پزشکی از راه دور اینجاست که بماند نه تنها برای پزشکان بلکه برای تمام افراد روی کره زمین

این بیماری همه گیر نحوه تفکر بیماران را در مورد تعامل با پزشک و سیستم بهداشتی خود در هر مرحله از سفر مراقبتی خود تغییر خواهد داد، از جمله نحوه پرداخت هزینه مراقبت.

از طریق همه‌گیری ویروس ، سلامت از راه دور افزایش یافته است. با این حال، جالب است که این فناوری جدید نیست: پلتفرم‌هایی برای ویزیت های دیجیتالی برای چندین دهه وجود داشته است که در ابتدا برای کمک به بیمارستان‌ها برای دسترسی به بیمارانی که در مکان‌های دورافتاده یا روستایی زندگی می‌کردند، مستقر شده‌اند. در سال‌های اخیر، پیشرفت‌ها در تلفن‌های هوشمند و ویدئو کنفرانس، سطح بیشتری از تعامل بین بیمار و پزشک را فراهم کرده است. اما در مواجهه با نگرانی‌های بالقوه نظارتی و حفظ حریم خصوصی (بدون ذکر مسائل مربوط به صورت‌حساب)، پذیرش بهداشت از راه دور در جهان قبل از همه گیری کم بود. همه چیز چند هفته پیش تغییر کرد  و بازگشتی وجود ندارد.

همه گیری ظرفیت بیمارستان‌ها را در سراسر کشور، به‌ویژه در سیستم‌های بزرگ در شهر نیویورک، تحت فشار قرار داد. در عین حال، دستورالعمل های فاصله گذاری اجتماعی، مراجعه به پزشک را برای مردم بسیار سخت تر می کرد. پزشکی از راه دور با ارائه یک جایگزین مناسب و با استفاده آسان، با 200 میلیون دلار بودجه فدرال، با تعداد بیمارانی که از طریق کنفرانس ویدئویی با پزشک خود صحبت می‌کردند، وارد معرکه شد.

وقتی همه‌گیری به پایان برسد، من معتقدم که این رویکرد راحت و شهودی به فناوری، انتظارات جدیدی را در بین بیماران ایجاد می‌کند و پذیرش پزشکی از راه دور همچنان بالا خواهد ماند. کل صنعت مراقبت های بهداشتی می تواند حقیقت مهمی را در این پذیرش سریع و پاسخ بیمار درک کند: این نحوه تفکر بیماران در مورد تعامل با پزشک و سیستم بهداشتی خود در هر مرحله از سفر مراقبتی خود را تغییر می دهد، از جمله نحوه پرداخت هزینه مراقبت.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر فاطمه نعمت اللهی  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

در آغوش گرفتن یک عادی جدید

برای بسیاری از بیماران، ترس از ویرووس آنها را به اولین تجربه مراقبت از سلامت دیجیتال سوق داد. چیزهای زیادی برای دوست داشتن وجود دارد، از جمله قرار ملاقات های درخواستی از راحتی در خانه شما. بسیاری از موقعیت‌هایی که باعث مراجعه به پزشک عمومی یا بخش مراقبت‌های فوری می‌شوند را می‌توان با یک مکالمه ساده برای اطمینان حل کرد، خواه این راش روی پای شما باشد یا بینی خون‌آلود فرزندتان پس از پایین افتادن از پله‌ها. میلیون‌ها قرار ملاقات با پزشک و تعامل با بیمار در سال 100٪ به صورت آنلاین از زمان‌بندی تا صحبت با پزشک انجام می‌شود.

همچنین غیرقابل انکار است که برخی از بیماران برای اینکه احساس سلامتی کنند، به تعامل شخصی و رو در رو با ارائه دهندگان خود اهمیت می دهند. همانطور که ارائه دهندگان و بیماران در این پلتفرم جدید حرکت می کنند، محدودیت ها و تعاملاتی که پزشکی از راه دور هرگز قادر به پشتیبانی نخواهد بود، وجود دارد، از جمله جراحی.

اکثر سیستم‌های بهداشتی از بیماران خواسته‌اند که روش‌های غیر فوری و انتخابی را مجدداً برنامه‌ریزی کنند (و درست است). زمانی که بیماری همه گیر سرانجام از بین برود، موجی از بیمارانی که به دنبال رزرو مجدد این روش ها هستند، وجود خواهد داشت. اکثر سیستم های بهداشتی به سادگی برای این نوع افزایش ارتباط با هزاران بیمار به طور همزمان تنظیم نشده اند.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر سیروس مومن زاده  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

دیجیتال به مقیاس

تنها راهی که سیستم‌های بهداشتی می‌توانند با این افزایش سطح درخواست‌های بیماران مقابله کنند، استفاده از کانال‌های دیجیتال است، مانند آنچه در مورد سلامت از راه دور انجام دادند. سیستم‌های بهداشتی باید در قلمرو نسبتاً ناآشنا پورتال‌های ارتباطی بیمار، چت زنده، زمان‌بندی شخصی، و قابلیت‌های متن ایمن، پاسخگو باشند که همگی خارج از ساعات کاری سنتی، زمانی که مشارکت بیمار بیشتر است، پشتیبانی می‌شوند. اگر این کار به درستی انجام شود، احتمالاً به معنای بیماران بسیار خوشحال‌تر خواهد بود، زیرا فاکتور راحتی تعداد بیمارانی را که به خود خدمات می‌دهند افزایش می‌دهد و فشار بر کارکنان سیستم سلامت را کاهش می‌دهد.

