پنج روند جدید در بهداشت و درمان

1. ارتباط مجازی با ارائه دهندگان خدمات درمانی_بهداشتی و پزشکان

همواره یکی از چالش‌های مهم برای بیمارانی بوده است که مشکلات حرکتی دارند و یا آن‌هایی که در مناطق دورافتاده زندگی می‌کنند و به امکانات و مراکز درمانی دسترسی ندارند. بنابراین قرار ملاقات‌های فیزیکی، به دلیل دسترسی دشوار و زمان‌بر بودن ملاقات‌های پزشکی برای پزشک و بیمار، گاهی اوقات غیر قابل انجام هستند.

انتظار می رود سال جدید، بیش از 2 میلیون بیمار در سراسر جهان، از اپلیکیشن‌های تلفن همراه در حوزه سلامت و بهداشت استفاده کنند. استفاده از telemedicine به کاربران این فرصت را می‌دهد تا با دریافت مؤثرتر خدمات بهداشتی و درمانی، علاوه بر کاهش هزینه‌ها زمان بیش تری با پزشکان و ارائه دهندگان خدمات درمانی، در ارتباط باشند.

 

 .2تلاش در جهت افزایش رضایت بیماران

🔺 ارائه دهندگان خدمات درمانی، خدمات با ارزشی را به بیماران ارائه می‌دهند. اما تنها ارائه خدمات، برای تضمین حفظ و رضایت بیماران کافی نیست. امروزه افزایش رقابت در بین مراکز خدمات درمانی و بهداشتی به این معنی است که بیماران گزینه‌های بیشتری برای انتخاب نوع و کیفیت مراقبت‌های بهداشتی خود دارند.

🔺بیماران تمایل دارند که خودشان بتوانند شرایط زمانی و مکانی بهره‌مندی از خدمات مراقبتی و بهداشتی را تعیین کنند نه اینکه انتخاب‌هایشان محدود و براساس شرایط مرکز درمانی و مراقبتی باشد. مراکز درمانی و بهداشتی برای افزایش رضایت و حفظ بیشتر بیماران، باید به سمتی پیش روند که سیستم‌های نوبت دهی و ملاقات با پزشکان را آسان‌تر کنند.

🔺رویگردانی بیماران، زمانی رخ می‌دهد که استفاده از خدمات آن مرکز درمانی را قطع ‌کنند؛ بنابراین، لازم است تا این مراکز سیستم‌هایی برای نظرخواهی از بیماران و مراجعه کنندگان تهیه کنند و با تجزیه و تحلیل نظرات آنان در جهت بهبود خدمات خود و ترفیع جایگاه خود بین رقبا، تلاش کنند.

 

 .3 حکمرانی دیتاها

🔺امروزه سازمان‌ها به طور فزاینده‌ای از تجزیه و تحلیل داده‌های مراقبت‌های بهداشتی برای تصمیم گیری استفاده می‌کنند. پیشرفت در هوش مصنوعی و یادگیری ماشین اجازه می‌دهد تا شرکت‌ها، سریع تر بینش عمیق‌تری از داده‌های نظام یافته خود به دست بیاورند.

🔺تجزیه و تحلیل پیشرفته‌ی داده‌ها، به ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی کمک می کند تا سابقه عملکرد خود را آنالیز کنند و  برای آینده، هوشمندانه تصمیم گیری کنند.

🔹بنابراین حوزه سلامت و مراقبت‌های بهداشتی امروزه در حال حرکت به سمت دورانی پر از راه‌های جدید برای جمع آوری و استفاده از داده‌ها در صنعت است.

 

4. هوشمند سازی

🔺تمام بیمارستان‌ها  دارای سیستم‌های دیجیتالی هستند اما همه آن‌ها "هوشمند" نیستند. طبق برخی برآوردها، بیمارستان‌ها در سال 2025 بیش از 5 میلیارد دلار برای محاسبات انبوه، تجزیه و تحلیل داده‌ها و مراقبت دور از بیماران، هزینه خواهند کرد.

🔺امروزه هوشمندسازی فقط برای مراقبت مستقیم از بیمار استفاده نمی‌شود؛ بلکه باید در ارتباطات و مدیریت نیز به کار گرفته ‌شود. موفقیت در این روند باعث می‌شود تا مراکز درمانی و بهداشتی نسبت به رقبای خود رتبه بهتری کسب کنند و به موفقیت بیشتری دست یابند.

 

5. مدیریت مدرن نیروی انسانی

🔺مراکز درمانی و بهداشتی بخش بزرگی از بودجه خود را صرف نیروی انسانی می‌کنند، به همین دلیل است که بهینه سازی نحوه استخدام، آموزش و تعویض کارمندان بسیار مهم است.

🔺 احتمال می‌رود در آینده، نرخ بیکاری در این حوزه کاهش پیدا کند؛ به این معنی که با افزایش فرصت‌های شغلی این حوزه، کارکنان مراقبت‌های بهداشتی، گزینه‌های بیشتری برای انتخاب شغل خود خواهند داشت.

🔺اگر مراکز درمانی و بهداشتی، موفق به ارائه‌ی یک تجربه مثبت برای کارکنان خود نباشند، با از دست دادن نیرو های با استعداد خود مواجه خواهند شد و  این امر ممکن است مستلزم تغییر مدیریت نیروها و انجام نظرسنجی دوره ای از کارکنان باشد.

 

همچنین بخوانید:

قابلیت‌ استفاده از پرونده الکترونیک سلامت (EHR)

پروژه پزشکی از راه دور سازمان ملل متحد

مثال های کاربردی پزشکی از راه دور

بالا