Telehealth توزیع خدمات و اطلاعات مرتبط با بهداشت از طریق اطلاعات الکترونیکی و فناوریهای ارتباط از راه دور است. این امکان را برای تماس، مراقبت، مشاوره، یادآوری، آموزش، مداخله، نظارت و پذیرش از راه دور بیمار و پزشک را فراهم می کند. از این فناوری برای ارائه خدمات بالینی از راه دور مانند تشخیص و نظارت استفاده می شود. هنگامی که مشکلاتی از قبیل؛ بودن در روستا یه یک منطقه دور افتاده، عدم حمل و نقل، عدم تحرک، کاهش بودجه یا عدم دسترسی کارمندان به خدمات مراقبتی، محدودیت های اقتصادی و… ممکن است این شکاف را برطرف کند.
و همچنین آموزش از راه دور ارائه دهنده؛ جلسات، نظارت و سخنرانی های بین پزشکان؛ اطلاعات آنلاین و مدیریت داده های سلامت و ادغام سیستم مراقبت های بهداشتی.
Telehealth می تواند شامل دو پزشک باشد که در یک کنفرانس ویدئویی درباره پرونده بحث می کنند. جراحی روباتیک که از طریق دسترسی از راه دور اتفاق می افتد. فیزیوتراپی که از طریق ابزارهای مانیتورینگ دیجیتالی کار میکند. آزمایشاتی که بین متخصصین بالاتر برای تفسیر ارسال می شود. نظارت بر بیمار در خانه از طریق ارسال مداوم داده های سلامت بیمار؛ کنفرانس آنلاین مشتری با پزشک؛ یا حتی تفسیر ویدئوفون در طول مشاوره.
در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط
دکتر فاطمه نعمت اللهی ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.
اهداف Telehealth
بهبود مراقبت از بیمار
بهبود دسترسی و مراقبت پزشکی برای نواحی روستایی و محروم
دسترسی بهتر به پزشکان جهت مشاوره
در دسترس قرار دادن امکانات برای پزشکان جهت هدایت معاینات خودکار
کاهش هزینههای مراقبتهای پزشکی
ایجاد خدمات مراقبت پزشکی (در سطح جغرافیایی و جمعیتی وسیع)
کاهش نقل و انتقال بیماران به مراکز درمانی
ایجاد فضای مراقبت مدیریت شده در بیمارستانها و مراکز درمانی
در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط
دکتر سیروس مومن زاده ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.
همچنین بخوانید:
Telehealth چیست؟
مراقبت خانگی از راه دور (Tele Home care) و جانبازان شیمیایی در بیماری همه گیر کووید-19
یک سیستم تله مدیسین از چند بخش تشکیل شده است؟