ی خدمات و بهبود چگونگی استفاده از منابع محدود و با ارزش، استفاده می‌شود. تکنولوژی نتیجه و پیامد توسعه‌ی دانش است . دانش، اطلاعات نیست اما بر پایه‌ی میزان اطلاعات موجود بنا می‌شود. دانش، تمام آن چیزی است که فکر و ذهن آدمی توانسته است از میان حجم انبوه اطلاعات، به‌دست آورد و درک کند. تنها وقتی برای خلق چیزهای جدید، به راه انداختن یک سیستم یا ارائه‌ی یک خدمت، دانش به اجرا گذاشته می‌شود ما وارد قلمروی تکنولوژی می‌شویم.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر سیروس مومن زاده  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

نتیجه‌ی مطالعات و بررسی‌های انجام‌شده نشان می‌دهد كه فناوری اطلاعات به‌عنوان ابزاری توانمند و در تعامل با دیگر ابزارهای تکنولوژیک مهم‌ترین عامل موثر بر افزایش كارایی و اثربخشی سازمان‌ها محسوب می‌شود. به همین دلیل صنایع مختلف به منظور حفظ بقای خویش در محیط پر رقابت كنونی و ارتقاء پیامدهای خود در جهت استفاده از این فناوری‌ها گام‌های موثری برداشته‌اند.

بنابراین در دنیایی که سبک زندگی در آن بر پایه‌ی تکنولوژی بنا شده است، استفاده‌ی منطقی و درست از ابزارها، تجهیزات، مواد، روش‌ها، نرم‌افزار‌ها، کارگران و کارکنان موجود، اطلاعات، دارایی‌های معنوی و منابع مالی موجود در ایجاد جایگاهی برتر برای شرکت بسیار حیاتی و اساسی است. در محیطی بسیار رقابتی،جایی که نمی‌توان زیاد اشتباه کرد، مدیران باید به روش هایی برای پیش‌بینی، ابزارهای قابل اعتماد، منعطف، عملی و سریع برای تصمیم‌گیری مجهز باشند

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر فاطمه نعمت اللهی  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

چگونگی ورود تکنولوژی به حوزه‌ی سلامت

استفاده از تکنولوژی همانقدر که می‌تواند مفید باشد در نقطه‌ی مقابل می‌تواند آسیب‌های جبران‌ناپذیری را به بدنه‌ی یک سازمان و حتی یک کشور وارد کند، اما توجه به این نکته که فاصله‌گرفتن از تکنولوژی می‌تواند راه‌گشای آن باشد، گذاره‌ی درستی نیست چرا که ابزارهای پیشگیری از توسعه‌ی مخرب تکنولوژی نیز خود به‌عنوان یک ابزار تکنولوژیک شناخته می‌شود.

پس سیاست‌گذاران سلامت باید هرچه زودتر با توجه به عوامل یاد شده، ورود نوآوری‌های این حوزه را تسهیل نمایند و با آزمودن این ابزارها در مکان‌هایی مانند مراکز نوآوری و یا آزمایشگاه‌های نوآوری خطر خطا و بهره‌وری را کاهش دهند.

 

 

بالا