گرایش ها و بینش های پزشکی از راه دور 2022

با شروع تثبیت وضعیت همه‌گیری و عبور شوک اولیه، اکنون می‌توانیم درباره آینده پزشکی از راه دور و چگونگی تأثیر آن بر مراقبت‌های بهداشتی به طور کلی صحبت کنیم. برای انجام این کار، تیم Tooploox روندهای فعلی را بررسی کرده و چند بینش را به دست آورده است، و در نتیجه نگاهی اجمالی به آینده فناوری بهداشت از راه دور دارد.

نظام سلامت قهرمان خاموش وضعیت همه گیر بوده است. با توجه به اینکه پزشکان و پرستاران روزانه جان انسان ها را نجات می دهند، کل صنعت سلامت تحت فشار شدید قرار گرفت. در حالی که همه‌گیری یک تهدید بی‌سابقه بود، بقیه بیماری‌های معمول ما ناپدید نشدند  و به نظر می‌رسید راه‌حل‌های بهداشت از راه دور راحت‌ترین و ایمن‌ترین پاسخ به نیازهای بیماران باشد.

 

آمار رشد پزشکی از راه دور

همه گیری کووید19 افزایش بی سابقه ای در تقاضا برای خدمات بهداشتی از راه دور ایجاد کرده است. با توجه به لینکی که در گزارش جدید شرکت tabMcKinsey باز می شود، استفاده از سلامت از راه دور در سطوحی 38 برابر بیشتر از دنیای قبل از همه گیری تثبیت شده است. پس از پیک آوریل 2020، سهم بازدید از راه دور سلامت بین 13 تا 17 درصد از کل بازدیدهای بررسی شده در گزارش حفظ شد.

مک کینزی تخمین زده است که قبل از همه گیری تا 250 میلیارد دلار از هزینه های مراقبت های بهداشتی ایالات متحده می تواند به پزشکی از راه دور یا خدمات مشابه تبدیل شود. همه گیری نشان داده است که این جهت می تواند سودآور باشد. گزارش ارائه شده توسط Link در یک تب جدید باز می شود. تحقیقات Precedence تخمین می زند که اندازه بازار سلامت از راه دور تا سال 2030 به 224.8 میلیارد دلار می رسد.

این تغییر در بین بیماران نیز دیده شده است. گزارش مک‌کینزی بیان می‌کند که تنها ۱۱ درصد از بیماران قبل از همه‌گیری به شرکت در مشاوره‌های از راه دور و حمایت کلی سلامت از راه دور علاقه داشتند. این سهم در سال 2020 به 76 درصد تغییر کرد. طبق پیوندی که در نظرسنجی جدید tabRockhealth باز می‌شود، قبل از همه‌گیری، بیش از 44 درصد از بیماران گزارش کردند که ارائه‌دهنده مراقبت‌های اولیه PCP آنها خدمات بهداشت از راه دور را ارائه می‌دهد. در آگوست 2021 این سهم به 80 درصد افزایش یافت.

 فناوری مورد استفاده در پزشکی از راه دور

مانند سایر صنایع، پزشکی از راه دور نیز به جای ابداع فناوری‌های جدید به خاطر همه‌گیری، از فناوری‌های موجود و در حال حاضر استفاده می‌کند. اما سهم فن‌آوری‌های مورد استفاده برای پاسخگویی بهتر به نیازهای این واقعیت جدید تغییر کرد.

سال 2021 اولین سالی بود که تماس تصویری زنده را به فناوری غالب بهداشت از راه دور تبدیل کرد و 51 درصد از بیماران از این فناوری برای دسترسی به پزشکان خود استفاده کردند. قبل از سال 2021، تماس تلفنی زنده فناوری غالب پزشکی از راه دور بود که در سال‌های 2018 و 2019 توسط 64 درصد از کاربران استفاده می‌شد.

