12 راه سلامت از راه دور برای نجات بیمارستان های کوچک

بیمارستان های امروزی تحت فشار هستند. به عنوان مراکز اجتماعی مراقبت های بهداشتی، آنها وظیفه دارند مراقبت های پزشکی متخصص را در بخش های اورژانس، مطب های سرپایی، مجموعه های جراحی، آزمایشگاه ها، بخش های رادیولوژی، بخش های مراقبت های ویژه و غیره ارائه دهند.

این به خودی خود یک دستور بلند است. اما در نظر بگیرید که علاوه بر این، همه‌گیری ویروس کرونا آنها را مجبور کرد تا با هجوم موارد اضطراری بسیار فراتر از یک پیش‌بینی قابل تصور مواجه شوند. و اگرچه آنها به سرعت به این مناسبت دست یافتند، مهم است که به سایر انتظاراتی که از آنها خواسته شده است توجه داشته باشید، از جمله:

-یک تجربه استثنایی برای بیمار ارائه دهید

-هزینه های مراقبت های بهداشتی کمتر

-با قراردادهای مراقبت و ریسک پاسخگو ملاقات کنید

-با تغییر سیاست های بازپرداخت مقابله کنید

-بهبود سلامت جامعه و جمعیت

-از مجازات پذیرش مجدد Medicare خودداری کنید

-از فرسودگی ارائه دهندگان در مواجهه با کمبود ارائه دهنده جلوگیری کنید

 

ناپدید شدن تدریجی بیمارستان های کوچک

پادکستی از مدرسه وارتون اخیراً به بسته شدن بیمارستان دانشگاه هانمن فیلادلفیا و انقراض رو به گسترش بیمارستان‌های روستایی پرداخته است. بر اساس یک مطالعه مرکز Chartis برای بهداشت روستایی، 120 بیمارستان از سال 2010 تعطیل شده اند. این پادکست خاطرنشان کرد که بسیاری از بیمارستان های شهرهای بزرگ برای جذب خسارات مالی و کاهش هزینه های عملیاتی خود تجمیع شده اند، که تأثیر منفی بر بیمارستان های کوچک داشته است.

رابرت فیلد از دانشگاه درکسل، استاد حقوق و مدیریت سلامت و مدرس وارتون مشاهده کردند که سیستم های بیمارستانی بزرگ نه تنها از نظر اندازه رشد می کنند، بلکه پیچیده تر می شوند. "آنها رویه ها و تجهیزات پیشرفته را اضافه می کنند. آنها اکنون در حال انجام ژن درمانی و این نوع درمان های آینده نگرانه هستند. اما بیمارستان‌های سطح پایین، همان چیزی است که هانمن بوده است، یا حتی بیمارستان‌های سطح متوسط، به تنهایی قادر به ادامه حیات نیستند. ما می بینیم که همه چیز به سمت مراکز اصلی کشیده می شود، که یک مشکل خاص در مناطق روستایی است، جایی که این مراکز ممکن است 50 مایل دورتر باشند.

بسته شدن یک بیمارستان کوچک عواقب اجتناب ناپذیری برای شهرهای اطراف آن خواهد داشت. این تعطیلی علاوه بر پایان دادن به اشتغال صدها نفر از ساکنان محلی، از پرستاران گرفته تا کارکنان کافه تریا، بیماران را مجبور می کند برای مراقبت های اولیه بیشتر سفر کنند. این می‌تواند تاثیر بدی در فوریت‌های پزشکی داشته باشد، به‌ویژه برای بیمارانی که دچار سکته مغزی یا حمله قلبی در شهری در فاصله دو ساعت از نزدیک‌ترین بیمارستان هستند.

 

مزایای سلامت از راه دور

بسیاری از بیمارستان های کوچک برای باز ماندن و ادامه ارائه خدمات به جوامع خود مبارزه کرده اند. با این حال بسیاری هنوز با مشکلات مالی و فرسودگی ارائه دهندگان مواجه هستند که می تواند بر مراقبت از بیمار نیز تأثیر بگذارد.

 

یک راه حل: مراقبت مجازی. نه تنها ارائه مراقبت های مجازی می تواند به بیمارستان های کوچک کمک کند تا رقابت کنند و بقای خود را حفظ کنند، بلکه می توانند از پلتفرم های مجازی برای موارد زیر استفاده کنند:

-طیف وسیعی از مراقبت ها را ارائه دهید. خدمات می تواند شامل مراقبت های اولیه و تخصصی، ICU های الکترونیکی، مشاوره قبل از جراحی، انتقال پس از جراحی، نظارت از راه دور بیمار، مراقبت های فوری، اطفال و مدیریت مراقبت های مزمن باشد.