بسیاری از بیماران که با ویژگی‌های سلف‌سرویس راحت‌تر می‌شوند، ممکن است بپرسند: چرا هنگام پرداخت، راحتی باید متوقف شود؟ پزشکان می توانند بخشی از کار خود را از طریق تماس زوم انجام دهند، پس چرا بیماران باید منتظر رسیدن صورتحساب از طریق پست سنتی باشند یا برای ارسال چک به اداره پست مراجعه کنند؟ بسیاری امیدوارند  اگر انتظار نداشته باشند - برآورد خدمات خود را در همان صفحه ای که قرار ملاقات خود را رزرو می کنند، دریافت کنند. فن آوری مدرن همچنین می تواند از پرداخت در برابر این برآورد پشتیبانی کند. اگر در تجارت الکترونیکی یا خدمات مالی کار می کنید، پرداخت در زمان تعامل دیجیتالی، جزء سهام است. با این حال، این یک تغییر ذهنی بزرگ برای یک سیستم صورت‌حساب مراقبت‌های بهداشتی متفاوت است که هنوز هم عمدتاً به فناوری قدیمی که سال‌ها پیش توسعه یافته است، متکی است.

 

فرصت دیجیتال در مقیاس

شکی نیست که این بحران چالش فعلی و آتی را برای رهبران مالی مراقبت های بهداشتی و مدیران ارشد مالی ایجاد می کند. مراقبت های بهداشتی با احتیاط با طراحی-پیمایش قوانین نظارتی و انطباق پیچیده حرکت می کند. اما این نیز درست است که گزینه‌های مراقبت و پرداخت راحت‌تر و انعطاف‌پذیرتر می‌تواند به بیماران بیشتر کمک کند هم مراقبت‌های خود و هم گزینه‌های پرداخت خود را در دنیای دیجیتال دریافت کنند، که منجر به بیماران شادتر، سالم‌تر و نرخ جمع‌آوری بالاتر برای سیستم‌های بهداشتی می‌شود.

این امر در چند ماه آینده بسیار مهم خواهد بود. کارکنان سیستم سلامت، به‌ویژه تیم‌های چرخه درآمد، پس از همه‌گیری پهنای باند محدودی خواهند داشت و باید در کار خود از راه دور باشند. احتمالاً هجومی در تماس‌های بیماران در مورد سؤالات صورت‌حساب وجود خواهد داشت. اگرچه روند فعلی صرف نظر از هزینه‌های انجام شده برای آزمایش و درمان COVID-19 است، بسیاری از بیماران به طور قابل توجهی از نظر مالی تحت تأثیر این بیماری همه‌گیر قرار گرفته‌اند، زیرا شغل خود را از دست داده‌اند یا ساعات کاری خود را کاهش داده‌اند، که به معنای تقاضا برای گزینه‌های پرداخت ماهانه مقرون به صرفه است. افزایش خواهد یافت. برای پرداختن به این تقاضا به روشی که مقیاس‌پذیر باشد، بیماران باید بتوانند به گزینه‌های پرداخت سلف سرویس انعطاف‌پذیر و آنلاین دسترسی داشته باشند.

همه ما می دانیم که وقتی صحبت آشکار در مورد امور مالی شخصی، به ویژه در مورد صورتحساب های مراقبت های بهداشتی به میان می آید، بسیاری از بیماران ترجیح می دهند از یک گفتگوی زنده با اعتراف به ناتوانی خود در پرداخت اجتناب کنند. با این حال، بسیاری از بیماران گزینه های خود را از طریق یک پورتال، بدون تماس تلفنی در نظر می گیرند. اگر سیستم‌های بهداشتی بتوانند از طریق ارتباطات دیجیتال برنامه‌های مالی یا پرداختی را به بیماران ارائه دهند - همانطور که هنگام پرداخت قبض تلفن همراه می‌توانید انجام دهید - بیماران بیشتری می‌توانند برای گزینه‌های پرداختی که می‌توانند از عهده آن برآیند ثبت نام کنند.

 

منبع: benefitspro

 

همچنین بخوانید:

بیمارستان های هوشمند

متاورس می تواند یک تجربه مراقبت بهداشتی بی حد و حصر ایجاد کند

دایکام ، تصویربرداری و ارتباطات دیجیتال در پزشکی

بالا