از سال 2018، استفاده از برنامه‌ها یا وب‌سایت‌های مراقبت‌های بهداشتی برای دسترسی به خدمات بهداشتی از راه دور محبوب شده است و میزان استفاده از آن در سال 2021 به 37 درصد رسید.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر فاطمه نعمت اللهی  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

روندهای سلامت از راه دور که تغییر کرده است

این بیماری همه گیر را می توان یک تست استرس برای کل صنعت مراقبت های بهداشتی در نظر گرفت و نیاز به نوآوری و بازتعریف رویکردها نسبت به حقایق تثبیت شده بازار پزشکی از راه دور را برانگیخت.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر سیروس مومن زاده  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

سلامت از راه دور به عنوان یک مدل کسب و کار در مقابل پزشکی از راه دور به عنوان یک ابزار

قرنطینه ها تغییر اجباری را به سمت خدمات پزشکی از راه دور، حتی برای ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی سنتی تر، ایجاد کرده است. در حالی که بیماران در خانه های خود محبوس بودند، همچنان به قرار ویزیت و نسخه نیاز داشتند.

در حالی که رویکرد پیش از همه گیری، نرم افزار پزشکی از راه دور را به عنوان یک مدل تجاری طراحی شده برای ارائه خدمات جداگانه در نظر می گیرد، رویکرد فعلی این فناوری را ابزاری می داند که می تواند در کنار خدمات مرسوم تر برای راحتی بیماران مورد استفاده قرار گیرد.به عنوان مثال، گزارش مک‌کینزی نشان می‌دهد که 63 درصد از بیماران روان‌پزشکی و روان‌شناختی در حال حاضر با استفاده از تلفن یا هر شکل دیگری از فناوری پزشکی از راه دور، در قرار ملاقات‌ها شرکت می‌کنند.

به طور کلی صنعت بهداشت از راه دور دیگر موجودی مجزا نیست ، بلکه یک مجموعه ابزار است که هم توسط شرکت های معتبر و هم نوآوران به طور یکسان استفاده می شود.

 

مراقبت مجازی در مقابل مراقبت اولیه مجازی

قرنطینه ها باعث شد بیمار و پزشک از هم جدا شوند تا از شیوع ویروس کرونا جلوگیری شود. با این حال، معرفی مؤلفه‌های پزشکی از راه دور در گردش‌های کاری سنتی نشان داده است که روابط حضوری با پزشک نباید پیش‌فرض در ارائه مراقبت‌های بهداشتی باشد.

ALlink در یک برگه جدید باز می شود گزارش Rock Health نشان می دهد که همه گیری این روندهای قابل مشاهده را تسریع کرده است، و نشان می دهد که بازدید از راه دور می تواند تنها بخشی از یک رویکرد جامع تر و جامع تر به مراقبت های بهداشتی باشد. اکوسیستم مدرن شامل برنامه‌های نظارتی، پوشیدنی‌ها و پلت‌فرم‌های آنلاین است که اولین نقاط تماس با فناوری در نظر گرفته می‌شوند، با این حال، پیگیری قرار ملاقات‌های سنتی با پزشک اختیاری نیست.

پزشکی از راه دور را می توان با تجارت الکترونیک مقایسه کرد، جایی که مشتریان انبوهی که به صورت آنلاین در دسترس هستند می توانند با محدود کردن گروه های هدف بهتر به آنها خدمت کنند. به عنوان مثال، خدماتی برای بیماری های خودایمنی، سلامت باروری و بیماران LGBTQ+ ساخته شده است.

یک مثال خوب از لینک باز شده در تب جدیدMindgram است، یک استارتاپ بهداشت از راه دور که به شدت بر ارائه خدمات مراقبت روانی به بیماران متمرکز است. مایندگرام روانپزشکی و مراقبت های روانشناسی پزشکی از راه دور را با مولفه های رفاه و مربیگری غنی می کند تا خدمات حتی بهتری را به گروه متمرکز بیماران خود ارائه دهد.