-ظرفیت را مدیریت کنید بیمارستان ها می توانند با استفاده از پزشکان خارج از محل در صورت لزوم، نیازهای بیمار و بار کاری ارائه دهندگان را متعادل تر کنند.

-بعد از ترخیص بیمار را پیگیری کنید. نظارت از راه دور بیمار می تواند جرقه مداخلات را برانگیزد و از بستری مجدد برای شرایطی مانند نارسایی قلبی و بیماری انسدادی مزمن ریه جلوگیری کند.

-حمایت از تداوم مراقبت پلتفرم‌های سلامت مجازی می‌توانند پزشکان، داروخانه‌ها، پرداخت‌کنندگان، کلینیک‌ها و مراکز پرستاری را به یکدیگر متصل کنند تا به آنها در تبادل فهرست داروها، برنامه‌های ترخیص و به روز نگه داشتن آنها در مورد وضعیت پزشکی بیمار کمک کنند.

-به بیماران بیشتری در جامعه دسترسی پیدا کنید. از طریق برنامه هایی مانند ارائه مراقبت های پزشکی به زندانیان در زندان های محلی، بیمارستان ها می توانند خدمات بیشتری را بدون سرمایه گذاری در هزینه های سرمایه ای ارائه دهند.

-خانواده های بیمار را در دورهای روزانه بیمارستان مشارکت دهید. ملاقات های مجازی می تواند بستگان بیماران را حتی زمانی که در سراسر کشور هستند با مراقبت از عزیزانشان در ارتباط نگه دارد.

-از شلوغ شدن اتاق‌های انتظار بخش اورژانس جلوگیری کنید. Telehealth می تواند برخی از بیماران را به رادیولوژیست، آزمایشگاه یا مراقبت های اولیه هدایت کند، که به بیمارانی که در شرایط اضطراری پزشکی واقعی هستند کمک می کند مراقبت های سریع تری دریافت کنند.

-بیماران را به متخصصان و تخصص های پزشکی پیشرفته متصل کنید. به عنوان مثال، یک برنامه تله استروک می تواند به بیمارستانی بدون متخصص مغز و اعصاب کمک کند.

-بیماران هزاره و نسل Z را با امکانات دیجیتالی جذب کنید. در حال حاضر شامل تمام بیماران بزرگسال زیر 40 سال، این جمعیت شناسی اغلب بازدیدهای مجازی را به مطب سنتی ترجیح می دهد.

-ارائه دهندگان را جذب، تسکین و حفظ کنید. فرسودگی شغلی پزشکان در حال رسیدن به سطوح حماسی است - اما پزشکی از راه دور می تواند به آنها کمک کند تا بیماران را از خانه ببینند، ساعات کاری انعطاف پذیر داشته باشند و از طریق قرارهای عصر و آخر هفته درآمد بیشتری کسب کنند.

-درآمد ارجاع پایین دستی را افزایش دهید. ارائه دهندگان می توانند بیماران را برای خدمات رادیولوژی، آزمایشگاه، مراقبت های اولیه و سایر خدمات به ارائه دهندگان درون شبکه ارجاع دهند.

-نشت بیمار را از بین ببرید. بیمارستان‌های کوچک به جای از دست دادن بیماران به متخصصان یا بیمارستان‌های برجسته، می‌توانند عملاً بیماران را به ارائه‌دهندگان مورد علاقه خود متصل کنند.

 

حفظ مراقبت های تخصصی در هر جامعه

حفظ مراقبت های پزشکی پیشرفته در جوامع روستایی و شهرهای کوچک حیاتی است. انجمن ملی بهداشت روستایی گزارش می دهد که تنها 30 متخصص به ازای هر 100000 نفر در جوامع روستایی وجود دارد، در مقایسه با 263 متخصص در هر 100000 ساکن شهری، با این حال نرخ پنج علت اصلی مرگ و میر در ایالات متحده - بیماری قلبی، سرطان، آسیب غیرعمد، مزمن بیماری های تنفسی تحتانی و سکته در جوامع روستایی بیشتر است. بدون غربالگری های پیشگیرانه و مراقبت های مداوم که توسط یک بیمارستان محلی تسهیل می شود، این بیماران می توانند با عواقب ناگواری روبرو شوند. پزشکی از راه دور می تواند فرهنگ مراقبت را حتی در جوامع دوردست بازگرداند و به جمعیت آنها کمک کند تا زندگی سالم تری داشته باشند.

 

منبع: globalmed

 

همچنین بخوانید:

پرونده سلامت شخصی مبتنی بر وب و تلفن همراه(PHR)

هوش مصنوعی و سلامت

نقش سیستم اطلاعات جغرافیایی در استقرار بهینه سیستم های پزشكی از راه دور

بالا