 

بینش هایی که در سال 2022 دنبال می شود

حوزه پزشکی از راه دور به سرعت در حال گسترش است و محیط همه گیر هر روز فرصت ها و چالش های جدیدی را ارائه می دهد. با این حال، در جمع بندی دانش جمع آوری شده، امروز بینش هایی وجود دارد که باید از آنها استفاده کرد.

بینش 1: پزشکی از راه دور ناهمزمان خواهد شد

رشته پزشکی با استفاده از ابزارهای مشابه سایر نقاط جهان به کار از راه دور منتقل شد. بیشتر در مورد نرم افزارهای کنفرانس از راه دور بود. تغییر چشم‌انداز قانونی و همچنین پذیرش بهبود یافته برنامه‌های پزشکی از راه دور، این رویکرد را تغییر می‌دهد و سایر اشکال ناهمزمان ارتباط را محبوب‌تر می‌کند.

 

بینش 2: اکثر بیماران از تله مدیسین راضی هستند

در سال 2022، با گذشت آهسته پاندمی، مصرف کنندگان خدمات بهداشت از راه دور را به عنوان جایگزینی برای سیستم سنتی می بینند، نه جایگزینی که در اولین قرنطینه ها در سال 2020 دیده شد. یا در صف منتظر بمانید

گزارش Rock Health بیان می‌کند که 28 درصد از بیماران از مشاوره حضوری سنتی بیشتر از تماس‌های ویدیویی زنده رضایت دارند. علاوه بر این، تنها 32٪ به شدت مشاوره زنده را به تماس های تلفنی ترجیح می دهند و 28٪ مشاوره حضوری را به جای استفاده از برنامه ها یا وب سایت ها ترجیح می دهند.

از سوی دیگر، این رویکرد در طول ویزیت های معمول، به عنوان مثال، برای تجدید نسخه یا دریافت درمان آنفولانزا، بهترین کار را دارد. زمانی که مورد جدی‌تر باشد و بیمار نمی‌داند چه انتظاری دارد، مراجعه حضوری بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد.

 

بینش 3: پزشکی از راه دور از نابرابری در دسترسی رنج می برد

استفاده از خدمات تله مدیسین برای افراد پردرآمد و جوانان رایج است. همچنین، پزشکی از راه دور چالش های دسترسی کم به مراقبت های بهداشتی را در گروه های معمولاً حذف شده حل نمی کند.

فناوری هم عامل و هم مانع است. برای مثال، بر اساس پیوندی که در یک مطالعه جدید tabPew باز می شود، بزرگسالان آمریکایی آفریقایی و اسپانیایی تبار که در ایالات متحده زندگی می کنند کمتر به کامپیوتر یا اتصالات اینترنتی باکیفیت لازم برای دسترسی دارند. از خدمات تله مدیسین استفاده کنید این امر باعث می شود تا قرارهای ملاقات آنلاین پزشک بسیار کمتر در دسترس باشد.

 

خلاصه

رابطه بین بیمار و پزشک به طور سنتی در مراقبت های بهداشتی ضروری دیده می شود. با دیجیتالی شدن این روابط بین افراد ناشی از کووید 19، این پیوند نیز دیجیتالی شد و به احتمال زیاد به همین شکل باقی خواهد ماند.

اگر می خواهید بیشتر در مورد تأثیر فناوری بر صنعت مراقبت های بهداشتی و اینکه چگونه پزشکی از راه دور بر مراقبت های بهداشتی تأثیر گذاشته است صحبت کنید، دریغ نکنید که اکنون با ما تماس بگیرید!

 

منبع: tooploox

 

همچنین بخوانید:

هر آنچه که باید در مورد سامانه سلامت هوشمند بدانیم

هدف از پیدایش مراقبت سلامت از راه دور

نقش اینترنت اشیا در حوزه بهداشت و سلامت

بالا